|

ترفندای خونگی پختن رب گوجه فرنگی غلیظ و سنتی؛ با این رب رنگ و لعاب تازه به خورشتت بده

اینجا قراره ترفندای خونگی پختن رب گوجه فرنگی رو یاد بگیرین و بعد از این یه رنگ و لعاب تازه ای به خورش هاتون بدین.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی برای فریز کردن بامیه و خشک کردن میوه های مختلف یاد گرفتین. اما آیا تابحال شده از خرید رب گوجه های بیرون که هر کدوم یه رنگ خاصی دارن و هیچ نمای زیبای به خورش شما نمیدن، خسته شید. تو این شرایط بهترین راه اینه که بدونین چطور میشه یه رب گوجه خفن و خوش رنگ و لعاب درست کرد تا ظاهر بی بدیلی به غذاتون بدین و از طعم خاص اون به اندازه رنگ جینگولش لذت ببرین.

اما باید دقت داشته باشین درست کردن رب گوجه فرنگی سرخ و خوشگل نیاز به این داره که با اصول درستش انجام شه. وقتی همه چیز به اندازه و درست باشه، اونوقت نتیجه رضایت بخشی به شما خواهد داد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله ترفند درست کردن رب گوجه خونگی رو آموزش بدیم تا دیگه هیچی واسه پختن یه خورش جذاب کم نداشته باشین. با ما همراه باشید:

q

مواد لازم برای درست کردن رب گوجه خوشرنگ

پیش از اینکه بخواین یه رب گوجه خیلی خوش آب و رنگ داشته باشین، بهتره از موادی که برای درست کردن اون نیازه مطلع باشید. برای به دست آوردن 1 کیلوگرم رب گوجه در پایان کار، نیاز به 4 کیلوگرم گوجه فرنگی، 50 گرم روغن مایع، 20 گرم نمک و 1 کیلوگرم آب خواهید داشت.

آماده سازی گوجه فرنگی

یکی از دغدغه هایی که بیشتر خانوما موقع پخت رب گوجه فرنگی باهاش درگیر هستن، انتخاب نوع گوجه هاییه که برای این کار مناسبه. خیلیا تصور میکنن چون میخوان گوجه ها رو بپزن و در نهایت تبدیل به رب بشه، نیازه که گوجه های نرم و تا حد لازم له بخرن. اما این تصور اشتباهه.

برای اینکه یه رب گوجه خوب و خوشرنگ داشته باشین، باید از گوجه های سفت و گوشتی استفاده کنین. بعد از اینکه گوجه ها رو خیلی خوب و تمیز شستین، به کمک یک چاقو تیز اونا رو به 4 تیکه تقسیم کنین و همه رو در یک قابلمه سایز بزرگ بریزین.

e

مراحل پخت رب گوجه فرنگی

1. در مرحله اول باید گوجه های خرد شده رو که در قابلمه ریختین، تحت حرارت قرار بدین. در این شرایط توصیه میشه حرارت زیاد به گوجه ها برسه تا کاملا نرم بشن و پوست گوجه جدا شه و امکان دسترسی به قسمت گوشتی گوجه فرنگی آسون باشه. البته دقت کنین که گوجه ها به دلیل قرارگیری در حرارت زیاد به کف قابلمه نچسبن.

2. حالا نوبت به این میرسه که گوجه های نرم شده رو از روی حرارت بردارین و از صافی عبور بدین. برای این کار روی یه قابلمه بزرگ توری سیمی که سوراخای ریزی داره قرار بدین و گوجه فرنگی ها رو به کمک فشاری که با دستتون وارد میکنین، از بخش مشبک توری عبور بدین تا گوجه ها کاملا صاف بشن. حواستون باشه که مبادا هسته ها یا پوست گوجه همراه با قسمت گوشتی اون از صافی عبور کنه که باعث کپک زدن رب گوجه خواهد شد.

3. در این مرحله باید قابلمه رو دوباره روی حرارت بذارین تا رب گوجه بجوشه و با بخار شدن آبِ اون، به تدریج غلیظ شه. واسه اینکه بدونین چه زمانی رب آماده شده، با یه قاشق خطی روی سطح رب ایجاد کنین. اگر این خط در کسری از ثانیه پر شد، به این معناست که هنوز رب به غلظت کافی نرسیده و نیازه که بیشتر بجوشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی