|

چگونه یک اتاق نشیمن دنج داشته باشیم؟/ با این راهکار آرامش رو به خونه‌ات بیار

ایجاد احساس دنج در اتاق نشیمن به شخصیت فضا و انرژی آن مثل رایحه، نور، صدا و… مربوط می‌شود که باعث می‌شود در اتاق نشیمن احساس راحتی کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایده‌های اتاق نشیمن دنج در مورد ایجاد فضاهایی راحت، کاربردی، گرم و دلپذیر است. در دنیای مدرن و پرشتاب ما، داشتن فضاهای آرام برای این که بتوانیم استراحت کرده و بهبودی یابیم چندان مهم نبوده است. اما بد نیست خانه خود را به گونه‌ای طراحی کنیم تا در کنار زیبایی بتوانیم احساس راحتی نیز داشته باشیم. در این راستا توجه به رنگ‌های دیوار، کفپوش، مبلمان، نشیمن‌ها و پنجره‌ها و… ضروری است. عناصر زیادی برای طراحی یک اتاق دنج آرامش‌بخش وجود دارد که لازم است به آن توجه کنید. برای ایجاد فضای آرامش‌بخش نهایی، مهم این است که چگونه این عناصر از نظر ظاهر و احساس با هم هماهنگ باشند. ایجاد احساس دنج در اتاق نشیمن به شخصیت فضا و انرژی آن مثل رایحه، نور، صدا و… مربوط می‌شود که باعث می‌شود در اتاق نشیمن احساس راحتی کنید. اگر به دنبال ایده‌هایی برای اتاق نشیمن هستید که فضای شما را جذاب‌تر، دلپذیرتر و جذاب‌تر کند به جای درستی آمده‌اید؛ با ما همراه باشید.

2

 سعی کنید از رنگ‌های تیره استفاده کنید

بسیاری از مردم از استفاده از ایده‌های رنگ اتاق نشیمن تیره اجتناب می‌کنند، اما آنها می‌توانند راهی عالی برای ایجاد فضایی دنج باشند. استفاده از سایه‌های تیره و عمیق در فضاهای زندگی، حسی دراماتیک، صمیمی و دلپذیر ایجاد می‌کند. خاکستری و آبی تیره استیل از محبوبیت خاصی برخوردار است و با رنگ‌های گرم مانند خردلی و سفالی به خوبی کار می‌کنند. از طرف دیگر، سایه‌های گرم‌تر مانند قهوه‌ای در میان کسانی که به دنبال تزئین با رنگ‌های خاکی آرامش‌بخش هستند، محبوبیت پیدا می‌کنند. رنگ‌های تیره مانند رنگ شکلاتی وقتی به‌طور کلی استفاده می‌شوند، می‌توانند ظاهری واقعی داشته باشند، زیرا گرمای ذاتی دارند.

8

فکر شده چیدمان کنید

چیدمان فکر شده و زیبا در خانه بسیار تأثیرگذار است. اتاق را با یک فرش بزرگ فرش کنید و تا جایی که ممکن است صندلی در آن بگنجانید. قاعده کلی این است که قطر دایره برای چیدمان مبل نباید از ۳ متر تجاوز کند، همه صندلی‌ها باید داخل آن بنشینند، در غیر این صورت، اگر خارج از دایره باشد، هیچ‌کس احساس ارتباط نمی‌کند. افزودن شومینه، قفسه کتاب و کوسن در ترکیبی از بافت‌ها در اتاق نشیمن نیز به ایجاد آرامش کمک می‌کند.

7

 طرح های نورپردازی لایه ای ایجاد کنید

نورپردازی اتاق نشیمن می‌تواند فوراً ظاهر و احساس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین باید در ابتدای طراحی اتاق نشیمن به دقت مورد توجه قرار گیرد. برای ایجاد یک فضای دنج و در عین حال کاربردی، مطمئن شوید که نور محیطی فراوان است و همچنین نورپردازی کاری را به عنوان بخشی از یک طرح لایه‌ای در نظر بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که نورپردازی سقف (مانند آویزها، نورافکن‌ها و نورهای توکار) یک منبع نور عمومی عالی هستند اما به تنهایی کافی نیستند. لامپ‌های زمینی و دیواری جایگزین مناسبی برای روشن بودن نور اصلی هستند، زیرا اغلب درخششی گرم می‌دهند که برای آن شب‌های دنج ایده آل است.

6

مبل مناسب را انتخاب کنید

مبل یکی از بزرگترین و مهم ترین وسایل در یک اتاق نشیمن دنج است، بنابراین مهم است که آن را به درستی انتخاب کنید. کوسن ها را فراموش نکنید اما در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. اگر به یک طراحی فکر می‌کنید که اتاق را بزرگ جلوه دهد به انتخاب روکش اثاثه یا لوازم داخلی با رنگ روشن فکر کنید تا فضا را روشن نگه دارد که احساس آرامش نیز می‌دهد. رنگ‌های تیره می‌توانند سنگین و غالب باشند. 

9

ایده‌های اتاق نشیمن دنج زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما به عنوان یک قاعده، بهتر است بر روی مواردی مانند نور، مبلمان و بافت تمرکز کنید، به خصوص اگر می‌خواهید اتاق نشیمن بزرگ را دنج کنید. با نورپردازی، باید نور بالای سر روشن را خاموش کنید (فقط زمانی که در حال تمیز کردن یا انجام کاری عملی هستید از آن استفاده کنید) و انواع منابع نور را در اطراف اتاق روشن نگه دارید. مبلمان باید اتاق را بدون شلوغی پر کند.

3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی