|

شاخص صعودی می‌ماند؟

پیش بینی بورس امروز 14 فروردین؛ بازار مثبت می ماند؟

یکی از عوامل روند ملایم مثبت بازار عدم وارد شدن شوک‌های سیاسی و سیاستی در روزهای گذشته بوده است. آیا روند صعودی بورس ادامه می‌یابد؟‌

لینک کوتاه کپی شد

بورس تهران امروز دومین هفته معاملاتی سال 1402 را آغاز می‌کند. در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران روند صعودی داشت و علاوه بر رسیدن به کانال 2 میلیون واحدی،‌ تا ارتفاع 2 میلیون و 78 هزار واحد بالا رفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، شاخص در پایان معاملات چهارشنبه 118 هزار و 254 واحد بالاتر از پایان اسفند ایستاد و رشد 6 درصدی را ثبت کرد.

شاخص هم وزن نیز در این هفته به کانال 600 هزار واحدی صعود کرد و در روز چهارشنبه به سطح 622 هزار واحد رسید. 

علاوه بر این‌ها، دو روند مثبت بازار در هفته گذشته بهبود پلکانی معاملات و ورود پول حقیقی به بورس بود. هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک شدیم ارزش معاملات خرد سهام بیشتر شد و در تمامی روزهای هفته روند افزایشی داشت. روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به 12 هزار و 976 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

در تمامی روزهای معاملاتی هفته اول 1402 شاهد ورود پول حقیقی بودیم. در مجموع کل هفته هزار و 660 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 332 میلیارد تومان بود.

اگر در معاملات امروز نیز شاهد مازاد تقاضا باشیم، شاخص می‌تواند با رشد به کانال 2.1 میلیونی روند صعودی اخیر را تثبیت کند. هرچند که در روزهای پیش رو باید در انتظار تعدیل و اصلاح قیمت‌ها نیز باشیم اما روند معاملات در روزهای اخیر نشانی از توقف و تعدیل ندارد. حتی در روز چهارشنبه که پیش از تعطیلات 4 روزه بود،‌ در بازار مازاد تقاضا و رشد حجم معاملات قابل توجه بود. 

در کنار روندهای درونی بازار، تغییرات قیمت ارز در بازار آزاد نیز شیب ملایمی داشته و به نظر نمی‌رسد موجب تلاطم شدیدی در بازار سرمایه شود. یکی از عوامل روند ملایم مثبت بازار عدم وارد شدن شوک‌های سیاسی و سیاستی در روزهای گذشته بوده است. 

از دیگر سو انتظارات تورمی تقاضای خرید دارایی‌ها را افزایش داده و موج ورود سرمایه به بورس در هفته اول سال را می‌توان در این چارچوب تفسیر کرد. 

در مجموع به نظر می‌رسد روند مثبت بازار با شیب ملایمی در معاملات امروز نیز دیده شود.   

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی