|

جرا نباید از بازرگام خرید کنیم؟

خرید از سامانه بازرگام واقعاً به صرفه نیست!؟

بازرگام سامانه فروش اینترنتی خوراکی است که قرار است مایحتاج مردم را با قیمت های تنظیم بازاری و درب منازل به مصرف کننده تحویل دهد.

لینک کوتاه کپی شد

این روزها قیمت خوراکی ها و مواد غذایی در بازار سرسام آور شده و با اینکه قیمت دلار در بازار روند کاهشی پیدا کرده و از برخی از لوازم و اقلام هم ارزان شد اما مایحتاج خورد و خوراک مردم همچنان گران است و خیلی ها توانایی خرید ندارند.

به گزارش «شایانیوز» دولت برای حل مشکل گرانی و حذف واسطه ها سامانه تحت عنوان بازرگام به راه انداخت که قرار است اقلام خوراکی پرمصرف را با قیمت دولتی و کمترین حاشیه سود به سفره های مردم بیاورد.

از بازرگام چه می دانیم؟

از بهمن ماه سال 1396 فروشگاه آنلاین بازرگام فعالیت خود را آغاز نمود. فعالیتی در حوزه ی توزیع آنلاین میوه در سراسر کشور که از شهر تهران آغاز گردیده است.

اما د چند ماه اخیر سحوزه فعالیت این سایت توسعه پیدا کرد و حالا بازرگام به یک بستر اینترنتی برای تهیه و توزیع مایحتاج خوراکی مردم تبدیل شده است

طبق گفته مسئولان این سامانه در شهر های تهران، کرج، اصفهان، مشهد، یزد، کرمان، شیراز، تبریز، رشت و لواسان فعال است و قرار است به زودی کل کشور را تحت پوشش قرار دهد.

اما در بازرگام چه اقلامی عرضه می شود؟

اگر سری به این سامانه بزنید می بینید که در بازرگام برنج، گوشت، تخم مرغ، روغن مایع، ماست، کره، ماکارونی و سیم زمینی به عنوان اقلام تنظیم بازاری فروخته می شود.

این اقلام در صورتی که بیش از 80 هزار تومان باشد به صورت رایگان درب منزل تحویل داده می شود.

905

قیمت اقلام تنظیم بازاری در بازرگام چقدر است؟

برسیم به اصل داستان، هدف از راه اندازی این سامانه حذف واسطه ها است تا اقلام با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد. حالا بیایید باهم قیمت برخی از این اجناس را بررسی کنیم.

قیمت هر شانه 30 تایی تخم مرغ هم در سامانه بازرگام 43 هزار تومان به فروش می رسد. اگر به فروشگاه های آنلاین یا به مغازه های سطح شهر سری بزنید قیمت تخم مرغ معمولی (نه مارک و  تاریخ دار) تقریبا بین رنج 40 تا 43 هزار تومان است. پس سامانه بازرگام خیلی در این زمینه تخفیفی ندارد. البته این قیمت تنظیم بازاری است و احتمالاً از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام می شود.

910

روغن بازرگام گران تر از روغن بازار

در بازرگام روغن سرخ کردنی 810 میلی لیتر آفتاب باقیمت 14 هزار و 300 تومان به فروش می رسد. این درحالی که اگر به سایت ترب و یا دیجی کالا سری بزنید و قیمت روغن سرخ کردنی را جستجو کنید به نتایج جالبی می رسید. مثلا در سایت دیجی کالا روغن سزخ کردنی غنچه با حجم 900 میلی لیتر (90 میلی لیتر بیشتر از آفتاب بازرگام) با همان قیمت یعنی 14 هزار 300 تومان به فروش می رسد. همچین روغن سرخ کردنی ویسپو که البته خیلی برند معروفی نیست با حجم 900 میلی لیتر به قیمت 12 هزار و 700 تومان عرضه می شود.

در سایت ترب هم اگر قیمت روغن سرخ کردنی را جستجو کنید ارزان ترین روغنی که به شما پیشنهاد می دهد روغن 810 میلی لیتری سرخ کردنی بهار است که 1600 تومان کمتر از قیمت بازرگام یعنی 12 هزار و 720 تومان به فروش می رسد.

902

گوشت و برنج کمی تا حدودی ارزان تر و البته پیچیده!

گوشت قرمز و برنج مهم ترین اقلام مصرفی مورد نیاز مردم است که گران شدنش برای مردم مشکلاتی به وجود آورده. در واقع هدف اصلی از این سامانه هم رساندن گوشت و برنج با قیمت معقول و منطقی به مردم است.

در سامانه بازرگام برنج شیرودی 5 کیلویی به قیمت 210 هزار تومان به فروش می رسد. برنج پاکستانی و تایلندی هم در کیسه های 10 کیلویی به ترتیب 205 و 125 هزار تومان فروخته می شود. 

903

قیمت برنج شیرودی ممتاز در بازار از 45 تا 60 هزار تومان متغیر است. در فروشگاه های اینترنتی برنج پاکستانی را می توانید در محدوده قیمتی 247 تا 400 هزار تومان خریداری کنید.

این بازه قیمتی که وابسطه به کیفیت است باعث شده که خیلی نتوان در خصوص برنج بازرگام اظهار نظر کرد. چرا که ممکن است در یک کیسه 10 کیلیویی 7 کیلو برنج شیرودی ممتاز کیلو 60 هزار تومانی و 3 کیلو برنج هندی یا حتی تایلندی قاطی کرد که قیمت را به شدت پایین می آورد و جز برای اهل فن قابل تشخیص نمی باشد.

در مورد گوشت قرمز هم وضعیت نه به پیچیدگی برنج ام خیلی هم شفاف و قابل مقایسه نیست. ران گوساله منجمد بسته بندی در بازرگام هر کیلو 112 هزار تومان عرضه می شود (البته در بسته بندی 4 کیلویی) در فروشگاه اینترنتی مستر قصاب ران گوساله منجمد هر کیلو 131 هزار تومان به فروش می رسد که 19 هزار تومان گران تر از بازرگام است. البته قیمت خرید عمده 50 کیلویی گوشت قرمز منجمد از قیمت سامانه بازرگام ارزان تر است.

900

چهار کیلو گوشت بازرگام را چه کار کنیم؟

بازرگام حداقل سفارش برای گوشت را 4 کیلو اعلام کرده است. اما 4 کیلو گوشت منجمد از نظر نیاز خانوار واقعا زیاده‌روی است و بهتر خواهد بود اگر در مورد آن تجدیدنظر کنند. چرا کسی باید به چهار کیلو قلوه‌گاه منجمد گوسفندی یا گاوی نیاز داشته باشد؟ این مقدار قلوه‌گاه را با چقدر ران یا سردست ترکیب کنیم تا به گوشت چرخ‌کرده مورد نیازمان برسیم؟ کمترین حجم و میزان بی‌سلیقگی در شیوه عرضه سایت بازرگام این است که خیلی از مردم را مجبور می‌کند برای جا دادن، چهار کیلو گوشت در یخچال خانه، آن‌ها را برخلاف توصیه‌های بهداشتی و کارشناسی از حالت منجمد خارج کنند و دوباره در فریزر بگذارند.

9066

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی