|

طرز تهیه آش گوجه فرنگی یه غذای سبک اما مقوی مخصوص افطاری / طعم لذیذ یه آش متفاوت

آش گوجه فرنگی یکی از غذاهای سبک و گرم برای افطاری هست که خیلی راحت و نسبتا سریع هم درست میشه. توی این مقاله طرز تهیه آش گوجه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قبول داری که برای افطاری، غذاهای سنگین خیلی مناسب نیست؟ خیلی از متخصصان تغذیه هم معتقدن برای وعده افطاری بهتره غذاهای رقیق و گرم و سبک مصرف کنیم تا معده بعد از چند ساعت خالی بودن، یهو سنگین نشه و سلامتی مون به خطر نیفته. برای همین غذاهایی مثل آش های سبک، سوپ شیر، سوپ ورمیشل و دسرهایی مثل شیربرنج و شله زرد برای وعده افطاری مناسب هستن. آش گوجه یکی دیگه از غذاهای سبک و گرم برای افطاری هست که خیلی راحت و نسبتا سریع هم درست میشه. توی این مقاله طرز تهیه آش گوجه رو بهتون آموزش میدیم و امیدواریم بپزید و از خوردنش لذت ببرین.

aash-goje2

مواد لازم برای تهیه آش گوجه فرنگی

بلغور گندم یک پیمانه

لپه نصف پیمانه

گوجه 6 عدد

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 4 حبه

نعنا و جعفری تازه 2 پیمانه

روغن به اندازه لازم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

آبغوره نصف پیمانه

این میزان مواد اولیه برای 5 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون آش گوجه فرنگی درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

aash-goje1

طرز تهیه آش گوجه فرنگی

مرحله اول

بلغور گندم و لپه رو از دو ساعت قبل بشورید و خیس کنید. پیاز رو پوست گرفته و خلالی خرد کنید. سیرها رو هم له یا رنده کنید. گوجه ها رو هم با گوشت کوب برقی یا داخل غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم

قابلمه مناسبی روی حرارت بذارید و مقداری روغن داخلش بریزید. پیازها رو تفت بدید تا سبک و کمی طلایی بشه. سپس زردچوبه و فلفل سیاه بریزید و بعد از یکی دو دقیقه سیرهای له شده رو اضافه کنید. عطر سیر که دراومد، رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و کمی تفت بدید.

aash-goje3

مرحله سوم

گوجه های پوره شده رو اضافه کنید و بعد از دو سه دقیقه تفت دادن، بلغور گندم و لپه رو آبکش کرده و داخل قابلمه بریزید. حالا 6 لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا آش گوجه به جوش بیاد. وقتی به جوش اومد حرارت رو کم کنید.

مرحله چهارم

نیم ساعت بعد آبغوره رو به آش گوجه اضافه کنید و هم بزنید. نمک آش گوجه رو هم تست کنید و اگر نیاز داشت اضافه کنید.

aash-goje6

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت و هنگامی که آش گوجه جا افتاد، نعنا و جعفری تازه خرد شده رو اضافه کنید و مخلوط کنید. 5 دقیقه بعد قابلمه رو از روی حرارت بردارید و آش گوجه رو داخل ظرف مناسب بکشید و نوش جانتون باشه.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای عالی می تونید ببینید و بخونید و هر کدوم رو دوست داشتید، درست کنید از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی