|

برترین تولید کننده و صادرکننده انواع مقاطع فولادی، لوله و پروفیل؛ فولاد مهر سهند (مهراستیل)

با توجه به گسترش روزافزون کاربردهای مقاطع فولادی همچون لوله و پروفیل در سطح جهان، تولیدات این محصو...

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به گسترش روزافزون کاربردهای مقاطع فولادی همچون لوله و پروفیل در سطح جهان، تولیدات این محصول در داخل ایران رونق گرفته و برخی از کارخانه‌ها حتی محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنند. لوله و پروفیل جزو مقاطعی هستند که در زمینه‌های مختلف بخصوص خودروسازی، تولید موتور سیکلت، قطعه‌سازی، ساختمان‌سازی و غیره چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا، کاربردهای فراوانی دارند. یکی از کارخانه‌های معتبر ایران که با بیش از ۱۷ سال سابقه در این زمینه محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر می‌کند، فولاد مهر سهند است.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که فرآیند تولید لوله و پروفیل در این کارخانه به چه صورت بوده و چه نکات مهمی در خصوص لوله و پروفیل صادراتی توسط آن رعایت می‌شود که این محصولات را در نظر کشورهای خارجی جذاب و محبوب می‌سازد. با ما همراه باشید.

روش تولید پروفیل به چه صورت است؟

لوله و پروفیل هر دو جزو مقاطع فولادی بلند و توخالی به شمار می‌روند؛ با این تفاوت که لوله شکل استوانه‌ای دارد اما سطح مقطع پروفیل معمولاً به شکل مستطیل یا مربع است. انواع لوله‌ها بیشتر برای حمل مایعات از جمله آب، نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما بیشترین کاربرد پروفیل در ساختمان‌سازی بخصوص برای ساخت درب و پنجره و صنایعی مانند خودروسازی و صنایع نظامی دیده می‌شود.

a0402b25-1940-40d9-a9aa-876061907cbb

لوله انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به لوله تستی، لوله جدارچاهی، لوله داربستی، لوله شناور، لوله کونیک، لوله گاز و لوله مانیسمان (بدون درز) اشاره کرد. پروفیل نیز در انواع ساختمانی، صنعتی پروفیل Z و غیره تولید می‌شود. برای تولید پروفیل فولادی از روش نورد سرد استفاده می‌کنند. در این فرآیند، ورق‌های فولادی به شکل و اندازه‌های مختلف برش و جوش می‌خورند تا انواع پروفیل را تشکیل دهند. این فرآیند را می‌توان به مراحل زیر تقسیم‌بندی کرد:

  1. تأمین مواد اولیه: قبل از هر چیز، شرکت سازنده باید مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق کشورهای اروپایی یا تأمین‌کنندگان داخلی تهیه کند. ورق‌های فولادی مورد استفاده برای ساخت پروفیل باید از ترکیبات شیمیایی خاصی تشکیل شوند تا مصرف‌کننده را دچار مشکل نکنند. بعد از وارد کردن مواد اولیه به کارخانه، ورق‌ها سنجیده می‌شوند و با توجه به مشخصات ابعادی و کاربرد خود، به قسمت‌های مختلف تولید یا انبار انتقال می‌یابند.
  2. برش کلاف‌ها به نوار: سپس، کلاف‌ها توسط دستگاه‌های برش به عرض مشخصی بریده می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولاً اتوماتیک یا نیمه‌اتوماتیک و متشکل از بخش‌های مختلفی هستند. پس از برش خوردن نوارها، باید عملیات تاب‌گیری انجام شود تا تاب و خمش در سطح نوارها وجود نداشته باشد.

0f0d45d9-a6d6-410e-94a2-7424e6900396

  1. جوش‌کاری و تولید پروفیل: این مرحله را می‌توان بسته به نوع پروفیل، به دو روش انجام داد: مستقیم یا غیرمستقیم. روش مستقیم بیشتر برای پروفیل‌های باز کاربرد داشته و بدین شکل است که طی فرآیند شکل‌دهی، ورق فولادی را مستقیماً به پروفیل تبدیل می‌کنند و نیازی به جوش‌کاری وجود ندارد؛ اما در روش غیرمستقیم، ابتدا لوله تولید می‌شود، سپس آن را زاویه‌دار و گوشه‌دار می‌کنند تا محصول نهایی یعنی پروفیل به دست آید.

روش تولید لوله به چه صورت است؟

لوله از مواد و متریال مختلفی ساخته می‌شود که از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به سرامیک، شیشه، فایبرگلاس، انواع فلزات، بتن و پلاستیک اشاره کرد. بسته به نوع لوله، یکی از این سه فرآیند برای تولید آن مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • ریخته‌گری گریز از مرکز: در این روش از یک قالب چرخنده برای شکل‌دهی استفاده می‌کنند. روش ریخته‌گری برای فلزاتی مثل آهن، فولاد، آلیاژهای آلومینیوم، مس و نیکل کاربرد دارد و لوله‌هایی با قطر ۳ تا ۱۵ متر را به وجود می‌آورد.
  • اکسترودینگ: اکسترود برای تولید لوله بدون درز کاربرد دارد و از مهم‌ترین روش‌های آن می‌توان به نورد پیلگر اشاره کرد که با استفاده از دو یا سه غلتک انجام می‌شود.
  • جوش‌کاری ورق: در این روش که برای تولید لوله درزدار کاربرد دارد، یک ورق نواری را لول کرده و جوش می‌دهند. جوش‌کاری معمولاً به صورت مقاومتی الکتریکی (ERW)، الکتروفیوژن (EFW) یا قوس زیرپودری (SAW) انجام می‌شود.

لوله و پروفیل صادراتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، شرکت فولاد مهر سهند یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر انواع لوله و پروفیل است که به لطف استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها و دستگاه‌ها، توانسته محصولاتی باکیفیت و مرغوب را به بازار ایران و جهان ارائه دهد. این شرکت با رعایت جوانب زیر، توانسته به موفقیت زیادی در زمینه صادرات لوله و پروفیل دست یابد:

  • کیفیت بالا: فولاد مهر سهند با تأمین مواد اولیه باکیفیت و اطمینان از رعایت استانداردها در تمامی زمینه‌ها، توانسته مقاطع فولادی را با کیفیت بالایی تولید کند. این کارخانه برای تولید محصولات خود از فرآیندهای مختلفی همچون خم‌کاری، برش‌کاری، آبکاری، جوش و غیره بهره می‌برد و برای هر فرآیند از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌کند.

fd35c567-ec44-42e1-a27f-3d6e1b890935

  • قیمت مناسب: بدون شک، قیمت بعد از کیفیت مهم‌ترین نکته‌ای است که خریداران به آن توجه می‌کنند. قیمت لوله و پروفیل با توجه به نوع، ویژگی‌ها و کاربرد محصول تعیین می‌شود. شرکت مهر استیل سعی دارد علاوه بر رعایت تمامی جوانب از جمله کیفیت سطح و دقت ابعادی، درزجوش تمیز و استفاده از متریال مناسب، قیمت مناسبی نیز به خریداران ارائه دهد.

لازم به ذکر است فولاد مهر سهند هم‌اکنون یکی از موثرترین صادرکنندگان در بخش صادرات غیرنفتی کشور به حساب می‌آید و محصولات خود را به بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله قاره‌های آسیا و اروپا صادر می‌کند. این کارخانه که در استان آذربایجان قرار دارد، موفق به کسب جوایز و افتخارات بی‌شماری نیز در زمینه تولید و صادرات شده است.

بررسی قیمت روز لوله و پروفیل در وبسایت فولاد مهر سهند

با توجه به نوسانات روزافزون قیمت‌ها بخصوص قیمت مقاطع فولادی، خریداران نیاز به تأمین‌کننده‌ای دارند که به صورت شفاف و واضح قیمت روز محصولات را ارائه دهد و مشاوره خرید رایگان را در اختیار آن‌ها بگذارد. فولاد مهر سهند با قرار دادن جدول قیمت روز محصولات، کار مقایسه و تصمیم‌گیری برای خرید مقاطع فولادی از جمله لوله و پروفیل را از همیشه راحت‌تر کرده است.

جهت بررسی قیمت‌ها و خرید از این شرکت، می‌توانید به وبسایت مربوطه مراجعه کرده و در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام، فرم مشاوره را پر کنید تا کارشناسان آن در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین در صورت نیاز به مشاوره فوری می‌توانید از طریق شماره ۰۴۱۵۹۹۵ با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی