|

پیش بینی جالب ستاره محبوب استقلالی ها از نتیجه دربی

ادموند اختر گفت : ژستد با توجه به تجربه بازی‌های بزرگ این بازیکن در انگلیس، شاید حتی بیاید هت تریک کند.

لینک کوتاه کپی شد

ادموند اختر با سابقه دو بار گلزنی در دربی با پیراهن استقلال مقابل تیم پرسپولیس، درباره دربی پیش رو و حساسیت‌های این دیدار برای بازیکنان و سرمربیان دو تیم، همچنین نتیجه برد این مسابقه در تعیین سرنوشت قهرمانی فصل جاری اظهاراتی را مطرح کرد:

خیلی ها می گویند انگیزه های پرسپولیس برای برد بیشتر است چون استقلال به مساوی هم راضی است؟

اول باید گفت مدعی درجه یک قهرمانی یکی از این دو تیم است و فعلا تیم سومی نداریم که آنها هم مدعی باشند. از طرفی استقلال ۶ امتیاز بیشتر است و البته همیشه ثابت شده تیمی که روی کاغذ شانس برنده شدن دارد در دربی کمتر موفق عمل کرده است.

 به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پاس فوتبال؛ در کل دربی چرا چنین شرایطی دارد؟

به طور کلی دربی فقط به فوتبال ربط ندارد. شانس، داور، حواشی، تمرکز بازیکنان، یک اشتباه کوچک و مسائل خیلی زیادی می توانند در تعیین سرنوشت دربی دخیل باشند. به همین خاطر پیش‌بینی کردن چنین مسابقه‌ای به هیچ عنوان ممکن نیست. ولی چون پرسپولیس چیزی برای از دست دادن ندارد قطعاً می آید تا نتیجه بگیرد.

استقلال چطور است؟

در حال حاضر استقلال ۶۰ تا ۷۰ درصد راه قهرمانی را رفته و اگر در این دربی برنده شود با فاصله ۹ امتیازی مستقیم و با سرعت به سمت قهرمانی می‌رود و شاید زودتر از موعد مقرر به این عنوان هم دست پیدا کند. ولی پرسپولیس هم چون می‌خواهد قهرمان شود فقط باید در این بازی برنده شود. اما استقلال همه چیزش دست خودش است. در آن بالا حاشیه امنیت دارد و اگر ۹ امتیاز فاصله بگیرد هم یعنی تمام. چون در هفت بازی آینده قطعاً می‌رود و قهرمان می شود.

درست است که می‌گویند هواداران این دو تیم حاضرند قهرمان نشوند ولی در دربی برنده باشند؟

بله! دقیقا همین است. حساسیت این بازی برای طرفداران دو تیم تا حدی بالاست که حاضرند تیمشان قهرمان نشود ولی دربی را ببرد. اما این بار برای استقلال شرایط تا حدی متفاوت است و علتش این است که استقلال فعلا ۱۰ سالی می‌شود که قهرمانی ندیده و هوادارانش به شدت دوست دارند هم قهرمان شوند هم دربی را ببرند.

چهره ویژه این مسابقه کیست؟

به نظرم هیچ کس نمی تواند چهره ویژه این دربی را پیش بینی کند اما شاید مثل آن مسابقه‌ای که ایمون زاید که در حد یک بازیکن درجه ششم ایران بود و آمد و سه گل پشت سر هم زد، این بار هم چهره ویژه دربی رودی ژستد باشد. بازیکنی که در این ماه ها همه به او ایراد گرفتند و انتقاد کردند که کارایی لازم را ندارد اما با توجه به تجربه بازی‌های بزرگ این بازیکن در انگلیس، شاید حتی بیاید هت تریک کند و یک روز خوب و برد شیرین را به استقلال تقدیم کند تا در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شود.

شما دو بار در دربی گلزنی کرده اید. یک بار در دربی سی و نهم و یک بار در دربی چهل و یکم. درباره گل دقیقه هفت خودتان در بازی که استقلال ۳ بر یک برنده شد صحبت می‌کنید؟

آن گل را هیچ وقت از یاد نمی برم. امیر قلعه‌نویی به من پاس داد و در حالی که من پشت دروازه بودم سریع برگشتم و توپ را محکم زدم که بعد از برخورد توپ با پای افشین پیروانی کمانه کرد و توپ درون دروازه قرار گرفت. نیما نکیسا دروازه بان بود. داور آن بازی ساندروپول یکی از بزرگترین داوران آن سال‌های فوتبال دنیا بود. محمد فنایی هم در تیم داوری بود. البته آن گلی که به عابدزاده زدم را هم خیلی دوست دارم ولی این گل خیلی جالبتر بود.

به نظر شما ممکن است این بازی پرگل شود؟

اگر تیمی زود به گل برسد قطعا این اتفاق می افتد چون حریف دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

به نظر شما فرهاد مجیدی مثل دوران فوتبالش که چهار بار به پرسپولیس گل زد در دربی تیمش را هجومی به میدان می فرستد؟

اصلاً اینطور نیست. مجیدی بیشتر از هرچیز دوست دارد در دربی نبازد. یحیی گل محمدی هم همین فکر را می‌کند. شاید آنها در مصاحبه هایشان بگویند ما برای برد به میدان می‌رویم اما مربی استقلال و پرسپولیس قبل از هرچیزی در دربی به نباختن و گل نخوردن فکر می‌کنند و اگر موقعیتی پیش آمد آن وقت به سراغ گلزنی و برنده شدن هم می روند. امیدوارم استقلال بازی را ببرد و به دوقدمی قهرمانی برسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی