|

روز سرنوشت ساز فوتبال ایران ؛ چه کسی رئیس می‌شود؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون تا ساعاتی دیگر رئیس جدید این فدراسیون را انتخاب و معرفی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال تا ساعاتی دیگر رئیس جدید این فدراسیون را انتخاب و معرفی خواهد کرد. به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال امروز 10 اسفند ماه از ساعت 10 صبح در محل سالن اجلاس سران آغاز خواهد شد و اعضای مجمع باید از میان علی کریمی، شهاب الدین عزیزی خادم، مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی یک نفر را به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب کنند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال متشکل از 89 عضو است که فقط 87 عضو در مجمع حق رای خواهند داشت و نامزدی که بتواند 44 رای از آرای اعضای این مجمع را به خود اختصاص دهد رئیس بعدی فدراسیون فوتبال ایران در 4 سال آینده خواهد بود. در صورتی که هیچ یک از نامزدها به این حد نصاب نرسند، دو نامزدی که بیشترین رأی را آورده‌اند به دور دوم خواهند رفت تا رئیس فدراسیون فوتبال در دور دوم رأی گیری این بار از بین آنها انتخاب شود.

به جز صندلی ریاست، باید تکلیف 10 کرسی هیات رئیسه هم مشخص شود. بعد از تعیین ریاست فدراسیون فوتبال، نوبت به رای گیری برای سه نامزد پیشنهادی رئیس جدید برای سمت‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم (بانوان) است. اعضای مجمع به نفرات معرفی شده رای خواهند داد و کسی که 50 درصد آرا را به دست آورد، می‌تواند همراه با رئیس جدید راهی ساختمان سئول شود.

در ادامه حاضران برای سمت‌های باقی مانده در هیات رئیسه رای گیری می‌کنند. از میان داوطلبان، دو نفر از میان مدیران عامل باشگاه‌ها، دو نفر از میان روسای هیات‌های فوتبال و همینطور سه نفر از میان کارشناسان انتخاب خواهد شد.

در این بخش هم نفراتی که در هر بخش بیشترین آرا را به دست بیاورند، راهی هیات رئیسه می‌شوند که با توجه به تعدد نامزدها، احتمالا آرا میان افراد مختلف تقسیم خواهد شد و رقابت سخت‌تر از بخش ریاست است.

طبق خواسته نامزدهای ریاست فدراسیون و برای شفافیت بیشتر مجمع انتخاباتی، این مراسم به صورت زنده از طریق اینستاگرام فدراسیون فوتبال پخش خواهد شد.

* طبق سین برنامه انتخاباتی امروز، قرار است انتخابات از ساعت 10 به شکل رسمی آغاز شود. انتخابات با تلاوت قرآن و در ادامه خیرمقدم و قرائت دستور جلسه توسط دبیرکل دنبال می‌شود. در ادامه نیز تصویب صورتجلسه در دستور کار خواهد بود. بخش بعدی برنامه مربوط به سخنرانی سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال خواهد بود. بعد از آن مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی خواهد پرداخت. 

تعیین سه نفر جهت بررسی صورتجلسه مجمع  و 3 نفر نیز به عنوان شمارش کنندگان آرا بخش بعدی این مراسم خواهد بود. تصویب صورتجلسه مجمع قبلی، پخش کلیپ دیگر آیتم های قبل از انتخابات خواهد بود. 

بعد از آن ابتدا انتخابات ریاست فدراسیون و اعضای هیات رییسه فدراسیون که طبق برنامه اعلامی از ساعت 10 تا 12 دنبال خواهد شد. در نهایت نیز طبق پیش بینی این مراسم در ساعت 14 با اعلام دبیرکل به پایان خواهد رسید. باید دید در پایان آن چه کسانی مجوز حضور در ساختمان را به عنوان رییس به دست خواهد آورد.

با گزارش لحظه به لحظه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال همراه ما باشید.

10:15 عزیزی خادم وارد سالن اجلاس شد.

10:05 نمایی از دو نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در کنار هم. علی کریمی و کیومرث هاشمی در جایگاه خود قرار گرفتند 

IMG_20210228_100347_794

10:00 شهاب الدین عزیزی خادم وارد سالن برگزاری مجمع انتخاباتی شد. 

09:43 دو نفر از نمایندگان AFC که روی انتخابات امروز نظارت خواهند داشت وارد سالن سران اجلاس شدند.

09:40 کیومرث هاشمی به عنوان اولین کاندید ریاست فدراسیون وارد سالن برگزاری انتخابات شد.

09:25 کیومرث هاشمی، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در محل برگزاری انتخابات حاضر شد. 

هاشمی

09:10 علی کریمی، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون در محل برگزاری انتخابات حاضر شد. 

IMG_20210228_093232_571

منبع: ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی