|

شیخ دیاباته چگونه مجدد گزینه اول پرسپولیسی ها شد؟

یحیی گل محمدی یکبار شیخ دیاباته را نخواست اما پیچیده شدن شرایط سایر گزینه‌ها، باعث شده تا نسبت به این انتقال انعطاف نشان دهد.

لینک کوتاه کپی شد

شیخ دیاباته فقط چند ساعت پس از تکذیب مدیرعامل پرسپولیس، دوباره به گزینه اول این باشگاه تبدیل شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، خرید یک مهاجم برای پرسپولیس در کنار یورگن لوکادیا، پرونده نقل و انتقالات این تیم در لیگ بیست و دوم را می‌بندد. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس گفته آن‌ها فعلا قصدی برای جذب مهاجم ندارند اما بعید است او بخواهد مقابل اصرار سرمربی تیمش مقاومت کند. به خصوص که لوکادیا، خرید اول پرسپولیس هم مدت‌ها از شرایط مسابقه دور بوده و شاید، برای رسیدن به وضعیت آرمانی زمان نیاز داشته باشد. آلف مانگا، مهاجم محبوب یحیی گل‌محمدی بود که در نهایت،‌ باشگاه نتوانست با تیم او به توافق برسد. بحث حضور کریم انصاری‌فرد در ایران هم تقریبا منتفی است. در این شرایط، دوباره نام شیخ دیاباته و پرسپولیس در کنار هم مطرح شده‌اند. مهاجمی که گل‌محمدی، یک بار او را نخواسته بود اما پیچیده شدن شرایط سایر گزینه‌ها، باعث شده تا نسبت به این انتقال انعطاف نشان دهد.

نگرانی بزرگ

دلیل اصلی رد کردن دیاباته توسط گل‌محمدی، وضعیت بدنی او بود. دیاباته فصل آخر حضورش در استقلال، فقط 6 بازی از 30 بازی لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار گرفت. 18 مسابقه را بخاطر مصدومیت از دست داد و 6 بازی، پس از هر مصدومیت به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت. او در هفته یازدهم، دو گل به تراکتور زد و در هیچ بازی دیگری، نتوانست دروازه حریف را باز کند. دیاباته فصلی به آقای گلی لیگ برتر رسید هم 9 بازی را، بخاطر مشکلات جسمانی از دست داد. فصل پیش، شرایط او در الغرافه کمی بهتر بود. دیاباته هفته چهارم به ترکیب تیمش رسید و پس از آن، 16 بازی از 19 بازی باقی مانده توانست برای الغرافه در لیگ ستارگان بازی کند. با شروع لیگ قهرمانان اما، مشکلات دیاباته هم آغاز شد و او فقط دو بازی، برای تیمش به میدان رفت. گل‌محمدی نگران است بخاطر مصدومیت‌های پرتعداد دیاباته، نتواند روی او برای حل مشکل خط حمله تیمش حساب باز کند.

آمار درخشان

نقطه امیدواری درباره دیاباته، آمار خوب گلزنی او در همین شرایط است. دیاباته لیگ نوزدهم و اولین فصل حضورش در ایران، 15 گل زد و آقای گل شد. او در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان، با سه گل در دو بازی استقلال را به مرحله گروهی رساند و در سه بازی مرحله گروهی که توانست بازی کند، یک گل زد. لیگ بیستم که برای دیاباته به مصدومیت‌های طولانی گذشت، او در لیگ قهرمانان برای استقلال درخشید. دیاباته با 5 گل در 6 بازی دور گروهی، کمک کرد استقلال در گروه مرگ به عنوان صدرنشین صعود کند. فصل پیش هم دیاباته در لیگ ستارگان، آماری بسیار خوب داشت. او در 16 بازی، 11 گل برای الغرافه زد. او در جام ستارگان قطر که به صورت حذفی برگزار می‌شود هم، 6 بازی به زمین رفت و 5 بار موفق به گلزنی شد. آماری که نشان می‌دهد او هر وقت شرایط بازی داشته، توانسته برای تیمش تاثیرگذار باشد.

گزینه در دسترس

موضوعی که بیشتر از هر چیز دیاباته را به پرسپولیس نزدیک می‌کند، آمادگی او برای حضور در ایران است. دیاباته بر خلاف گزینه‌های برزیلی مد نظر گل‌محمدی، با هیچ باشگاهی قرارداد ندارد. او علاقه‌اش برای بازی در لیگ برتر را بارها نشان داده و قبلا، گفته با وجود رابطه خوب با هواداران استقلال بر اساس قواعد حرفه‌ای حاضر است به پرسپولیس برود. او زمان مشکلات مالی استقلال هم، دردسری برای این تیم ایجاد نکرد و تا پایان قراردادش، در ایران ماند. علاوه بر این، گفته می‌شود رقم درخواستی دیاباته برای حضور در پرسپولیس، حدود 300 هزار دلار خواهد بود. رقمی تقریبا نصف عددی که ستاره‌های سرشناس لیگ، این فصل با تیم‌های‌شان قرارداد بسته‌اند. همین شرایط، شاید باعث شود گل‌محمدی هم پس از ناکامی در رسیدن به گزینه‌های مورد نظرش، با حضور دیاباته به عنوان گزینه‌ای در دسترس موافقت کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی