|

وضعیت خودروسازان در بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۲۸ فروردین بالغ بر ۱۰۴میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند بسیار نامناسبی را داشتند، به‌طوری‌که قیمت پایانی ۱۹ شرکت ازجمله نمادهای سایپا، زامیاد، نیرومحرکه، فنرسازی زر، مهرکام پارس، مهندسی نصیرماشین، رادیاتور ایران، سایپا آذین، بهمن‌دیزل و ایرکا پارت‌صنعت صفر شد و تقاضایی برای آن‌ها وجود نداشت. از سوی دیگر، قیمت پایانی شرکت‌های ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، کرمان‌خودرو، رینگ‌سازی مشهد و تولید محور خودرو هم منفی شد و همچنین هیچ شرکتی نتوانست روند مثبتی را طی کند.

روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۱۳۹۶ نوبت معاملاتی ۱۷میلیون سهم به ارزش ۴.۴میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۰۷هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز روز یکشنبه با کاهش بیش از ۹هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۲۴هزار واحد قرار گرفت.

تغییر دامنه نوسان قیمت‌ها

در همین‌حال، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد براساس مصوبه هیات‌مدیره این سازمان، دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه به مثبت ۶ و منفی ۳ افزایش می‌یابد.

محمدعلی دهقان‌دهنوی افزود: «قبل تر و بر اساس مصوبه شورای‌عالی بورس، به هیات‌مدیره سازمان بورس اجازه داده شد دامنه نوسان به‌صورت تدریجی افزایش یابد و از آن‌جا که این مصوبه پس از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می‌شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس درخصوص افزایش تدریجی و مجدد تصمیم‌گیری می‌کند.»

منبع:اخبار خودرو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی