|

تحصیل رایگان در یزد به شرط ازدواج؛ آنهایی که باهوشند و پول تحصیل ندارند چه؟

تخفیف شهریه ازدواج - دانشگاه آزاد یزد

مشاور دانشگاه آزاد یزد از تحصیل رایگان دانشجویانی که اقدام به ازدواج کنند خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- طی اخباری که در روزهای گذشته منتشر شده است حمیده رسولی مشاور دانشگاه آزاد یزد،  طی نشست سازماندهی امور جوانان که در یزد برگزار شد، بیان داشت که به جهت ترویج فرهنگ ازدواج دو سالی می شود طرح تخفیف شهریه برای دانشجویان دانشگاه آزاد یزد که در ترم تحصیلی ازدواج می کنند اجرا می شود. وی اضافه نمود که همچنین شهریه در مقطع کارشناسی این دانشگاه برای دانشجویانی که ازدواج می کنند صفر شده و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با 50 درصد تخفیف محاسبه خواد شد

حمیده رسولی در همین راستا  اعلام نمود که سالن های این دانشگاه نیز در جهت آسان سازی امر ازدواج و مقدمات آن آماده شده و در اختیار تمام دانشجویان واجد شرایطی که در این امر داوطلب می شوند قرار خواهد گرفت. مضاف بر آن کارگاه های آموزش خانواده نیز به صورت فصلی برای این دانشجویان در برنامه ی برگزاری قرار گرفته است.

وی حضور نسل جدید در فضای مجازی و دانشگاه ها را زمینه ساز ایجاد توقعاتی نا متعاغرف از خانواده ها دانست و اظهار داشت که این موضوع باعث کمرنگ شدن امر ازدواج شده است.

هم راستا با سخنان حمیده رسولی، ابوالفضل اکبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار یزد نیز در همین جلسه با تاکید بر این موضوع که سازمان ها و دستگاه ها لازم است که در خصوص زمینه سازی امر ازدواج جوانان همکاری لازم را به عمل آورند بیان داشت: سازمان ‌ها و ادارات باید ظرفیت ‌ها و امکانات خود را به عنوان یک الزام قانونی برای تسهیل ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.

بی شک فراهم سازی شرایط ازدواج برای جوانان امری پسندیده بوده و اینکه در این امر تلاش می شود نیز احتمالا مسیر را هموارتر خواهد ساخت. اما موضوعی که در این بین ممکن است ذهن مخاطب را به خود مشغول سازد وعده ای است که به دانشجویان متقاضی این امر داده شده است. سوال اینجاست که آیا تحصیل رایگان یا نیمه رایگان بدون در نظر گرفتن سطح علمی  دانشجویی که بی شک باید  اولین معیار سنجش او در مراکز علمی هوش و استعدادش در تحصیل باشد چه آثاری بر پیکره ی دانش خواهد گذاشت. کما اینکه ممکن است در میان این دانشجویان متقاضی افراد نخبه نیز وجود داشته باشند، اما در اینجا موضوع، دلیل دریافت این امتیاز است که صرفا اقدام برای ازدواج می باشد.

این درحالی است که سالیانه  افراد زیادی  که از هوش و توانایی سرشار برای ادامه ی تحصیل برخوردار بوده و می توانندب ه واسطه ی توانمندی خود در آینده خدمات فراوانی را به جامعه ارزانی دارند، گاها به علت فقر و نبود امکانات حتی قادر به ورود در دانشگاه نیستند و یا ممکن است در صورت ورود و مواجهه با مشکلات پرداخت شهریه از ادامه ی تحصیل منع شوند. دانشجویان و محصلان نخبه ای که شاید تنها گناه آنان نداشتن امکانات لازم برای ورود و ادامه در عرصه ی دانش باشد.

لذا چه خوب می شود اگر در کنار چنین خدماتی که در جای خود ارزنده نیز هستند اما به صرف ازدواج ارائه میگردند،  جوانان نخبه ای که به حهت ناتوانی در فراهم نمودن هزینه های تحصیل از آینده ی خود حا مانده و سهمشان نا امیدی و حسرت خواهد بود نیز فراموش نشوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی