|

اعلام خودروهای دور سوم فروش از طریق سامانه یکپارچه؛ سورپرایز در راه است؟

کرمان موتور در آخرین دور فروش محصولات تولیدی خود در سامانه یکپارچه جک J۴، جک S۵، جک S۳ و کی ام سی J۷ را در دسترس متقاضیان قرار داده بود.

لینک کوتاه کپی شد

سامانه یکپارچه فروش در جدیدترین دور فروش قرار است از ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ (فردا) تا ۲۳ شهریور در دسترس متقاضیان قرار گیرد. حضور دو خودروساز در این دور از فروش سامانه قطعی شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکو ایران، خودرو‌های دور جدید فروش سامانه یکپارچه مشخص شدند. براساس اخبار منتشر شده محصولات دو خودروساز خصوصی کرمان موتور و مدیران خودرو که در دور دوم فروش از مسیر سامانه یکپارچه و همچنین در فرصت مجدد برای آن دسته از متقاضیانی که امکان انتخاب محصول مورد نظر خود را در دور دوم پیدا نکرده بودند، خالی مانده بود، قرار است در دور سوم فروش سامانه خودرویی صمت عرضه شود.

خریداران خواهان حضور در سامانه یکپارچه هستند؟

کرمان موتور در آخرین دور فروش محصولات تولیدی خود به کمک اهرم سامانه یکپارچه، چهار خودروی جک J۴، جک S۵، جک S۳ و کی ام سی J۷ را در دسترس متقاضیان قرار داده بود.

مدیران خودرو نیز با پنج محصول پای در جاده دور دوم فروش سامانه یکپارچه گذاشته بود. آریزو ۶ پرو، تیگو ۸ پریمیوم، آریزو ۵، X۲۲ pro MT و X۲۲ pro محصولاتی بودند که این خودروساز خصوصی از سبد محصولاتی خود جوا کرده و پشت ویترین سامانه یکپارچه در دسترس متقاضیان قرار داده بود.

دو خودروساز خصوصی شانس خود را برای سومین بار امتحان می‌کنند تا ظرفیت خالی مانده فروش خود را پُر کنند.

دلیل اصلی خالی ماندن ظرفیت فروش آن‌ها مربوط با کاهش فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار می‌شود. بررسی بازار خودرو در یک هفته اخیر نشان می‌دهد قیمت کارخانه خودرویی مانند جک J۴ از قیمت بازاری آن بیشتر شده است. بنابرانی متقاضیان خرید این خودرو بر خلاف روال معمول چنانچه این خودرو را از کارخانه خریداری کنند با زیان مواجه می‌شوند و قیمت بازاری ان ارزان‌تر است. فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه محصولات دیگر کرمان موتور و مدیران خودرو نیز به کمترین میزان رسیده است. این اتفاق سبب شده تا اشتهای خریداران برای حضور در سامانه یکپارچه فروش خودرو کور شود.

سورپرایز دور سوم فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه

اما دور سوم فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو می‌تواند سوپرایز برای متقاضیان داشته باشد و آن عرضه محصولات فروش نرفته خودروسازی سایپا است. آن طور که اخبار منتشر شده نشان می‌دهد نارنجی‌های جاده مخصوص نتوانسته برای ۵۰ درصد ظرفیت عرضه خود در سامانه یکپارچه مشتری پیدا کنند. این اتفاق به نوعی دیگر در عرضه با مادران دارای دو فرزند و بیشتر نیز تکرار شده است.

سایپایی‌ها ۸۰ هزار نفر از مادران مشتاق خرید محصولات خود را حائز شرایط دریافت دانستند، اما از این تعداد حدود ۴۳ هزار نفر نسبت به پرداخت وجه و تکمیل ثبت نام خود اقدام کردند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که مدیران صمت زیر مجوز حضور سایپا در دور سوم را امضا کنند تا این خودروساز بتواند خودرو‌های فروش نرفته در ادوار گذشته طرح‌های فروش را بار دیگر پشت سامانه یکپارچه قرار دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی