|

سرنوشت لوکادیا در پرسپولیس؛ صعود یا سقوط؟

مهاجم باتجربه پرسپولیس چشم‌ انتظار برای اولین حضور رسمی در ترکیب سرخ‌پوشان است.

لینک کوتاه کپی شد

کادرفنی و هواداران پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه مطالبه جذب یک مهاجم خارجی تراز اول را داشتند و سرانجام چشم‌انتظاری دو ماهه، در واپسین روزهای فعالیت بازار تابستانه مدیران باشگاه موفق شدند با یک گزینه نام‌آشنا به توافق برسند و مهاجم سابق بوخوم، برایتون و آیندهوون را برای حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت متقاعد کنند. یورگن لوکادیا مهاجم بلندقامت هلندی که امیدوار است بتواند روزهای خوبی را در لیگ ایران تجربه کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ لوکادیا که حدود 100 روز از انجام آخرین بازی فوتبالی‌اش می‌گذرد، بعد از اضافه شدن به تمرینات سعی داشته تا خود را به فرم ایده‌آل برساند اما با این‌حال در فهرست نفرات سرخ‌پوشان پایتخت برای دیدار با فولاد در هفته دوم لیگ برتر قرار نگرفت اما مهاجم هلندی پرسپولیس بعد از تقابل سرخ‌پوشان با فولاد، در دیدار دوستانه مقابل فجرسپاسی به میدان رفت و برای تیمش گل زد تا امیدواری‌ها نسبت به او افزایش یابد.

پرسپولیسی‌ها البته در تلاش برای جذب یک مهاجم خارجی دیگر هم هستند و جذب دومین مهاجم خارجی می‌تواند رقابت در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت را به اوج خود برساند و یحیی گل‌محمدی چالش دشواری برای چینش ترکیب مدنظر خود داشته باشد.

جشن رونمایی از مهاجم هلندی در اراک

پرسپولیسی‌ها در خط حمله خود مشکلات متعددی را در فصول گذشته داشته‌اند و بازیکنانی چون عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی، حامد پاکدل و شرزود تمیروف نتوانسته‌اند انتظارات هواداران را برآورده کنند و حالا با ورود یورگن لوکادیا، همه چشم‌ها به درخشش این مهاجم هلندی است تا بتواند به عملکرد ضعیف خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت، سامان بخشد.

لوکادیا که کارت (ITC) او هم صادر شده، با گلزنی در دیدار دوستانه آمادگی فنی خود را به کادرفنی اثبات کرد تا احتمالاً در جمع نفرات اصلی ترکیب پرسپولیس برای دیدار هفته سوم لیگ برتر مقابل آلومینیوم در اراک قرار گیرد. مهاجم 28 ساله پرسپولیس انگیزه‌های زیادی دارد تا بتواند در اولین بازی در لیگ ایران موفق به گلزنی شود و به ناکامی سرخ‌پوشان در گلزنی در فصل جدید لیگ برتر پایان دهد.

«لوکادیا» می‌خواهد در این جدول نفر چهارم باشد!

پرسپولیس در ادوار لیگ برتر فوتبال ایران از 20 مهاجم خارجی در ترکیب خود بهره برده است که تنها 3 مهاجم خارجی سرخ‌پوشان پایتخت در اولین بازی خود موفق به گلزنی و گل‌سازی شده‌اند. پائولو روبرتو دی‌کارمو مهاجم خبرساز پرسپولیس که تنها یک‌بار برای سرخ‌ها موفق به گلزنی شد، در همان بازی اول خود فقط توانست برای پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان گل بزند.

صلاح حسن مهاجم عراقی سرخ‌پوشان پایتخت که یک فصل در جمع بازیکنان پرسپولیس حضور داشت، به مانند دی‌کارمو تنها یک‌بار موفق به گلزنی شد که تک گل او در همان بازی اول مقابل برق شیراز بود. وسلی برزیلیا دیگر مهاجم سرخپوشان هم در نخستین بازی خود در لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس توانست در مصاف با پاس همدان برای تیمش گل‌سازی کند.

سامبو چوجی، رافائل ادرهو، صلاح حسن، زیاد شعبو، ماته دراگه‌چوویچ، ابراهیم توره، پائولو دی کارمو، اشپیتیم آرفی، وسلی برازیلیا، هروه اوساله، ایمون زاید، ژوزه تادئو، جری بنگستون، ولادیمیر پریموف، گادوین منشا، ماریو بودیمیر، جونیور براندائو، کریستین اوساگونا، آنتونی استوکس و شرزود تمیروف دیگر مهاجمان خارجی پرسپولیس در ادوار لیگ برتر فوتبال ایران بوده‌اند.

حمله مهاجم هلندی به رکورد تاریخی

سرخ‌پوشان پایتخت در ادوار لیگ برتر چندین مهاجم شاخص خارجی را هم در ترکیب خود داشته‌اند. ابراهیم توره، اشپیتیم آرفی، ایمون زاید و گادوین منشا. البته هیچکدام از این مهاجم خارجی پرسپولیس نتوانسته‌اند همراه با سرخ‌پوشان در لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان آقای گلی دست پیدا کنند و این فرصت برای مهاجم هلندی تازه‌وارد پرسپولیس فراهم است که بتواند کفش طلای لیگ برتر فوتبال ایران از آن خود کند.

علی دایی، محسن خلیلی، مهدی طارمی (2 بار) و علی علیپور آقای گل‌های پرسپولیسی در ادوار لیگ برتر فوتبال ایران هستند و یورگن لوکادیا این فرصت را دارد که هم نام خود را به این فهرست اضافه کند و هم اینکه عنوان اولین آقای گل خارجی باشگاه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را کسب کند.

پرسپولیسی‌ها برای تقویت خط حمله خود به دنبال جذب یک مهاجم خارجی دیگر هم هستند و براساس آخرین خبرها، شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال گزینه‌ مدنظر یحیی گل‌محمدی است. با توجه به فسخ قرارداد شب گذشته شرزود تمیروف و خروج نام او از فهرست پرسپولیس، دیاباته شانس بالایی برای اضافه شدن به جمع سرخ‌پوشان پایتخت دارد تا رقابت جذابی در خط حمله سرخ‌پوشان در ادامه لیگ بیست‌ودوم وجود داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی