|

خونخواهی از مرگ پدر یا انتقام از دزد معشوق؟/ گناه فرشته چه بود؟

سریال گناه فرشته که از همان ابتدا با حواشی بسیار پخش شد داستان قتل مرموزی را روایت می‌کند که زندگی چند خوانده را تحت تاثیر قرار داده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اواسط آذر ماه امسال بود که کشور به ویژه پایتخت پر شد از بیلبوردهایی که خواستار دعا برای فرشته بودند و اگر لوگوی یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی روی آن نخورده بود گمان می‌کردی که برخی برای نجات جان «فرشته» دست به دامان مردم شدند. 

تبلیغاتی که از بطن سریال برآمده

اما تنها 48 ساعت بعد از آغاز تبلیغات شهری، پیج رسمی سریال «گناه فرشته» در اینستاگرام اقدام به انتشار سه فریم از تصاویر این سریال کرد تا به این ترتیب به شکل رسمی از گریم سه بازیگر اصلی آن، شهاب حسینی، لادن مستوفی و امیر آقایی رونمایی شود؛ پس از آن نیز این تصاویر را در سطح شهر اکران کرد.

پیاده‌سازی این ایده ساده برای معرفی یک سریال با هدف برانگیختن کنجکاوی‌ مخاطب صورت گرفت؛ ایده‌ای که موفق عمل کرد و به نظر هم می‌رسد از بطن فیلم وام گرفته شده است؛ همانجا که وکیل فرشته جریان زندانی شدن او را رسانه‌ای می‌کند تا فضای مجازی دستاویزی باشد برای نجات جان موکلش! در واقع پیش از آغاز پخش این سریال از مردم در سطح شهر خواسته شد تا به فکر «فرشته» باشند؛ در بخشی از سریال نیز از مردم در شبکه‌های اجتماعی چنین درخواستی صورت گرفت.

9

اجرای یک قتل و دو وکیل

داستان از این قرار است که فرشته به عنوان خدمتکار در خانه امیر عشیری (با بازی فخرالدین صدیق شریف) حضور دارد و به نظر می‌رسد که او را به قتل رسانده است. شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی وکالت فرشته را برعهده می‌گیرد و از سویی نیز لادن مستوفی که نقش همسر تهرانی را ایفا می‌کند مقابل او قرار گرفته و وکالت پسر عشیری(امیر آقایی) را قبول می‌کند.

4952407

«گناه فرشته» ایده‌ای ناب

پس از آغاز پخش این سریال گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره اقتباسی بودن داستان آن مطرح شد و برخی ادعا کردند این اثر از کتابی از مرتضی مشفق اقتباس شده است؛ اما اطلاعاتی در این خصوص وجود ندارد و حامد عنقا که علاوه‌بر کارگردانی «گناه فرشته» فیلمنامه آن را هم به رشته تحریر درآورده سخنی در این زمینه نگفته است.

حواشی‌ای از این دست از همان ابتدا گریبان این سریال را گرفت؛ با اینکه در ابتدای هر فیلم آمده است که اتفاقات و اشخاص آن واقعی نیستند اما پس از ورود یک خبرنگار به این سریال که چندان کاراکتر مثبتی هم نداشت، واکنش‌های افراد بسیاری از جمله جامعه خبرنگاران را برانگیخت و عنقا و گناه فرشته را زیر بار انتقاد برد. استفاده از تصویر هوشنگ ابتهاج، شاعر پرآوزه کشورمان در این سریال نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه نگاهی داشتیم به بازیگران این سریال؛

شهاب حسینی

سوپر استار پیشین سینما و بازیگر پولساز این روزهای نمایش خانگی، در این سریال هم خوش درخشید و صحنه‌های زیبایی را خلق کرد و با سیگار کشیدن‌های پی در پی توجهات را به سمت خود جلب کرد. حسینی(حامد تهرانی) در این سریال نقش وکیلی خبره را برعهده دارد که وکلایش در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند. اما پس از آن که متوجه می‌شود فرشته، قاتل مادرش را به قتل رسانده تمام تلاش خود را می‌کند تا بیگناهی او را اثبات کند…

8

فخرالدین صدیق شریف

صدیق شریف که مترجم و بازیگر با سابقه ایرانی به شمار می‌رود در این سریال عهده‌دار نقش امیر عشیری است. او در آثاری مثل گیلدخت، معمای شاه، کلا‌ه پهلوی، ملکوت، تبریز درمه و… به ایفای نقش پرداخت. این بازیگر در این سریال با گریم و استایلی متفاوت ظاهر شده است که در کنار بازی بی‌نقص‌اش، بسیار به چشم می‌آید.

9

امیرآقایی

نوید عشیری، عاشقی دلخسته که پس از سال‌ها همچنان منتظر زمانی است  تا از دزد معشوقش انتقام بگیرد؛ در این میانه پدرش فوت می‌کند و از مهتاب محتشم(معشق سابقش) تقاضا می‌کند به خونخواهی از خون ریخته شده پدرش برآید. 

gonah-fereshte-si3-nama30-9

لادن مستوفی

مهتاب محتشم، این وکیل مشکی‌پوش، اولین بانو در سریال‌های ایرانی است که موتورسواری می‌کند؛ او که وکالت نوید عشیری در خصوص قتل پدرش را برعهده می‌گیرد زنی مقتدر است که در حوزه شغلی خود جزو نفرات برتر به شمار می‌رود. 

عکس+یک

بهروز رضوی

آقای خوش صدای «گناه فرشته»، عماد، پدر حامد تهرانی اهل مطالعه است. فردی که برگردن اطرافیانش حق دارد و همه از او حساب می‌برند و او به دلیل وجهه کاریزماتیکش از نظر چهره، صدا و استایل و جملات قصاری که بیان می‌کند مورد احترام است و کسی بدون اجازه او آب هم نمی‌خورد.

9

پردیس پورعابدینی 

و اما نقش فرشته گناهکاری که داستان این سریال حول محور او می‌چرخد را این بازیگر جوان بازی می‌کند. نقشی که پر از تنش‌های احساسی عاطفی است. پورعابدینی به خوبی توانسته از پس این نقش برآید و برای این نقش آفرینی نامزد جایزه حافظ شود.

7

پخش این سریال، از دی‌ماه سال جاری شروع شد و همچنان داستان این قتل مرموز و قاتل آن ادامه داد. اگر علاقه‌مند به دیدن سریال در ژانر دلهره‌آور و همچنین درام هستید و اگر به نحوه بازی بازیگران اهمیت می‌دهید «گناه فرشته» گزینه مناسبی است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی