|

ترفندای خونگی تمیز کردن وسایل چوبی؛ با یه تکون، هر چی گرد و خاکه از لوازم چوبیت بتکون

اینجا قراره ترفندای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی رو با اصول درستش یاد بگیرین و زیبایی خونتون رو چند برابر کنین!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی جادار کردن آشپزخونه و اصول لکه بری کابینت رو یاد گرفتین. اما بی شک تو هر خونه ای با هر شکل و شمایلی همیشه چند تا وسایل چوبی پیدا میشه که با زیبایی منحصر به فردشون به خونه جلایی متفاوت میدن. وسایلی که با شیارهای جذاب و تو دل برو زیبای هر اتاقی رو زیر و زبر میکنن و باعث میشن احساسی بهتون دست بده که گویا کلا در یک محیط جدیدی به سر میبرین. اما بی تردید در کنار زیبایی های انکارنشدنی وسایل چوبی، نمیشه از سختی پاک کردن اونا گذشت.

از اونجایی که هر وسیله ای به مرور زمان ممکنه دچار خاک گرفتگی و لکه های مختلف بشه، باید همیشه راهکارهای مناسبی هم برای تمیز کردن و شفاف نگه داشتن اونا داشته باشیم. اگه میخواین وسایل چوبی خونتون در کنار تمیزی وصف ناشدنی، شیک و براق عین روز اولش بشه، پس ادامه متن رو از دست ندین؛ چون قراره تمام مراحلی که برای تمیز کردن این وسایل نیازه بدونین رو بهتون آموزش بدیم.

گرد و غبار رو از روی وسایل چوبی محو کن!

نکته ای که باید در مرحله اول بهش توجه داشته باشین، اینه که چطوری لوازم چوبی رو برق بندازین. برای این کار توصیه می کنیم ابتدا با پارچه ای که پرز نداره غبارهایی که روی سطح وسایل چوبی جا خوش کردن رو از بین ببرین. دقت داشته باشین که تو این مرحله اصلا نباید از هیچ پارچه ای که باعث ایجاد خراش روی سطح وسایل چوبی بشه، استفاده کنین.

f

نوع چوب رو بدونی تمیز کردنش حللله چشاته!

همچنین بهتره به نوع چوب هم آگاه باشین. مثلا برای وسایلی که از چوب گردو درست شدن، توصیه میشه که فقط در راستای رفع گرد و غبار از دستمال نرم کمک بگیرین. اما بعضی اوقات یه سری لکه های سفید روی سطح وسایل چوبی به چشم میخورن که برای رفع اونا توصیه می کنیم از خمیردندان استفاده کنین.

hu

اینجوری وسایل چوبی رو عین آینه برق بنداز!

حالا که همه گرد و غبارها از روی سطح وسایل چوبی پاک شد، نوبت میرسه به برق انداختنشون که برای این کار استفاده از روغن دست ساز و خونگی میتونه حسابی جواب باشه. بدین منظور کمی از روغن کتان رو با عصاره صمغ به طور مساوی بجوشونین.

سپس به خوبی این مواد رو با یکدیگر مخلوط کنین و با دستمالی نرم که از پیش به روغن خونگی آغشته شده، روی سطح وسایل چوبی بکشین. اینطوری میتونین به وسایل چوبی خونتون یه رنگ و لعاب تازه بدین و یه حال حسابی به فضای اتاق بدین.

q

وسایل چوبی رنگ شده رو تو سه سوت تمیز کن!

در صورتی که وسایل چوبی خونتون رنگ شده و نگرانین و نمیدونین که برای تمیز کردنشون باید از کدوم مواد شوینده استفاده کنین، پس بهتره که به سراغ روش روغن دست ساز نرین و تنها از یک دستمال نرم و البته خشک برای از بین بردن گرد و خاک و هر گونه آلودگی از روی اون کمک بگیرین. در روش دیگه هم توصیه می کنیم از برس جاروبرقی که مخصوص این جور سطوحه استفاده کنین تا وسایلتون از زیبایی و تمیزی حسابی برق بزنه.

sw

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی