|

از ترک کف پاهات کلافه شدی؟ / بیا تا بهت بگم راهای جلوگیری و درمان خونگی و راحتش چیه

ترک خوردن و پوسته شدن کف پا یکی از مشکلات شایع در بین افراده که در این مقاله راه های درمان خونگی اونها رو بررسی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبحث سلامتی و زیبایی، موضوع گسترده ای هست که شامل خیلی موارد میشه. داشتن بدنی شاداب در کنار ظاهری آراسته و زیبا، از نشونه های انسان سالمه که هر کسی اون رو می پسنده. پوست شفاف، داشتن دندان های سفید، موهای پُر، ناخن های زیبا و... در کنار سلامتی جسم و روان رو هر کسی دوست داره و براش تلاش می کنه. اما گاهی مشکلاتی پیش میاد که ممکنه ما رو کلافه کنه. ریزش موها، زردی دندون ها، نازک و شکننده شدن ناخن ها و... ترک خوردن و پوسته شدن کف پا یکی از این مشکلاته که اتفاقا شایع هم هست. در این مقاله راه های جلوگیری از ترک خوردن کف پا و روش های خونگی درمان اون رو با هم بررسی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

tarak-kfepa4

علل ترک خوردن کف پا

پاها در طول روز فشار زیادی رو تحمل می کنن و وقتی قابلیت ارتجاعی پوست کف پا کم بشه، از فشار ناشی از وزن بدن، ایستادن ها و راه رفتن ها، ترک می خوره و ظاهر ناخوشایندی پیدا میکنه.

پوشیدن کفش‌ های جلو باز، استفاده از شوینده‌ های صابونی، زندگی در شرایط اقلیمی سرد و خشک، ایستادن برای مدت طولانی، اضافه وزن و چاقی، دیابت کنترل نشده، اگزما و مشکلات پوستی و... میتونه از علل ترک خوردن کف پا باشه.

tarak-kfepa3

در اغلب موارد ترک های کف پا نگران کننده نیست و فقط از نظر ظاهری ممکنه باعث ناراحتی فرد بشه. ولی اگر ترک ها عمیق بشن ممکنه ایستادن روی اونها دردناک و با خونریزی همراه باشه. در این صورت باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. در بقیه موارد با درمان های ساده و خونگی میشه ترک های کف پا رو درمان کرد.

درمان خانگی ترک های کف پا

لایه برداری کنید

انگشت شست و پاشنه پا به علت فشار بیشتری که تحمل میکنن، مستعد ترک خوردن و پوسته پوسته شدن هستن و باید به طور منظم لایه برداری بشن. یکی دو بار در هفته و بعد از حمام که پوست پا نرم تر میشه، با استفاده از سنگ پا و یا اسکراب های لایه بردار، پوست های مرده و خشک شده کف پا رو از بین ببرید و سپس از یک مرطوب کننده مناسب برای پاها استفاده کرده و جوراب نخی بپوشید.

tarak-kfepa7

ماسک موز و عسل بسازید!

موز رسیده و سالمی رو پوست بگیرید و سپس اون رو با چنگال له کنید. یک قاشق غذاخوری عسل رو با اون مخلوط کنید. حالا ماسک رو به تمام قسمت ‌های کف پا از جمله ناخن‌ ها، دور انگشت ها و پاشنه پا بمالید و پاها رو با پلاستیک یا جوراب بپوشونید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس پاها رو آبکشی کنید. می تونید از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک با خواص بی نظیری که داره، به مرور زمان، ترک های کف پا رو درمان میکنه و باعث نرم شدن پوست شما میشه.

تاثیر فوق العاده ماسک عسل و سرکه سیب

نصف فنجون عسل رو با یک لیوان سرکه سیب مخلوط کرده و داخل آب گرم بریزید و هم بزنید. پاها رو چند دقیقه داخل این محلول بذارید و پس از اینکه پوست کف پا نرم شد، با سنگ پا به آرومی پوسته های اضافی رو تمیز کنید.

می تونید این کار رو در چند مرحله انجام بدید تا تمام پوسته ها و ترک های کف پا از بین بره. سپس پاها رو آبکشی کرده و از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

tarak-kfepa5

درمان ترک کف پا با وازلین و آبلیمو

یک قاشق چایخوری وازلین رو در ظرف تمیزی بریزید. چند قطره از لیمو سبز تازه‌ رو به وازلین اضافه کنید و خوب هم بزنید. از این ترکیب به تمام کف پا بمالید و جوراب بپوشید.

ترکیب وازلین و آبلیمو رو می تونید هفته ای دو تا سه بار به پاها بمالید و بعد از مدتی اثر شگفت انگیزش رو ببینید.

tarak-kfepa9

روتین پوستی منظم داشته باشید

شاید خیلی از ما مراقبت از پاها و حفظ بهداشت اونها رو فراموش کنیم در حالی که پاها قلب دوم انسان محسوب میشن و به توجه و مراقبت نیاز دارن. برای جلوگیری از ترک خوردن کف پا روتین پوستی منظم داشته باشید. بعد از حمام لایه برداری کنید، رطوبت کافی برای پوست پا با استفاده از ماسک ها و مرطوب کننده ها فراهم کنید و خلاصه اینکه هوای پاهاتون رو داشته باشید.

tarak-kfepa6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی