|

وقتی بار قهرمانی افتاد روی دوش مدافعان استقلال

در صورت قهرمانی استقلال در این فصل، مردان خط دفاع را باید عامل اصلی این قهرمانی بدانیم

لینک کوتاه کپی شد

استقلال تا به این جای رقابت ها با 31 گل زده در رتبه سوم گلزن ترین تیم های لیگ برتر بعد از سپاهان و تراکتور قرار دارد و گل هایی که اکثر آنها توسط مدافعان زده شده و یا مدافعین در زدنشان اثر مستقیم گذاشته اند. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، برترین گلزن این فصل آبی پوشان گوستاوو بلانکو با 5 گل زده است. پس از او مهرداد محمدی، کوین یامگا و آرمین سهرابیان هر کدام با 4 گل قرار دارند و بر اساس آمار های ثبت شده، از 31 گل استقلال، 13 گل توسط مدافعین این تیم به ثمر رسیده است و در مقایسه با مهاجمین استقلال تنها دو گل کمتر به ثمر رسانده است. به عبارت بهتر مدافعین 42 درصد گل های استقلال و مهاجمین 48 درصد گل های این فصل استقلال را به ثمر رسانده اند و تا پیش از اضافه شدن بلانکو به ترکیب استقلال، بیشترین امتیاز توسط مدافعین گلزن این تیم به دست آمده است. 

آمار ها در مورد پاس های گل هم، حکایت از برتری خط دفاع نسبت به سایر خطوط استقلال دارد.  بازیکنان استقلال تا بدین جای رقابت ها در مجموع 19 پاس گل داده اند که 9 تا از آن ها سهم مدافعین بوده است. هفت پاس گل توسط ابوالفضل جلالی و 2 پاس گل توسط آرمین سهرابیان ثبت شده است و این یعنی 47 درصد از پاس گل های این فصل استقلال توسط مدافعین داده شده است و خط هافبک استقلال تنها روی 36 درصد گل های این فصل اثر مستقیم داشته و 7 پاس گل به ثبت رسانده است.

بر اساس جدول لیگ برتر، خط دفاع استقلال به دلیل 12 گل خورده است. برترین خط دفاع تا اینجای رقابت هاست و همچنین باتوجه به آمار گلزنی و گلسازی مدافعین، در صورت قهرمانی استقلال در این فصل، مردان خط دفاع را باید عامل اصلی این قهرمانی بدانیم. نفراتی که علاوه بر وظایف تخصصی شان، بار گلزنی و گلسازی را هم به دوش کشیده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی