|

زندگینامه جورج فلوید؛ سیاهپوستی که جهان را تغییر داد!

چند مامور پلیس جرج فلوید را گرفته بودند درک شووین زانوی چپ خود را بین سرو گردن او قرار میدهد که فلوید پشت سر هم گفته است که نمیتواند نفس…

لینک کوتاه کپی شد
قتل این مرد ۴۶ ساله آمریکایی-آفریقایی موجی از اعتراضات را درآمریکا واکثر کشور‌های جهان بدنبال داشته است، بطوریکه حتی این اتفاق توجهات رسانه‌ها را بیشتر از ویروس کوید ۱۹ به خود جلب کرده است و انزجار عمومی رانسبت به آنچه که تبعیض نژادی در آمریکا گفته میشود به دنبال داشته است.

دلیل دستگیری جورج فلوید چه بود؟

در روز ۲۵ مه صاحب فروشگاهی در شهرمینیاپولیس با پلیس تماس میگیرد واز جورج فلوید بخاطر پرداخت ۲۰ دلار جعلی به وی شکایت میکند، فروشگاهی که آقای فلوید ازمشتریان همیشگی آن بوده است.

جورج فلوید: "نمیتوانم نفس بکشم"

بعد از تماس کارمند فروشگاه به پلیس دو مامورپلیس از راه میرسند و یکی از ماموران با بیرون آوردن اسلحه از جرج فلوید میخواهد که دستهایش را بالا ببرد که جرج فلوید مانع بستن دستبند به دست هایش میشود و حاضر به نشستن در ماشین پلیس نمیشود جرج فلوید دلیل سوارنشدن درماشین را ترسیدن از فضا‌های تنگ و بسته اعلام کرده بود؛ که در این لحظه درک شووین افسر پلیس فلوید را روی زمین دراز میکند و درحالیکه دستبند بر روی دستان مقتول بود نقش بر زمین میشود و در حالیکه چند مامور پلیس جورج فلوید را گرفته بودند درک شووین زانوی چپ خود را بین سرو گردن او قرار میدهد که فلوید پشت سر هم گفته است که نمیتواند نفس بکشد پای درک شوین روی گردن جرج بود و بعد از به ۹ دقیقه جرج دیگر نفس نمی کشید.
زندگینامه جورج فلوید؛ سیاهپوستی که جهان را تغییر داد!

شغل جورج فلوید چه بود؟

جورج فلوید در ایالت کارولیناشمالی به دنیا آمده است و درهیوستون بزرگ شده است و در دبیرستان سابقه بازی درتیم‌های فوتبال وبسکتبال را داشته است علاقمند به موسیقی بوده است و با یک گروه موسیقی کار کرده است، اما درسال ۲۰۱۴ برای یافتن شغل به شهرمینیاپولیس مهاجرت میکند و به مدت ۵ سال به عنوان مامورامنیتی در یک رستوران فعالیت داشته است هم چنین وی بعنوان راننده کامیون نیز فعالیت میکرد.

تاثیر مرگ جورج فلوید بر سیاست در آمریکا

با اوج گیری اعتراضات در شهر‌های آمریکا هر دو حزب بزرگ ایالات متحده درصدد بهره برداری‌های سیاسی وانتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری پیشرو دارند، دموکرات‌ها سخنان وگرایش‌های پیدا وپنهان به نژادپرستی را در ترغیب پلیس به نژادپرستی بی تاثیر نمیگذارند و در صدد جذب رای سیاهپوستان ورنگین پوستان هستند وترامپ هم ادعا میکند که این قتل‌ها در زمان باراک اوباما بیشتربوده است.

واکنش‌های برخی سیاستمداران به مرگ جورج فلوید

رهبر انقلاب اسلامی ایران:وضع امروز آمریکا چیز جدیدی نیست و بروز واقعیت‌هایی است که تاکنون مخفی نگه داشته میشد.
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در واکنش به قتل جورج فلوید سیاه‌پوست توسط پلیس مینیاپلیس در ایالت مینه‌سوتا، گفت: این مرگ در آمریکای ۲۰۲۰ نباید عادی انگاشته شود.
جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا قتل فجیع جورج فلوید به دست افسر سفید پوست این کشور را نشانه شکست تکان دهنده در مبارزه با نژادپرستی در این کشور دانست. جیکوب فری شهردار مینه‌پولیس گفت: سیاه بودن در آمریکا نباید یک مجازات اعدام باشد. به مدت پنج دقیقه، دیدیم که مامور سفید پوست زانو را به گردن یک مرد سیاه فشار می‌آورد. به مدت پنج دقیقه وقتی می‌شنوید کسی خواستار کمک است، شما باید به وی کمک کنید. این افسر در ابتدایی‌ترین احساس انسانی ناکام ماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی