|

پرسپولیس انتقام فینال آسیا را از استقلال می گیرد؟!

دو سال قبل در چنین روزی تیم پرسپولیس قهرمانی آسیا را به اولسان هیوندای واگذار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ مقابل اولسان هیوندای، یکی از خاطرات تلخ تیمی است که با هدایت یحیی گل‌محمدی و به شکلی ناباورانه همه حریفان را کنار زد و تا آستانه لمس جام پیش رفت اما به آن نرسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ بازی نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ در دوحه و استادیوم الجنوب، در حالی برگزار شد که روی کاغذ نماینده غرب آسیا باید میزبانی را به دست می‌آورد اما در نهایت میزبانی به قطر رسید.

از تیمی که در مقابل اولسان فیکس بود، مهدی عبدی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و میلاد سرلک همچنان در لیست سرخپوشان حضور دارند.

نکته مهم این دیدار، غیبت عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان به دلیل محرومیت بود که دست یحیی گل‌محمدی را حسابی در این بازی تنگ کرده بود اما با این حال پرسپولیس در آخرین دقایق نیمه اول موفق شد روی حرکت مهدی عبدی به گل برسد.

این گل البته دوام چندانی نداشت و روی بی احتیاطی احمد نوراللهی، اولسان گل مساوی را از روی نقطه پنالتی زد تا بازی به تساوی کشیده شود.

در آغاز نیمه دوم این بار خطای هند عجیب مهدی شیری، اولسان را در موقعیت گلزنی از روی نقطه پنالتی قرار داد و دوباره مهاجم برزیلی این تیم دروازه حامد لک را گشود.

پرسپولیس که توان هجومی چندانی در این بازی نداشت، در ادامه نتوانست موقعیت خاصی هم خلق کند و بازی را با نتیجه ۲-۱ واگذار کرد تا حسرت قهرمانی ACL برای این تیم و فوتبال ایران ادامه یابد.

نکته جالب اینکه پس از دو سال هنوز پرسپولیس نتوانسته پاداش آسیایی خود را دریافت کند و این جایزه در حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شده است.

حالا در دومین سالروز این بازی، پرسپولیس فرصت این را دارد با شکست استقلال، خاطره تلخ ۲۹ آذر را تا حدی به باد فراموشی بسپارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی