|

اسفند، ماهِ محبوب استقلالی ها

برای یازدهمین‌بار در تاریخ دربی، قرار است استقلال و پرسپولیس در اسفندماه به دیدار هم بروند.

لینک کوتاه کپی شد

مسئولان سازمان لیگ هنوز موضع‌گیری رسمی نسبت به شایعات ساعات گذشته پیرامون احتمال تعویق دربی پایتخت نداشته‌اند اما براساس آخرین اعلام رسمی که روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال داشت، قرار است مسابقه دربی طبق همان برنامه‌ریزی اولیه سازمان لیگ برگزار شود و 2 تیم روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه از ساعت 20 به مصاف هم خواهند رفت؛ هر چند که با توجه به نکات مطرح شده از سوی شورای تامین، احتمال تعویق بازی همچنان مطرح است!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ سرخابی‌های پایتخت اگر مسابقه دربی به تعویق نیفتد، برای یازدهمین‌بار قرار است در اسفندماه برابر هم صف‌آرایی کنند. حضور 2 تیم در کورس قهرمانی و در اختیار داشتن رتبه‌های اول و دوم جدول باعث شده تا در اوج هیجان و جذابیت مصاف استقلال و پرسپولیس برگزار شود؛ آن‌هم در حالی‌که طبق قانون سازمان لیگ، در صورت برابری امتیازات در پایان فصل، عملکرد تیم‌ها در بازی رودررو حائزاهمیت است و این مسئله باعث شده تا اهمیت نبرد پیش‌رو سرخابی‌ها به اوج برسد.

به یاد آخرین برد استقلالی‌ها در تاریخ دربی!

استقلال و پرسپولیس در تاریخ دربی، 11 بار در جریان مسابقات باشگاه‌های تهران، جام تخت جمشید، جام حذفی، لیگ آزادگان و لیگ برتر در اسفندماه برابر هم قرار گرفته‌اند. در میان 11 بازی برگزار شده در اسفندماه، آبی‌پوشان پایتخت عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و توانسته‌اند 5 بار به پیروزی برسند. اولین برد آبی‌ها در اسفندماه در مسابقات باشگاه‌های تهران در اسفندماه 1351 به‌دست آمد که آن‌ها توانستند با دبل گلزنی علی جباری به پیروزی برسند.

آبی‌پوشان پایتخت در اسفندماه 1370 موفق شدند در جریان لیگ آزادگان بردی 2گله را برابر پرسپولیس جشن بگیرند. استقلالی‌ها سومین بازی‌شان در اسفندماه را در سال 1379 برگزار کردند که توانستند بردی یک‌گله را با درخشش علیرضا اکبرپور به‌دست آورند. چهارمین برد آبی‌ها در دربی‌های اسفندماه، در یکی از دراماتیک‌ترین دربی‌های تاریخ رقم خورد؛ جایی‌که در سال 1383 آبی‌پوشان پایتخت توانستند کامبکی درخشان را به‌ثبت برسانند و بردی 3 بر 2 را به‌دست آورند. استقلالی‌ها آخرین برد خود در یک دربی رسمی را در اسفندماه 1396 به‌دست آوردند و در آن مسابقه با گلزنی وریا غفوری توانستند برنده شوند و از آن مسابقه به بعد، دیگر آبی‌ها نتوانستند در دربی‌های پایتخت در وقت قانونی برنده شوند!

اسفند ماهِ محبوب سرخ‌ها نیست

پرسپولیسی‌ها در ادوار دربی، از میان 11 مسابقه‌ای که در اسفندماه برگزار شد، توانسته‌اند فقط یک‌بار در وقت قانونی برنده شوند. سرخ‌پوشان پایتخت در دور برگشت نهمین دوره لیگ آزادگان در اسفندماه 1378 توانستند با گلزنی مهدی هاشمی‌نسب و پایان رأفت به پیروزی برسند. به جز برد در اسفندماه 1378، پرسپولیسی‌ها موفق شدند در سال 1367 در جام حذفی، بعد از تساوی در وقت قانونی، توانستند با نتیجه 4 بر 2 در ضربات پنالتی به پیروزی برسند. 2 تیم همچنین در دوران دربی‌های برگزار شده در اسفندماه، در وقت قانونی تاکنون 4 بار برابر هم به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند و حالا همگان چشم‌انتظار برگزاری دوازدهمین دربی در اسفندماه هستند. آخرین تساوی دو تیم در دربی‌های اسفندماه در دور برگشت لیگ بیست‌ویکم به‌ثبت رسید که رودی ژستد با گلزنی خود توانست آبی‌ها را از باخت برابر پرسپولیس نجات بدهد و استقلالی‌ها توانستند در مسیر قهرمانی گامی بلند را بردارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی