|

امسال شب یلدا را مجازی برگزار کنیم

خوب است در کنار هم بنشینیم و یلدا را جشن بگیریم. اما همین دور هم نشستن می تواند به مراسمی برای عزا و تلخکامی بدل شود.. امسال شب یلدا را…

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

در سایه شوم کرونا هر چه دلخوشی و دورهمی بود، به تنگ آمده است. خیلی هامان به عوض سلامتی و زنده ماندن ، قید مهمانی ها و دورهمی ها و بیرون رفتن های غیر اضطراری را زده ایم. اگرچه بعضی ها هم که اصلا دغدغه سلامتی خود و دیگران را ندارند. اما چه می شود اگر امسال شب یلدا را مجازی برگزار کنیم؟ با نزدیک شدن به شب یلدا ، همچون روال هر ساله مردم در تب و تاب خرید های شب یلدا و مهمانی و تدارکات هستند. اما لا به لای این دلخوشی کوچک ساده و عید باستانی ایرانی ، یادمان نرود که کرونا همچنان در کمین است و قربانی می طلبد. همین دلخوشی ساده می تواند به خاطره ای ابدی و تلخ بدل شود. خاطره ای که با گذشت چندین سال نیز در شب یلدا برای شما تداعی خواهد شد و خاطرتان را تلخ خواهد کرد. اما چه می شود اگر امسال نیز با قدری تفاوت که پر از آرزوی سلامتی برای اطرافیان و عزیزانمان است یلدا را مجازی برگزار کنیم؟ در خانه های خود بنشینیم، در کنار خانواده خود و با عزیزانی که دلتنگشان هستیم، تماس تصویری برقرا کنیم، بگیم و بخندیم و در امان باشیم..

امسال شب یلدا را مجازی برگزار کنیم

با وجود همه محدودیت‌ های اعمال شده، هنوز روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می ‌دهند. هنوز هم بسیاری از شهر‌ ها وضعیت قرمز دارند و طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت «هر چند روند بستری مبتلایان به کرونا با اجرای محدودیت‌ های هوشمند در کشور، اندکی کاهش یافته، اما هنوز شرایط در بسیاری از شهر‌ ها و استان‌های کشور شکننده و آسیب‌ پذیر است و کوچک ‌ترین بی ‌توجهی می‌ تواند به بهای از دست دادن جان تمام شود.»

در حالی که تمام مسئولان توصیه به عدم برگزاری دورهمی و جشن ‌های خانوادگی می‌ کنند شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد در تدارک برگزاری جشن یلدا هستند. به گفته دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به سرد شدن هوا و فصل زمستان، مهم‌ترین عامل ایجاد بیماری و انتشار آن دورهمی ‌های خانوادگی است. رئیسی همچنین تأکید کرده که دورهمی‌ ها می ‌توانند تا ۵۱ درصد عامل انتشار ویروس کرونا باشد. پس بیایید امسال شب یلدا را متفاوت تر از همیشه و مجازی برگزار کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی