|

بیا باهم یه فینگر فود عالی درست کنیم

بلدی فینگرفود باکلاس درست کنی جوری که همه بگن دست مریزاد؟ جیب تاجر مرغ رو امتحان کن!

chicken-shayanews

جیب تاجر مرغ یه فینگرفود لذیذ و خوشمزه هستش که شما میتونید توی مهمونی ها و دورهمی هاتون اون رو سرو کنید و لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا بازار فینگرفودها حسابی داغه و خیلی ها دیگه توی مهمونی هاشون به جای درست کردن غذاهای برنجی و آنچنانی از انواع فینگرفودها استفاده میکنن که نسبت به غذاهای برنجی و پلویی هم سبک تر هستن و هم تنوع بیشتری رو میشه باهاشون خلق کرد. اما در این بین بعضی ها مخالف فینگر فود هستند چون به نظرشون این جور غذاها، به خاطره استفاده کردن بعضی از مواد مثل سوسیس و کالباس ارزش غذایی پایینی دارن ولی خب همونطور که گفتیم فینگرفودها تنوع بالایی دارن، پس شما میتونید فینگرفودی رو که با ذائقه ی غذایی شما بیشتر همخونی داره و به نظرتون بهداشتی تر هست رو درست کنید! فینگرفودی که ما هم قصد داریم امروز بهتون معرفی کنیم یه غذای خوشمزه هستش که مواد اصلیش مرغه و هیچ سوسیس و کالباسی توش استفاده نشده، پس با خیال راحت میتونید این غذا رو بپزید و کنار خانواده و دوستان میلش کنید.

Screenshot_20230515_170617_Instagram

مواد لازم برای فینگرفود جیب تاجر مرغ

دلیل این که اسم این فینگرفود، جیب تاجر مرغ هست شکل ظاهریه اون هست که شبیه یه جیبه! حالا شما میتونید داخل این جیب رو با هرموادی که دوس داشتید مثل انواع سالاد پر کنید. این غذا یه غذای سرد محسوب میشه و برای سرو کردن اون به قاشق و یا چنگال احتیاجی ندارید! بریم برای مواد لازم:

  • سینه کامل مرغ: یک عدد
  • نون تست: یک بسته
  • سس مایونز: دو تا سه قاشق غذاخوری سر پر
  • جعفری خرد شده: چهار قاشق غذاخوری
  • شیر: سه قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: دوتا
  • پودر سوخاری: به مقدار لازم
  • ذرت، خیارشور، فلفل سیاه و نمک: به مقدار دلخواه
دقت کنید که مواد با توجه به تعداد نفرات متغیر هستش.

مرحله یکی

طرز تهیه فینگرفود جیب تاجر مرغ

در ابتدای کار باید مواد داخل جیب را حاضر کنید که برای این کار باید مرغ رو به همراه یک پیاز و و فلفل سیاه و نمک بذارین آبپز بشه و بعد از پختن، منتظر بمونید مرغ خنک بشه و اون رو خورد کنید. حالا مرغ خورد شده رو با خیارشوری که نگینی خوردش کردید، جعفری، ذرت، سس مایونز و ادویه های دلخواهتون مثل آویشن و فلفل سیاه و... مخلوط کنید. تا این قسمت کار مواد داخل جیب رو مهیا کردید و به نظر کار زیاد سختی هم نبوده! حالا نوبت آماده کردن جیب هاست که سعی کردیم با گذاشتن تصویر، کار رو براتون راحت تر کنیم.

مرحله اصلی

از چهار طرف لبه های نون های تست رو برش بدید و جداکنید، برای شکل پاکتی جیب ها و برای هر دوتا جیبی که درست میشه به دوتا تست احتیاج دارید، پس بعد از برش دادن لبه ها دوتا تست رو روی هم بذارید و با وردنه حسابی صافشون کنید، طوری که بهم بچسبن.

مرحله اول

حالا با یک قالب گرد تست های فشرده شده رو، دایره ای برش بدید و تویه ظرف دوتا تخم مرغتون رو خوب هم بزنید و شیر رو بهش اضافه کنید (میتونید برای این که بوی تخم مرغ از بین بره یکم هم فلفل سیاه بهش اضافه کنید)، حالا نون هایی که قالب گرفته بودید رو داخل این مایع خیس کنید.

مرحله دوم

توی ظرف دیگه پودر سوخاری تون رو بریزید و بعد خیس کردن نون ها با تخم مرغ و شیر اون ها رو توی پودر سوخاری غلت بدید و داخل یه ظرف گود و روغن داغ سرخشون کنید، بعد از سرخ شدن و طلایی شدن، نون ها کاملا پف میکنن و وسطشون خالی میشه، یادتون نره که حتما بعد از درآوردن نون ها از روغن اون ها رو داخل صافی بذارین تا روغن اضافه شون رو از دست بدن.

مرحله سوم

حالا میتونید نون ها رو از وسط نصف کنید و به شکل نیم دایره دربیارید و داخلشون رو با موادی که حاضر کرده بودید پر کنید، غذای شما آماده است نوش جان. همچنین شما می تونید داخل این نون ها رو با سالا الویه، مایه ماکارونی و سالاد تن ماهی پر کنید، امیدواریم که لذت برده باشید.

مرحله چهارم

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی