|

هشدار ساپینتو به ستاره استقلال!

ترکیب اولیه تیم استقلال در دیدار با با ذوب آهن، با پیش‌بینی رسانه‌ها متفاوت بود.

لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی می شد که محمد حسین مردامند به خاطر نمایش خوب در بازی با فولاد یک بار دیگر در ترکیب تیم قرار گیرد اما ساپینتو دوباره به عارف غلامی اعتماد کرد. به این خاطر که عارف غلامی مدافع سرعتی‌ است و می توانست در صورت نفوذ سجاد عاشوری به قلب خط دفاعی راحت‌تر او را مهار کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ بازی رضا میرزایی به جای مهدی قایدی هم پیش‌بینی نمی شد اما سرمربی پرتغالی، این جابجایی را آزمود تا هم به رضا میرزایی فرصت داده باشد و هم این پیام را به مهدی قایدی بدهد که از او در ترکیب استقلال انتظار بیشتری دارد. ریکاردو ساپینتو، از مهدی قایدی می خواهد در ترکیب استقلال ستاره باشد و همانند گذشته در تعیین نتیجه تیم با گل یا پاس گل سرنوشت‌ساز عمل کند، اما مهدی قایدی با وجود شروع خوب ابتدای فصل، چند هفته‌ای است که با طراوت و شاداب بازی نمی کند و به همین خاطر در مصاف با ذوب آهن روی نیمکت نشست.

برگ برنده ریکاردو ساپینتو در استقلال این است که اهل تعارف نیست. اگر ایده‌ای که چیده خوب اجرا نشود تا دیر نشده آن را در همان بازی تغییر می دهد و مصرانه در پی اینکه ایده اش صفر تا صد درست بوده نمی‌رود و به واقع با خود لجبازی نمی کند. او در بین دو نیمه بازی با ذوب آهن رضا میرزایی، ابوالفضل جلالی و پیمان بابایی را بیرون کشید و جعفر سلمانی، مهدی قایدی و صالح حردانی سه بازیکنی بودند که وارد زمین شدند. این تعویض ها یک پیام دیگر هم برای آبی‌پوشان دارد که در تیم ریکاردو ساپینتو هیچ‌کس در حاشیه امنیت قرار ندارد و شرط ادامه حضور در ترکیب عملکرد خوب در زمین است. به زعم خیلی‌ها ممکن است این جابجایی‌ها آن هم در هفته نهم خیلی خوب نباشد، بطوری‌که بهتر است تیم تا هفته نهم ترکیب اصلی خود را شناخته باشد، اما ساپینتو خود را درگیر این نقدها و این مسائل نمی‌کند، برای او تنها نمایش تیم در زمین مهم است حتی اگر قرار باشد بازیکن فیکس تیم ملی (ابوالفضل جلالی) را بیرون بکشد.

نگاه کادر فنی تیم استقلال هم به بازیکنان تعویضی در نوع خود جالب است. روی ماتا، دستیار ریکاردو ساپینتو در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت :« تمام بازیکنان ما با کیفیت هستند. نه تنها آنهایی که در زمین حضور دارند بلکه نیمکت‌نشینان هم، بازیکنان باکیفتی داریم. بازیکنانی که خارج شدند خیلی خوب کار کردند ولی بعضی وقت‌ها بازی به نفع آنها پیش نمی‌رود. وقتی می‌توانید بازیکنانی را به زمین بفرستید که تأثیرگذار هستند و می‌توانند تغییر ایجاد کنند باید تعویض کنید. سجاد، مهری و همه بازیکنان کمک کردند. می‌دانستیم آپشن‌هایی داریم که می‌توانند تأثیرگذار باشند و بازی را عوض کنند و این کار را انجام دادیم.»

این بدین معنی است که ریکاردو ساپینتو، در هر بازی از مهره‌هایی استفاده می کند که در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارند و می توانند استقلال را به نتیجه برسانند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی