|

عاشق آش و آبگوشتی اما می ترسی نفخ کنی؛ بیا ترفند بگمت سه سوت نفخ حبوبات رو بگیری!

اینجا قراره ترفندای گرفتن نفخ حبوبات رو با اصول درست و حسابیش یاد بگیریم و دیگه نگران وضع اذیت کننده بعدش نباشیم!

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی برای طعم دار کردن مرغ و از بین بردن بوی زهم گوشت یاد گرفتین. بی شک یکی از پایه های اصلی هر خورشتی که با این دو گوشت خوشمزه درست میشه، حبوبات هستن که در انواع مختلفی وجود دارن و با طعم های بی نظیرشون غذاهای جورواجور رو به کامتون لذیذ و جذاب میکنن.

اما یکی از معضلاتی که خانومای خونه دار اغلب برای وارد کردن هر حبوباتی توی غذا باهاش درگیر هستن، نفخ بسیاریه که در اونا یافت میشه و گرفتن باد هر کدومشون قِلقی داره که هر کسی اصولش رو نمیدونه. واسه همین قصد داریم در این مقاله به بیان ترفندای صحیح از بین بردن نفخ حبوبات بپردازیم. با ما همراه باشید:

اینجوری از شر نفخ حبوبات راحت شو!

1. برای اینکه بتونین حبوبات رو به سرعت و خیلی اصولی بادگیری کنین، اولین قدم خیساندن اونا از 8 الی 48 ساعت در آب ولرم خواهد بود که بسته به نوع حبوبات این زمان از هشت ساعت بیشتر میشه. به عنوان مثال نخود از نفاخ ترین حبوبات به شمار میاد و بهتره یک الی دو روز اجازه بدین در آب ولرم خیس بخوره.

2. وقتی حبوبات رو درون آب خیس می کنین حواستون باشه که حتما آب اون رو هر 2 ساعت یه بار تعویض کنین. چون اگر آب باقی بمونه خودش یه عامل میشه برای نفخ گرفتن حبوبات.

خیساندن

3. حالا که نوبت به پختن حبوبات رسید، بایستی حبوبات خیسانده شده رو توی یه دستمال نخی بریزین و با دست کمی بمالیدشون تا پوستشون جدا شه. زمانی که پوست حبوبات از خودشون جدا شه، حجم زیادی از نفخ اون از بین میره.

نرم کردن

4. شاید باورکردنی نباشه ولی حضور سبزیجاتی همچون کرفس و هویج یا حتی پیاز میتونه سبب بشه تا نفخ حبوبات به طرز شگفت انگیزی کاهش پیدا کنه.

سبزیجات

5. در کنار موارد مذکور بی تردید استفاده از چاشنی هایی همچون زیره، زنجبیل یا دارچین میتونه بسیار کمک کننده باشه. درواقع دلیل اینکه اش رشته که مملو از حبوبات هست رو با نعناع خشک سرو میکنن همین موضوعه.

ادویه جات

6. برای پخت حبوبات دقت داشته باشین که باید 8 الی 10 ساعت حتما جوشانده بشه تا باقیمانده نفخ اون از بین بره.

7. بهتره بدونین خیلی از عادت های غذایی اشتباه ما باعث میشه نفخ حبوبات بیشتر بشه و باقی موندن اونا در آب ولرم برای هر تعداد ساعتی که باشه، باز تاثیری روی بادگیری اونا نخواهد داشت. به عنوان مثال نباید به هیچ عنوان حبوبات رو در کنار سیب زمینی سرو کنین. چون سیب زمینی خود به تنهایی جزو مواد نفاخ به شمار میاد و باید در مصرف اون همراه با حبوبات دیگر چشم پوشی کرد.

سیب زمینی

8. اگه خیلی نسبت به نفاخ بودن حبوبات حساسیت دارین و بعد مصرف اونا همیشه اذیت میشین، پس بهتره یه سری مراقبت ها برای پیش از سرو اونا داشته باشین. مثلا اینکه 2 الی 3 ساعت قبل از اینکه بخواین حبوبات مصرف کنین، اصلا سراغ میوه نرین و از خوردنشون در بازه زمانی مذکور امتناع کنین.

fd

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • razia ارسالی در

    عالی ومفید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی