|

بازی استقلال و مس با حضور بانوان برگزار می شود؟!

انتظار برای حضور بانوان در استادیوم ها به پایان رسید و بازی استقلال و مس، نخستین دیدار لیگ برتر با حضور خانم‌ها در آزادی خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

فشار فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه، باعث شد سازمان لیگ مجبور شود هفته اول را بدون تماشاگران برگزار کند. هفته دوم، تماشاگران وارد ورزشگاه شدند اما همچنان، بلیتی به بانوان فروخته نشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ این طلسم، قرار است در هفته سوم شکسته شود و برای اولین بار، بانوان هم در کنار آقایان از روی سکو بازی تیم‌شان را تماشا کنند. هر چند بلیت فروشی به بانوان، فعلا محدود خواهد بود.

تایید سازمان لیگ

سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در روزهای گذشته موضوع فشار فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه را تایید کرده بود. او وعده داد این اتفاق، از ورزشگاه آزادی که شرایط بهتری برای ورود بانوان دارد آغاز شود. حجت‌الله‌ بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد بازی استقلال و مس قرار است بخشی از سکوها، در اختیار بانوان باشد: «برای بازی استقلال و مس کرمان تعدادی از سکوهای ورزشگاه را برای بانوان در نظر گرفته‌ایم تا آنها از نزدیک این بازی را تماشا کنند. امیدواریم هوادارانی که در این روز در ورزشگاه حاضر می‌شوند شئونات اخلاقی را رعایت کرده و با رفتار نیک خود، کوچک‌ترین اتفاق حاشیه‌ای را رقم نزنند. در بحث عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها، نگرانی ما صرفا حفظ کرامت و جایگاه این عزیزان است. بانوان از جایگاه‌ ویژه‌ای برخوردار هستند. در کشور ما بسیاری از مدیران، زن هستند و به نقش و جایگاه آنان اهمیت زیادی داده شده است. رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف بر حقوق بانوان و خانواده تاکید کرده‌اند. حضور این قشر در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی همواره حائز اهمیت بوده و آنها همپای مردان همیشه منشا اثر بوده‌اند.»

سنت‌شکنی بزرگ

در صورتی که تصمیم سازمان لیگ عملی شود، بازی استقلال و مس، در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد بود. اولین بازی لیگ با حضور بانوان، که سنت‌شکنی بزرگی است و می‌تواند آغاز یک مسیر، برای پایان این محدودیت باشد. پیش از این، بانوان در چند بازی ملی فرصت حضور در ورزشگاه را پیدا کرده بودند و بلیت فروشی به آن‌ها انجام شد. در بازی‌های باشگاهی، فقط فینال لیگ قهرمانان آسیا، تعدادی از بانوان مجوز ورود به ورزشگاه آزادی و تماشای بازی پرسپولیس و کاشیما را پیدا کردند. تجربه‌هایی که نشان داد با حضور آن‌ها در ورزشگاه، جو سکوها هم بهتر خواهد بود. پرسپولیسی‌ها هم روز 9 شهریور و در بازی با صنعت نفت آبادان، می‌توانند اولین بازی لیگ برتری‌شان را بدون محدودیت حضور بانوان، برگزار کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی