|

ترین‌های هفته اول؛ غافلگیری‌های زیبا

لیگ برتر فوتبال ایران

هفته اول با غافلگیری‌های زیادی همراه بود؛ پاسورهای گلزن، گلزن‌های بازیساز و چهره‌های غیرقابل پیش‌بینی.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ برتر فوتبال ایران هم بالاخره استارت خورد و با برگزاری با تاخیر بازی پرسپولیس به پایان رسید. هفته اول با درخشش گل‌گهر سیرجان همراه بود تا این تیم مانند فصل گذشته شروعی توفانی داشته باشد. طبیعی است که در بین بهترین‌های هفته بازیکنان امیر قلعه‌نویی سهم ویژه‌ای داشته باشند.

گل هفته: سروش رفیعی (سپاهان)

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال360، وقتی پای قیچی در میان باشد، گزینه اول برای انتخاب یک گل به عنوان بهترین و زیباترین خواهد بود. سروش رفیعی، آقای پاس گل فصل گذشته، این فصل هم درخشش خود را با یک قیچی زیبا در بازی سپاهان- مس رفسنجان شروع کرد تا آمادگی‌اش را به رخ رقیبان بکشد. البته از گل زیبای عارف رستمی بازیکن ذوب‌آهن در بازی با صنعت نفت آبادان هم نباید گذشت. یک گل تکنیکی و زیبا که با مکث زیبای بازیکن ذوب‌آهن شروع شد و به یک لایی زیباتر تبدیل شد. مهدی تارتار با این گل زیبا و سه امتیازی، لیگ بیست و یکم را با برد خارج از خانه آغاز کرد.

پاس گل هفته: یونس شاکری (گل‌گهر)

یونس شاکری به عنوان اولین امید گلزنی امیرقلعه‌نویی در این فصل کارش را با دو پاس گل بسیار زیبا شروع کرد. در بازی گل‌گهر- تراکتور، پاس دوم یونس شاکری یک پاس ویژه بود. او در شرایطی که می‌توانست خودش دروازه حریف را باز کند اما ترجیح داد سعید صادقی را به دومین گلش برساند. پاس گل اول او را اما می‌توان بهترین پاس هفته دانست. پاسی که از میان سه بازیکن حریف و تحت فشار ارسال شد و دقیقا به همان‌جایی رسید که باید می‌رسید و مرتضی تبریزی به راحتی آن را تبدیل به گل کرد.

تیم هفته: گل‌گهر سیرجان

امیرقلعه‌نویی با توپ پر آمده است. این مربی که فصل گذشته هم یک تنه رکوردهای فوتبال هجومی را جابجا کرده بود، این فصل با یک شروع توفانی نشان داد که قرار است باز هم یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های لیگ باشد. این تیم باز هم امید به گل بالای 2 را به نام خودش ثبت کرد و 18 شوت داشت که 7 شوت در چارچوب حریف بود. نکته جالب این است که تیم حریف هم برخلاف تصور تیم دست و پا بسته‌ای نبود و براساس آمار شاگردان فیروز کریمی با امید گل 1.25 روی دروازه محسن فروزان خطرساز ظاهر شدند.

gol_TPJcsGc

بازیکن هفته: یونس شاکری (گل گهر)

براساس آمار یونس شاکری با 4 پاس کلیدی و 10 نبرد موفق روز خوبی را گذراند و یکی از فاکتورهای اصلی پیروزی تیمش بود. شاکری که فصل گذشته فقط 2 پاس گل داده بود، در اولین بازی فصل به اندازه کل فصل گذشته برای هم‌تیمی‌هایش گل ساخت؛ آن هم دو پاس گل تماشایی. امیر قلعه‌نویی امیدوار است که شاکری این روند را ادامه بدهد و البته گل‌زدن را هم به آن اضافه کند.

مربی هفته: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

پرسپولیس در بازی با فولاد به سختی به گل اول رسید. شاید اگر تعویض‌های یحیی گل‌محمدی نبود این یک گل هم به راحتی برای شاگردانش از بین می‌رفت و آن‌ها به تساوی و یا حتی شکست تن می‌دادند. کادرفنی پرسپولیس اما با دو تعویض هجومی بعد از گل اول هم جانی تازه به بازی‌اش بخشید و هم بردی پرگل را در اولین گام بدست آورد. عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل هر دو بازیکن تعویضی یحیی گل‌محمدی گل زدند تا ردپای کادرفنی در اولین پیروزی به خوبی دیده شود. با توجه به روزهای سخت پرسپولیس پس از باخت مقابل الهلال، شکستن دژ فولاد دستاورد مهمی برای گل‌محمدی محسوب می‌شود. یحیی نشان داد به خوبی تیمش را پس از حذف از آسیا سامان داده بود.

چهره ویژه هفته: جعفر سلمانی (استقلال)

جعفر سلمانی تک گل سه امتیازی استقلال را به ثمررساند. شاید این نام آخرین کسی بود که پیش‌بینی می‌شد قرار است برگ برنده آبی‌ها در اولین بازی هفته باشد. سلمانی که در تیم ملی و همچنین اولین بازی استقلال مقابل الهلال ضعیف ظاهر شده بود، مقابل هوادار علاوه بر گلی که زد بازیکن کلیدی فرهاد مجیدی بود.

مدافع هفته: محمد طیبی (نفت مسجدسلیمان)

محمد طیبی با 15 عملکرد دفاعی پرکارترین مدافع هفته بود. نفت مسجدسلیمان در اولین بازی خود با فراز کمالوند آمار عجیبی را به نام خودش ثبت کرد. 0.06 امید گل نشان از ناآمادگی شدید این تیم دارد که البته با توجه به دیر آماده شدن آن‌ها اتفاق عجیبی نیست. با این حال عملکرد بسیار خوب بازیکنان نفت در خط دفاعی به رهبری محمد طیبی مانع از این شد که این بازی و آمار بد به باخت ختم شود. تساوی بدون گل در خانه پیکان فرصتی است برای فراز کمالوند تا بدون شکست و با روحیه بهتر تیمش را برای هفته‌های آینده آماده‌تر به میدان بفرستد.

اتفاق ویژه هفته: مصدومیت محمد انصاری (مس رفسنجان)

شهریار مغانلو در اولین بازی با پیراهن سپاهان از نظر فنی روز خوبی را گذراند اما از نظر روانی شرایط خوبی نداشت. شاید همین اتفاق بود که کمی به افت او در نیمه دوم بازی انجامید. او در برخوردی که با محمد انصاری مدافع مس رفسنجان داشت، احتمالا باعث پارگی رباط صلیبی‌اش شد. مغانلو که از این اتفاق به شدت ناراحت بود، امید داشت که این برخورد به اتفاق بدی منجر نشود اما انصاری که دو بار دیگر این مصدومیت را تجربه کرده بود در همان زمین بازی گفت که رباطش پاره شده است.

robat

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی