|

(ویدیو) بلعیدن تمساح توسط مار پیتون! باور نمی کنید نگاه کنید

در یک ویدیو باورنکردی مار پیتون یک تمساح را در جنگل های آمازون بلعید. این ویدیو حیرت انگیز را ببیند

لینک کوتاه کپی شد
2

تمساح‌ها یکی از درنده‌ترین حیوانات جهان هستند و تصور اینکه روزی آنها به طعمه حیوان دیگری تبدیل شوند، بسیار سخت است. در این ویدیوی بانکردنی اما خواهید دید که چگونه یک مار پیتون، تمساح را می‌بلعد.

واقعیت هایی درباره مار پیتون

مار پیتون از بزرگ ترین مارها هستند. بر خلاف بسیاری از گونه های دیگر مارها، مارهای پیتون سم تولید نمی کنند یعنی آنها مارهای غیرسمی هستند. مارهای پیتون در مناطق گرمسیری آفریقا و آسیا زندگی می کنند. مار پیتون را می توان هم در جنگل های انبوه و هم در دشت ها و بیابان ها یافت. افراد زیادی مار پیتون را به عنوان حیوان خانگی نگه می دارند. نحوه شکار مارهای پیتون به این صورت است که آن قدر شکارشان را فشار می دهند تا تنفس اش قطع شود و کشته شود. پس از این که مار پیتون جانوری را می کشد، آن را یک تکه می بلعد. مار پیتون همه اجزای جانور به جز مو و پر آن هضم خواهد کرد. مواد هضم نشده را می توان در مدفوع پیتون یافت. اندازه طعمه زمان مورد نیاز برای هضم را تعیین می کند. طعمه بزرگ تر می تواند مار را برای هفته ها یا ماه ها سیر نگه دارد. مار پیتون 5-4 بار در سال غذا می خورد.

سابقه حمله مار پیتون به انسان ها

مار پیتون به انسان ها حمله نمی کند، مگر اینکه انسان ها آنها را تحریک کنند اما در یک مورد در سال 97 یک زن 54 ساله اندونزیایی قربانی حمله مار پیتون شد این زن صبح زود برای زراعت به مزارع اطراف رفته بود دیگر به خانه اش بازنگشت. خانواده و اهالی روستا که در پی جستجوی وی بودند، مشعل، دمپایی و برخی از لوازم شخصی وی را در نزدیکی مزرعه محل کارش پیدا کردند. در بررسی‌های بیشتر تعدادی از مردم محلی توانستند مار پیتون هفت متری را اطراف مزرعه این زن پیدا کنند. طبق اعلام پلیس اندونزی: مردم محلی به موضوع مشکوک شده و احتمال دادند مار پیتون اقدام به بلعیدن این زن کرده است. به همین دلیل حیوان را کشته و پس از شکافتن شکم آن با جسد قربانی روبرو شدند.

منبع: Animal Planet

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی