|

رمزگشایی از یک اتفاق مرموز

ابتلای "کیت میدلتون" به سرطان و آشفتگی دربار انگلیس

در این مقاله به واکاوی ابعاد مختلف تشدید آشفتگی در دربار انگلستان در پی انتشار خبرِ ابتلای "کیت میدلتون" به بیماری سرطان پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تردیدی نیست که "کیت میدلتون" را باید چهره جنجالی چند وقت اخیر دربار انگلیس دانست. ماجرا از این قرار است که دربار انگلیس اعلام کرده بود کیت میدلتون همسر ولیعهد انگلستان و عروس بزرگ خانواده سلطنتی انگلیس، قرار است یک جراحی در ناحیه شکم داشته باشد. با این حال، وی برای مدت زمان قابل توجهی از چشم انظار عمومی و رسانه های انگلیسی ناپدید شد و هیچ خبری از وی منتشر نشد.

مساله ای که سیلی از تئوری های توطئه را به راه انداخت و گمانه زنی های مختلفی را در مورد سرنوشت همسر ولیعهد انگلیس سبب شد. برخی از کشته شدن کیت میدلتون و فعالیت یک بدل به جای او خبر می دادند و برخی دیگر نیز این گمانه را مطرح می کردند که رابطه کیت با همسرش ویلیام به بن‌بست خورده و همین مساله موجب شده تا او ناپدید شود.

با این حال، به تازگی وی با انتشار یک ویدئو، از حقیقتِ ماجرا پرداه برداشت. کیت میدلتون گفته است که به بیماری سرطان مبتلا شده و در حال گذران دوران درمان خودش است. او از همه خواسته به آرامش و حریم خصوصی وی احترام بگذارند. با این حال، ابتلای او به بیماری سرطان، به معنای واقعی کلمه دربار انگلیس را آشفته کرده است.

سال 2022 بود که مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس، یک شوک جدی را به نظام سلطنتی انگلستان وارد کرد. پس از وی، چارلز سوم بر تخت نشست که او نیز چند ماه قبل، خبر ابتلایش به بیماری سرطان منتشر شد. جدای از همه این ها، شاهزاده هری(برادر ولیعهد انگلیس) و همسرس مگان مارکل نیز افشاگری های زیادی را از خانواده سلطنتی انگلیس انجام داده بودند و از کلیه مقام های سلطنتی استعفا کرده‌اند. افشاگری هایی که در قالب مصاحبه‌های مختلف هری و مگان و همچنین انتشار کتاب هری با عنوان "جنس زاپاس"، ابعاد جدی تری را به خود گرفت و احساسات منفی را نسبت به خانواده سلطنتی و دربار انگلیس در محیط بین المللی برانگیخته است.  

کار حتی به جایی رسید که نشریه انگلیسی "گاردین" به نوعی از ضرورت برچیده شدن نظام سلطنتی انگلیس خبر داد و افشاگری های ادامه داری را از دربار انگلیس و به ویژه منابع درآمدی پادشاه این کشور و ولخرجی های دیگر اعضای خانواده سلطنتی انگلستان منتشر کرد. بگذریم که در طی سال های اخیر، دیگر اعضای دربار بریتانیا نظیر شاهزاده اندرو هم به دلیل رسوایی های جنسی، با سرنوشت های عجیب و غریب رو به رو شده اند و حتی مجبور به تبعید شده اند.

حال در این وضعیت، اینکه کیت میدلتون به عنوان همسر ولیعهد انگلیس و یکی از چهره های محوریِ قدرت نرم دربار انگلیس، به سرطان مبتلا شده، در نوع خود نوعی آشفتگی و ضربه را به دربار این کشور به ذهن تبادر می‌کند.

به بیان ساده تر، گویی دربار انگلیس روزهای سختی را پشت سر می گذرد و ماجراهای سخت و پیچیده برای آن، گستره قابل توجهی پیدا کرده اند. مساله ای که هم انسجام دربار انگلیس را خدشه دار می کند و هم می تواند جنگ قدرت در خانواده سلطنتی انگلیس را تشدید کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی