|

جدایی نیمار از پاریس؛ «رئیس‌بازی» امباپه یا نفرین ترک بارسا؟

ظاهرا به دلایلی خاص، پایان دوران همکاری گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال با پاری‌سن‌ژرمن فرا رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

شادی‌های جذاب پس از گل میان نیمار و امباپه تنها ظاهر ماجرا بوده است و ستاره صاحب‌اختیار پاریسی از زمان تصدی رفت و آمدهای باشگاهش، کار نیمار جونیور برزیلی را برای ماندن در تیم سخت کرده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ در این میان ناصرالخلیفی هم بر خلاف روزهای ابتدایی انتقال نیمار، پشت بازیکن تیمش را خالی کرده و این موضوع عصبانیت مهاجم تیم ملی برزیل را در پی داشته است.

نیمار قراردادی 5 ساله با پاری‌سن‌ژرمن دارد که در شرایط عادی او را پاریسی نگه می‌دارد اما در حال حاضر شرایط عادی نیست و امباپه و ناصرالخلیفی گویا برای خداحافظی با ستاره برزیلی تیم دست به یکی کرده‌اند.

سرآغاز جدی فصل جدایی

تا پیش از این بحث جدایی مهاحم برزیلی قهرمان لیگ فرانسه، مربوط به علاقه نداشتن امباپه به حضور این بازیکن در تیم بود اما ماجرای نیمار و پاریس با مصاحبه‌ اخیر مالک پاریسی‌ها رنگ و بوی تازه و جدی‌ به خود گرفته است. ناصر الخلیفی در آخرین مصاحبه‌اش در پاسخ به سوالی در مورد جدایی نیمار، این گونه به اظهار نظر پرداخت: «احتمال جدایی نیمار در تابستان؟ چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که ما از همه بازیکنان انتظار داریم خیلی بیش‌تر از فصل گذشته کار کنند. خیلی بیشتر! همه باید صددرصد باشند.

هدف ما برای فصل بعد مشخص است؛ هر روز با 200 درصد توانمان کار کنیم! به خاطر نشان دادن ارزش این پیراهن، حداکثر تلاش را به کار می‌گیریم و نتیجه را خواهیم دید. شما باید متواضع شوید و تغییر کنید تا از آسیب دیدگی، محرومیت و خطاهایی که بازی را تغییر می‌دهند، جلوگیری کنید.»

در حقیقت ناصرالخلیفی مراتب نارضایتی‌اش از نیمار را صراحتا اعلام کرده و این موضوع رابطه او و باشگاه را با مهاجم ملی‌پوش سلسائو تیره‌تر از قبل کرده است. اشاره به اخراج و مصدومیت در این مصاحبه یک رو در رویی کامل با نیمار است و گفته می‌شود این بازیکن از این که مالک باشگاه صراحتا از ماندنش دفاع نکرده به شدت دلخور شده و این بار عزم جدایی دوطرفه خواهد بود.

تا پیش از این مصاحبه، حتی زمزمه‌های نارضایتی امباپه از حضور نیمار هم این بازیکن را از اردوی پاریس دور نکرده بود و طبیعی هم بود در آستانه جام جهانی، او که می‌خواهد در تیم ملی ثابت باشد، ترجیح می‌دهد مبارزه جدیدی را نپذیرد و در باشگاهش بماند اما ناصرالخلیفی در کنار ستاره تام‌الاختیار تیمش امباپه ایستاده و نیمار را در سوی مخالف می‌بیند و به او می‌تازد. 

آیا رفتن نیمار ممکن است؟

نیمار در حال حاضر تا 5 سال دیگر با باشگاهش قرارداد دارد. کافی است این موضوع را کنار دستمزد بالا و قراردادهای تجاری این بازیکن بگذارید تا متوجه شوید کم‌تر باشگاهی می‌تواند انتقال نیمار را دستکم در این تابستان نهایی کند. چلسی به او توجه دارد و نیوکاسل هم نیمار را خرید جذابی قلمداد خواهد کرد. بارسا هم به بازگشت او در این سال‌ها بی‌میل نبوده اما در میان این 3 تیم شاید چلسی و مالک جدیدش به انتقال سخت او از پاریس نزدیک‌تر باشند.

هر باشگاهی که برای در اختیار گرفتن نیمار پا پیش بگذارد، باید بداند که علاوه بر دستمزد بالا، ریسک مصدومیت‌های بدموقع و متوالی او را هم به جان خریده و فروش نیمار فقط از عهده یک مدیر برنامه صاحب نفوذ برمی‌آید. با این حال پاریس با توجه به قرارداد طولانی مدت با نیمار، نمی‌تواند گزینه ماندن او را هم در نظر نگیرد.

هر چه هست برای نیمار دیگر پاریس جای ماندن نیست. با صحبت‌های تند ناصرالخلیفی او حتی اگر در باشگاه بماند هم تنهاترین فرد تیم خواهد بود و اعتماد به نفس سابق را ندارد. عده‌ای در کاتالونیا هنوز معتقدند او به نفرین ترک مثلث طلایی آبی و اناری گرفتار شده و این نفرین تا پایان فوتبالش دست از سر نیمار برنخواهد داشت.

شاید شرایط کنونی مهاجم تیم ملی برزیل، برای بازیکنانی مانند او درس عبرت بزرگی باشد که در انتقال‌های خود دقت بیش‌تری داشته باشند. اگر این ستاره سابق بارسلونا، نوکمپ را ترک نکرده بود، چه بسا تا امروز جایگاه ویژه‌تری نزد هواداران بارسا و کادر فنی این تیم داشت. نیمار بارسلونا را تنها گذاشت و امروز هر کجا که می‌رود او را تنها می‌گذارند؛ امباپه، ناصرالخلیفی، پاری‌سن‌ژرمن و ... ستاره برزیلی تیمشان را در یکی از حساس‌ترین مقاطع دوران حرفه‌ای او تنها گذاشتند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی