|

حسن زارع دهنوی درگذشت؛ قاضی حداد که بود چگونه درگذشت؟ بیوگرافی

حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد معاون امنیت دادستان تهران در زمان دادستانی سعید مرتضوی به علت ابتلا به کرونا درگذشت و پیکرش به خاک سپرده …

لینک کوتاه کپی شد

حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد معاون امنیت دادستان تهران در زمان دادستانی سعید مرتضوی و یکی از متهمان پرونده کهریزک بود که به انفصال موقت از شغل خود محکوم شد.

حسن زارع دهنوی درگذشت؛ قاضی حداد که بود چگونه درگذشت؟ بیوگرافی

وکیل قاضی حداد از مرگ موکل خود بر اثر کرونا خبر داد

محمد اصلانی، وکیل حسن زارع دهنوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فوت موکل خود، اظهار کرد: متأسفانه ایشان دو روز پیش بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان گاندی به رحمت خدا رفتند.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایشان امروز به خاک سپرده خواهند شد.

لازم به ذکر است، حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد معاون امنیت دادستان تهران در زمان دادستانی سعید مرتضوی و یکی از متهمان پرونده کهریزک بود که به انفصال موقت از شغل خود محکوم شد.

قاضی حداد که بود؟

حسن زارع دهنوی معروف به حداد دانشجوي رشتة حقوق دانشگاه ملي بود و از همان دانشگاه فارغ التحصيل شد. او كارش را در دادستاني تحت رياست لاجوردي، در دهه 60 آغاز كرد. در سال67 قاضی حداد به‌ «ستاد اجرايي فرمان حضرت امام» منتقل شد و به بررسي املاک مصادره پرداخت. بعد از آن حسن زارع به دادگاههاي انقلاب نقل مكان كرد. قاضي حداد بركرسي رياست شعبة 26 اين دادگاهها تكيه زد. خود او در گفتگو با خبرگزاري ايرنا گفته‌ بود: «با توجه به‌اين كه در شعبه ۲۶ دادگاه‌انقلاب اكثر پرونده‌هاي امنيتي مطرح بود و من نيز فعاليت روي پرونده‌ هاي امنيتي را آموخته و با جريانهاي ضد انقلاب و گروههاي سياسي آشنا بودم، علي‌رغم اين كه مسئوليت سخت و پراضطرابي بود، آن را پذيرفتم».

در 19تير 85 حداد از سوي قاضي سعيد مرتضوي، دادستان عمومي و انقلاب تهران، به معاونت امنيت دادسراي عمومي و انقلاب تهران منصوب شد. سعيد مرتضوي در مراسم توديع حداد گفت: «مسايل امنيتي, جاسوسي، براندازي و برهم زدن نظام و آسايش عمومي از جمله توطئه‌‏هاي دشمنان است كه بايد با قاطعيت با اين جرايم برخورد كرد. … كشورهاي استعمارگر در حال حاضر براي از بين بردن يك كشور مورد نظر، تنها از سلاح و مهمات جنگي استفاده نمي‌‏كنند بلكه به شيوه‌‏هاي نوين جاسوسي و براندازي نيز متوسل مي‌‏شوند» سعيد مرتضوي اظهار اميدواري كرده‌ بود كه: « معاونت امنيت دادسراي تهران بتواند در حفظ نظم و امنيت اجتماعي و مقابله با توطئه‌‏هاي دشمنان با كمك معاون جديد خود (حداد) كه سابقه درخشاني در اين امر دارد، عملكرد مطلوبي را ارايه دهد» و «قضات معاونت امنيت تهران بايد با شيوه‌‏هاي مختلف و جديد مجرمين امنيتي آشنا شده و با برنامه‌‏ريزي و جمع‌‏آوري سوابق آنان و با همكاري وزارت اطلاعات و ساير ارگانها جلوي عملي شدن توطئه‌‏هايشان را بگيرند» (خبرگزاري ايلنا_تير85)

قاضي حداد يك سال بعد در 21 تير 86 در گفتگو با خبرگزاري ايرنا درباه بند 209 گفت: «بند ۲۰۹ زندان ‌اوين يکي از بهترين بازداشتگاه هاي دنيا است، برخي زندانيان به ما مي‌ گويند تا آنها را به ‌اين بند زندان منتقل کنيم. بند ۲۰۹ به هيچ عنوان با زندان هاي ديگر قابل مقايسه نيست، اين بند به صورت کاملا مجهز نگهداري مي‌ شود.»

قاضی حداد و ماجرای کهریزک

حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد معاون امنیت دادستان تهران در زمان دادستانی سعید مرتضوی و یکی از متهمان پرونده کهریزک بود که به انفصال موقت از شغل خود محکوم شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی