|

آیا بیت‌کوین می‌تواند به پیش‌بینی «۱ میلیارد دلاری» دست بابد؟

فعالیت شبکه بالاتر، مانند افزایش حجم تراکنش یا آدرس های فعال، به عنوان یک شاخص مثبت از پذیرش رو به رشد بیت کوین در نظر گرفته می شود. این می تواند حس اطمینان را در بین سرمایه گذاران ایجاد کند و به طور بالقوه منجر به افزایش تقاضا و تأثیر مثبت بر قیمت شود.  اگرچه ممکن است پیش‌بینی تایمر دور از ذهن تلقی شود و شواهد تجربی ندارد، اما احتمال رسیدن بیت‌کوین به چنین سطوحی را کاملاً رد نمی‌کند. مفهوم دلارزدایی قوت یافته است و توجه جهانی را به سمت ارزهای جایگزین معطوف کرده است. انتظار می‌رود این تغییر تمرکز باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌هایی مانند طلا و ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین شود. با فشار بریکس برای کاهش ارزش دلار، انتظار می رود ارز بریکس و بیت کوین شتاب بیشتری به دست آورند.

آیا بیت‌کوین می‌تواند به پیش‌بینی «۱ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۳۸» Fidelity دست یابد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بیت کوین [BTC]، بزرگترین دارایی رمزنگاری جهان، شاهد رشد بی عیب و نقصی از نظر پذیرش و قیمت بوده است. علیرغم رکود در سال 2022، به نظر می رسد جامعه نسبت به رسیدن این دارایی به ارتفاعات بیشتر خوش بین است. در سال 2021، در دوران اوج بیت کوین، مدیر دارایی برجسته Fidelity یک پیش بینی بسیار صعودی در مورد بیت کوین انجام داد. با این حال، سناریوی فعلی این سوال را مطرح می‌کند که آیا این پیش‌بینی معتبر و قابل اجرا باقی می‌ماند؟

پیش بینی Fidelity برای بیت کوین

جورین تیمر، مدیر ماکرو جهانی در Fidelity، این ایده را مطرح کرد که بیت کوین پتانسیل رسیدن به ارزش 1 میلیارد دلاری را در حدود دو دهه، به ویژه در حدود سال 2038 دارد. تیمر برای حمایت از پیش بینی خود، ترکیبی از مدل ها را به کار گرفت. نمودارها، با تمرکز ویژه بر مدل سهام به جریان و مدل تقاضای خودش. این ابزارهای تحلیلی پیش بینی اولیه او را تشکیل دادند.

بر این اساس، «تعداد کاربران آن به‌طور خطی افزایش می‌یابد، ارزش شبکه [یا، بر اساس استنتاج، قیمت بیت‌کوین] از نظر هندسی رشد می‌کند». این به این معنی است که انتظار می‌رود کاربرد و پذیرش بیت‌کوین در مقایسه با شبکه کاربران، صرافی‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و خرده‌فروشان شرکت‌کننده با سرعت بیشتری رشد کند. بنابراین، این شخص پیش بینی کرد که بیت کوین تا سال 2030 به 1 میلیون دلار خواهد رسید.

در مقابل، مدل عرضه سهام به جریان تایمر به رویداد افزایش قابل توجه قیمت در طول هر رویداد نصف‌سازی اشاره کرد. در نتیجه، هنگام در نظر گرفتن این روند در کنار سایر عوامل، محدوده قیمتی بین 1 تا 10 میلیون دلار را برای بیت کوین تا سال 2030 پیش بینی می کند.

مدل تقاضای تایمر بیشتر به سمت منعکس کردن پایین قیمت بیت کوین تمایل دارد. با این حال، شایان ذکر است که اختلاف بین این دو مدل به طور قابل توجهی پس از سال 2030 افزایش می یابد. انتظار می رود دلیل این شکاف تغییر ارزش دلار باشد.

چگونه تغییرات در ارزش دلار می تواند بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد؟

تایمر پیشنهاد می کند که ارزش دلار در مقایسه با سایر دارایی ها در طول زمان دچار نوسانات می شود. به عنوان مثال، اگر 1 دلار در طول قرن 18 در سهام سرمایه گذاری می شد، ارزش امروزی آن حدود 4 میلیارد دلار خواهد بود. به طور مشابه، تیمر اشاره کرد که اگر امروز یک میلیون دلار سرمایه گذاری شود، می تواند در یک بازه زمانی بیست ساله به یک میلیارد دلار برسد.

این امر همچنین نشان داد که قدرت خرید دلار به دلیل عواملی مانند تورم و کاهش ارزش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین، بیانیه تایمر حاکی از آن است که حفظ مقدار ثابت دلار برای سال‌های طولانی ممکن است به کاهش قدرت خرید به دلیل تغییر ارزش دارایی منجر شود.

در چند سال گذشته، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها ارزش بازار یک تریلیون دلار را به خود اختصاص داده‌اند. در نتیجه، قابل پیش بینی است که در 20 سال آینده، مفهوم ارزش گذاری تریلیون دلاری رایج تر خواهد شد. آنقدر که خود افراد می توانند یک تریلیون یا حتی بیشتر ارزش داشته باشند. مقیاس اعداد حتی ممکن است به محدوده کوادریلیون برسد.

بنابراین آیا این نقطه عطف هنوز برای کینگ توکن قابل دستیابی است؟

علیرغم رشد تاریخی بیت کوین، اخیراً با شکست قابل توجهی روبرو شده است. فعالیت شبکه بیت کوین کاهش یافته و در مقایسه با شبکه Cardano [ADA] عقب افتاده است. به عنوان مثال، تعداد آدرس های فعال در بازار بیت کوین در مقایسه با سطوح مشاهده شده در سال 2021 کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. 

فعالیت شبکه بالاتر، مانند افزایش حجم تراکنش یا آدرس های فعال، به عنوان یک شاخص مثبت از پذیرش رو به رشد بیت کوین در نظر گرفته می شود. این می تواند حس اطمینان را در بین سرمایه گذاران ایجاد کند و به طور بالقوه منجر به افزایش تقاضا و تأثیر مثبت بر قیمت شود.

اگرچه ممکن است پیش‌بینی تایمر دور از ذهن تلقی شود و شواهد تجربی ندارد، اما احتمال رسیدن بیت‌کوین به چنین سطوحی را کاملاً رد نمی‌کند. مفهوم دلارزدایی قوت یافته است و توجه جهانی را به سمت ارزهای جایگزین معطوف کرده است. انتظار می‌رود این تغییر تمرکز باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌هایی مانند طلا و ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین شود. با فشار بریکس برای کاهش ارزش دلار، انتظار می رود ارز بریکس و بیت کوین شتاب بیشتری به دست آورند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی