|

ازدواج جنجالی در ماهشهر؛ زن دوم با لباس سفید بساط عقد هوویش را چید

ازدواج مجدد یک مرد در بندر ماهشر خبر ساز شد. زن دوم که لباس سفید پوشیده و تاج بر سر دارد بساط عقد هوویش را می چیند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ویدئویی که به تازگی از یک خانه عقد و عروسی در بندر ماهشر منتشر شده است خبر از ازدواج مردی می دهد که بر اساس اداعاهای موجود مراسم عقدش را در حضور همسر اولش برگزار کرده است. این در حالی است که همسر اول طی گفت و گویی که با مسئول برگزاری مراسم عقد داشته، بیان کرده که «بنا به دلایلی» به این عقد رضایت دارد.

اما خود این عبارت ساده ی «بنا به دلایلی» می تواند سوالات بیشماری را در خود جای بدهد. بر کسی پوشیده نیست که هیچ انسانی نمی تواند به طور کامل بپذیرد که شریک عاطفی خودش را با دیگران سهیم باشد. اینکه چه چیزهایی اعم از ضعف فرهنگی و قائل نشدن طبیعی ترین حقوق برای خود، می تواند افراد را مجاب به پذیرش چنین رویدادهایی کند جای تامل دارد. اما نکته ی جالبی که در این ویدئو به شدت خود نمایی میکند سفید پوش بود زن اول در مقابل زن دوم است. بانوی به ظاهر خوشحالی که تاج بر سر گذاشته و رفتاری فاتحانه از خود به نمایش می گذارد اما شاید با نگاهی عمیق تر احتمالا بیشتر اینطور پیداست که مغلوب است!

رواج چند همسری مردان چه بر سر عواطف زن می آورد؟

رواج چند همسری همچنان که می تواند آثار جبران ناپذیری را به بدنه ی تعهد، تعریف وفاداری و خانواده وارد سازد، در بیشتر مواقع روح و روان فردی که در جایگاه همسر چندم قرار می گیرد را نیز جریحه دار می کند. برای درک این مطلب فقط کافی است که آقای چنین قصه هایی خودشان را جای همسر اولشان بگذارند و برای لحظه ای تصور کنند که اتفاق رقم خورده وارونه است. بی شک مرد قصه تحمل خود را از دست داده و نکته اینجاست که اغلب افراد نیز به او حق خواهند داد. البته این حق کاملا هم به جاست. اما سوالی که شاید در این خصوص جای طرح داشته باشد این است که چرا این حق کاملا یکطرفه تعریف شده و صرفا شامل حال مردان جامعه می شود.

داستان مشابهی دیگر؛ مرد سه زنه که میلش میکشد تجدید فراش کند

متاسفانه از این دست اتفاقات نه چندان خوشآیند در جامعه کم نداریم. به عنوان مثال می توانیم به مصاحبه ی چند سال پیش مرحوم آزاده نامداری با مردی اشاره کنیم که سه زن را اختیار کرده و مدعی بود هر سه این زن ها  از اینکه هووی هم هستنداطلاع داشته و حتی همسر اول کاملا هم این موضوع را پذیرفته است. وی در پاسخ به این سوال مجری که آیا این مرد خودش را فرد وفاداری می داند یا خیر گفت تا زمانی که به او آزار نرسانند بله! وی در ادامه بیان داشت که چون میلش ایجاب می کند تجدید فراش کرده است! او که ظاهرا برای هر سه زنش به یک میزان هزینه کرده و برای برخی از آنها امتیازاتی نیز قائل می شود، خودش را خوشبخت دانست و در ادامه افزود اگر شانس تولدی دوباره داشت مجددا همین مسیر را انتخاب می کرد. چرا که این مسیر پر از تنوع و سرگرمی است! در ادامه مطلب با هم بخشی از ویدئوی این مصاحبه را می بیینم.

با مرور اخبار اینچنینی و جمع بندی بازخورد آن در نظرات افراد جامعه، همواره جای این سوال مطرح است که آیا احترام به زن در چنین رخداد هایی در نظر گرفته می شود و یا برعکس، تکرار آن ها، موجبات نا دیده گرفتن حقوق عاطفی زن را فراهم می سازد؟. کما اینکه ترویج چنین فرهنگی می تواند نا خواسته، راه را برای توجیهات افراد سود جو باز کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • عاطفه ارسالی در

    مسخره بود

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی