|

پیش بینی بورس

پیش بینی بازار گاوی برای بورس؛ شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

بر اساس تحلیل کارشناسان انتظار می‌رود بورس در هفته آینده با بازگشت خریداران به بازار همراه شده و روزهای سبز و متعادلی را داشته باشد

لینک کوتاه کپی شد

در بورس امروز، در مجموع حدود سه هزار و ۳۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وبملت»، «خزامیا»، «سآبیک»، «شپنا» و «شاراک» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین، معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت حدود ۱۰هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۶۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۹۹۹واحد و ۱۳۲واحد افت داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.
 
مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس در هفته‌ای که گذشت معاملات پرتلاطمی را تجربه کرد. به طوری که اغلب فعالان بازار انتظار داشتند بعد از هجوم نسبتا زیاد سرمایه در بازار طلا و همچنین صندوق‌های طلایی، بازار سهام نیز خود را با نرخ دلار بازار آزاد وقف دهد. 

وی ادامه داد: در ابتدای هفته بازار سهام معاملات پررونقی را تجربه کرد اما در دو روز پایانی هفته روندی کم‌رمق و رنجی در بازار شکل گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد بورس در حال حاضر منتظر گزارش عملکرد پالایشی‌ها بوده و از طرفی در انتظار مشخص شدن وضعیت خودرو و خساپا است تا روند مشخصی پیدا کند.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: تحت چنین شرایطی انتظار می‌رود بورس در هفته آینده با بازگشت خریداران به بازار همراه شده و روزهای سبز و متعادلی را داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی