|

استقلال با مجیدی و مددی به جایی نمی رسد؛ انقدر نمک به زخم هوادار نپاشید

مجیدی و مددی

حالا که اختلافات بین مجیدی و مددی بالا گرفته به نظر می رسد این دو دیگر نمی توانند با هم کار کنند و احتمالا هر دو باید از استقلال بروند.

لینک کوتاه کپی شد

فرهاد مجیدی و احمد مددی به پایان خط همکاری نزدیک شده اند. بعید است مددی بخواهد با مجیدی ادامه بدهد و بعیدتر که مجیدی بتواند با مددی کار کند اما مرور امروز استقلال می گوید این باشگاه احتمالا با هر دوی آنها خداحافظی خواهد کرد. بدون تعارف مرور آنچه در جریان فروش مهدی قائدی بر استقلال گذشت، برای رسیدن به این نتیجه کفایت می کند که استقلال با این مدیر و این سرمربی مرزهای حرفه ای گری را درنوردیده است!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری، برای فوتبالدوستان ایرانی که اخبار و اتفاقات ورزش دنیا را رصد می کنند، تجزیه و تحلیل آنچه در مشابه داخلی روی می دهد چندان مشکل نیست. آنها همین چندی پیش نحوه جدایی لیونل مسی از بارسا و پیوستنش به نیمار در پاریس را دیده اند! آنها از بازگشت رونالدو به منچستر یونایتد هم با خبرند. آن هم با تمام جزییات...

برای مذاکره، خریدار قدم برمی دارد نه فروشنده!

کسی که کمترین اطلاعی از فوتبال داشته باشد می داند برای مذاکره و عقد قرار داد انتقال بازیکن باید طرف خریدار قدم بردارد نه اینکه به گفته احمد مددی، فرهاد مجیدی به بهانه استراحت راهی دبی شده و برای ستاره تیمش به دنبال مشتری بگردد و بدتر از آن، احمد مددی بدون در نظر گرفتن جایگاه مهمی که در راس یکی از بزرگترین باشگاههای آسیا دارد، برای امضای قرارداد راهی امارات شود؟! 

در فوتبال حرفه ای همه می دانند حساب بعضی بازیکنان از بقیه جداست، بعضی نفرات که خلاقیت داشته و به اصطلاح بازی را در می آورند. قایدی در استقلال حکم مسی در بارسلونا و رونالدو در رئال را داشت. این گوهر ارزنده از منظر فوتبالی و نه شاید رفتاری نباید به این سادگی از دست می رفت. او سرمایه استقلال و همین طور عصای دست مربیان برای بازی با الهلال بود، قایدی هنوز در جمع آبی ها فرصت پیشرفت و بهتر شدن را داشت اما در یک توافق پشت پرده بین مدیر و مربی و دلال و بدون اینکه جایگزین مناسبی برای او جذب کرده باشند و بازی مهم و حیثیتی برابر الهلال را در نظر بگیرند، او را به ثمن بخس فروختند!

آنها حتی نسبت به انتشار قرار داد منعقده با باشگاه الاهلی و شفاف سازی مفاد آن اقدام نمی کنند! آیا منافع و حقوق باشگاه در این انتقال رعایت شده است؟ تکلیف سهم استقلال از قراردادهای بعدی قایدی چه می شود؟! اگر او را در آینده به باشگاهی بزرگ فروختند آیا مبلغ جدیدی عاید استقلال می شود؟! اصلا حق رشد قائدی چه میزان بوده و استقلال این حق رشد را جدا از آن 1.8میلیون دلار گرفته یا معامله با حق رشد، این مبلغ آب خورده است؟

استقلال با مجیدی و مددی هیچ حال و آینده ای ندارد

استقلال یک تیم محلی یا خصوصی نیست که در آن هر کاری بخواهند بکنند و حسابی هم پس ندهند. اینجا فعلا یک باشگاه دولتی با دهها میلیون هوادار است که با نتایج این تیم زندگی می کنند. مصاحبه ها و موضع گیری های صورت گرفته از سوی عوامل فعلی و قبلی این باشگاه علیه یکدیگر هیچ دردی از دردهای کهنه استقلال را دوا نکرده و بیشتر نمکی است که بر زخم ناسور هواداران پاشیده می شود. این بازی مسخره را تمام کنید. شفاف به مردم بگویید چرا و چقدر به این شیوه غلط، قائدی را فروختید و به چه حقی روی آمال و آرزوی هوادار قیمت گذاشتید؟

این روزها که همه برای سخنوری و مصاحبه و استوری و‌ پست به صف شده اند، یک نفر وعده پاسخگویی را به آینده موکول کرده است! او فرهاد مجیدی است که حرف می زد و آتش به پا می کرد آن زمان که خاموشی صلاح بود و سکوت کرده است، حالا که خاموشی خیانتی بزرگ است به انبوه هواداران آبی!

آیا نقش مستقیم در انتقال قایدی، این سرمربی جوان را به سکوت وا داشته است؟! اگر احمد مددی دروغ می گوید و فرهاد مجیدی هیچ نقشی در جدایی قائدی و فروش او نداشته، چرا مجیدی جواب این دروغ مددی را نمی دهد؟ باید پذیرفت استقلال با مجیدی و مددی روزهای خوش نخواهد دید.

چالشی بزرگ پیش روی وزیر؛ این ویرانه را از نو بساز!

استقلال طی کمتر از هشت سال از یک باشگاه همیشه مدعی و منسجم تبدیل به تیمی پر حاشیه و معمولی شده است. هواداران آبی درست یا غلط، مهم‌ترین دلیل این نابسامانی را مسعود سلطانی فر می دانند که به سبب گرایش شدید خانوادگی به تیم رقیب، سنگ بنای ویرانی و ناکامی در استقلال را با گماردن مدیران اشتباهی و نا کارآمد در راس این تیم گذاشت.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان متولی جدید باشگاه استقلال از اولین روزهای تصدی بر این پست با مشکلات و حواشی زیادی پیرامون این باشگاه پر طرفدار روبرو بوده است. او باید بقایای بر جای مانده از خرابه استقلال در دوران وزیر قبلی را زدوده و ضمن جلب اعتماد طرفداران به شدت عصبانی این تیم، بنایی تازه و نو برای آنها بسازد. سجادی از جنس ورزش است و توان آن را دارد که دوباره استقلال را به آرامش و صلابت برساند. جناب وزیر، درنگ جایز نیست، بخش قابل توجهی از جامعه بزرگ فوتبالدوستان ایرانی چشم انتظار تصمیم شماست!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی