|

چطوری ذرت مکزیکی درست کنیم؟

طرز تهیه ذرت مکزیکی؛ الکی پول نده به ذرت های بیرون عزیز جان خودت تو خونه آتیش به پا کن

ذرت مکزیکی یکی از خوش طعم ترین و وسوسه کننده ترین ساید دیش های یه که میتونید درست کنید، هم خوش طعم و لذیذ هم راحت و بی دردسر.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگر دنبال یه خوردنی بسیار خوشمزه و وسوسه کننده هستید بی‌قید و شرط ذرت مکزیکی یکی از بهترین گزینه های ممکن است مطمئنا برای همه شما پیش اومده که وقتی از کنار یک مغازه که داره ذرت مکزیکی میپزه توی خیابون رد میشیم دست و دلتون شروع کنه به لرزیدن و بوی دیوونه کننده اش وسوسه تون کنه تا یه لیوان ذرت مکزیکی بزنید به بدن. خب طبیعی هم هست یک غذای خوش طعم و وسوسه کننده باید هم عطر محشری داشته باشه تا بتونه دل هر کسی رو به دست بیاره، برای همین هم هست که بهش میگن یکی از پر طرفدارترین خوراکی های دنیا.

حالا برای اینکه انقدر مجبور نباشید که ذرت مکزیکی های بیرون رو گرون گرون بخرید تا رفع هوس کنید ما بهتون طرز تهیه ذرت مکزیکی رو میگیم که بتونید خودتون توی خونه راحت و بی دردسر یه وعده درجه یک و حرفه‌ای بپزید، مثل یه مکزیکی اصیل.

یه نکته ای که باید بهش توجه داشته باشید اینه که اصل ذرت مکزیکی خیلی وقت ها بدون دون کردن ذرت سرو میشه اما ما تو ایران اساسا ذرت مکزیکی رو به صورت دون کرده و داخل کاسه یا لیوان به همراه قاشق سرو میکنیم، به همین خاطر در این دستور پخت هم ما ایرانیزه شده ی این خوراک محبوب مکزیکی رو با شما به اشتراک میگذاریم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مواد لازم برای ذرت مکزیکی:

قارچ:۴۰۰ گرم

 کره: ۳۰گرم

 آبلیمو: نصف یک لیمو تازه

 سس مایونز: ۱/۵ قاشق غذاخوری 

 پودر سیر: نصف قاشق چایخوری 

پودر فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری 

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری 

نمک: یه مقدار کافی 

پنیر پیتزا: ۱ لیوان 

پنیر پارمزان: به مقدار اندک ( این گزینه انتخابی است )

طرز تهیه ذرت مکزیکی

آماده سازی:

در قدم اول ابتدا ذرت ها رو دون کنید و داخل آب جوش بریزید و اجازه بدید که بجوشند اما حواستون باشه که ذرت ها نباید زیاد جوشیده بشن چون سفت میشن. از طرف دیگه توی یک ظرف کره رو بریزید و روی شعله قرار بدید تا ذوب بشه و بعد قارچ خرد شده رو بهش اضافه کنید و کمی آبلیمو به داخل ظرفتون بریزید. 

تو این مرحله وقتی ذرت ها پخته شدن اونها رو به قارچ ها اضافه کنید و پنیر پیتزا رو به همراه سس مایونز به مواد داخل ظرف اضافه کنید. در  مرحله بعد باید اجازه بدید که پنیر ذوب بشه و بعد شروع کنید به هم زدن؛ حالا نمک، فلفل قرمز، پودر سیر و فلفل سیاه رو کم کم به باقی مواد اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

به همین سادگی ذرت مکزیکی شما آماده است میتونید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون سرو کنید. اگر دوست دارید تو این مرحله در حالی که هنوز ذرت ها داغ هستند کمی پنیر پارمزان روشون اضافه کنید تا طعم خاص و متفاوتی بگیرند.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی