|

تحلیلی تکنیکال!

صعود بیت کوین حتمی است؟!

bitcoin

با رشد قیمت بیت‌کوین به بالای محدوده ۴۰ هزار دلار، چه اتفاقی رخ داد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با رشد قیمت بیت‌کوین به بالای محدوده ۴۰ هزار دلار، ۳۲ میلیون دلار از قراردادهای فروش طی یک ساعت لیکویید شدند. این بالاترین میزان لیکویید شدن در تایم فریم ساعتی از ۲۴ فوریه بوده است.

از اول سال ۲۰۲۲ شاخص Open Interest بین مقادیر ۱۳.۵ میلیارد تا ۱۵ میلیارد دلار در نوسان بوده‌ است. لیکویید شدن معاملات لانگ و شورت باعث ایجاد نوسانات قیمتی می‌شود.

در بازه زمانی بررسی‌شده، رشد OI به بالای ۱۵ میلیارد دلار با اصلاح قیمت بیت‌کوین و ریزش OI به پایین ۱۳.۵ میلیارد دلار با تشکیل کف و صعود همراه بوده است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز سطح ۱۳.۴۹ میلیارد دلار لمس شده و بعداز‌آن قیمت رشد سریعی داشته است.

یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورها برای تشخیص کف بیت‌کوین که تحلیل‌گران مطرحی همچون پلن‌بی و پلن‌سی از آن استفاده می‌کنند Confluence Floor Model است.از طرفی این شاخص طی سالیان مختلف کف‌ترین قیمت بیت‌کوین را نشان داده و فقط ۳ بار این خط را لمس کرده است.

اولین برخورد بیت‌کوین با این خط در مارکت نزولی پایان چرخه ۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ بود، بار دوم نیز در مارکت نزولی سال ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ دیده شد و آخرین بار هم‌ زمانی که کرونا به‌عنوان یک پاندمی جهانی اعلام شد، قیمت به این سطح برخورد کرد.

در حال حاضر نیز اگر سناریویی عجیب در بازار رخ دهد و بیت‌کوین بخواهد نزولی شدید را تجربه کند، این خط حمایتی در محدوده ۲۶۶۸۰ دلار قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی