|

اگه نمیدونی افطار چی درست کنی کلیک کن

برای افطار چی بپزم؟ 10 تا غذای آسون و خوشمزه برای سفره افطار در ماه رمضان

اگه میخواین یه افطاری خوشمزه درست کنید اما نمیدونید چه بپزید با ما همراه باشید تو این مطلب 10 مدل غذای خوشمزه براتون آماده کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چی درست کنم درست مثل چی بپوشم یکی از اعصاب خرد کن ترین سوالات ممکنِ به خصوص در ماه مبارک رمضان که هر غذایی هم مناسب نیست. غذای ماه رمضون از یه طرف باید مورد پسنده تمام اعضای خانواده باشه و از طرف دیگه باید بتونه انرژی از دست رفته بدن رو احیا کنه.

اگه میخواین افطاری درست کنید اما نمی دونید چی بپزید با ما همراه باشید در ادامه لیستی از انواع غذاهایی که میتونید برای وعده افطار تهیه کنید رو براتون میزاریم که در صورت تمایل میتونید درست کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردنش لذت ببرید.

1- عدسی؛ با این ادویه ها درست کن بی نظیر میشه

درست کردن این غذای خوشمزه اصلا کار سختی نیست فقط کافیه عدسُ از شب قبل خیس کنید و چند بار آبشُ عوض کنید. برای درست کردن عدسی علاوه بر عدس به پیاز، روغن زیتون، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، قلم و تعدادی ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده طرز تهیه عدسی به مقاله طرز تهیه یه عدسی لعاب دار و خوشمزه به سبک قهوه خونه ها مراجعه کنید. البته عدسی از اون غذاهایی است که تو فصل سرما بیشتر میچسبه اما مطمئن باشید برای افطار هم خیلی گزینه خوبیه.

عدسی

2- سوپ ورمیشل؛ توش یکم زرشک بریز فوق العاده میشه

سوپ هم مثل عدسی به علت آبکی بودن و گرم بودن گزینه خیلی خوبیه برای سفره افطار پس حتما درستش کنید. سوپ ورمیشل یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و آسونِ برای تهیه این سوپ از مرغ، پیاز، سیب زمینی، ورمیشل، هویج و یک سری چاشنی و سبزیجات دیگه استفاده میشه. برای مشاهده طرز تهیه سوپ ورمیشل به مقاله طرز تهیه سوپ ورمیشل با مرغ مراجعه کنید.

سوپ ورمیشل

3- کتلت مرغ؛ یه کتلت رژیمی و خوشمزه

کتلت مرغ یه غذای خوشمزه نونی است که برای وعده افطار گزینه مناسبیه. این کتلت خوشمزه برای کسایی که معذوریت مصرف گوشت قرمز دارن یا کسایی که رژیم دارن گزینه خیلی خوبیه. برای درست کردن کتلت مرغ به سینه مرغ، پیاز، سیب‌زمینی، تخم‌ مرغ، پودر سوخاری و یک سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت کتلت مرغ به مقاله طرز تهیه کتلت مرغ مراجعه کنید.

کتلت مرغ

4- کتلت گوشت؛ ترفندهای وا نرفتن آن

کتلت گوشت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که از ترکیب گوشت، سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ و یک سری ادویه تهیه میشه که میتونید با برنج یا نون سرو کنید. درست کردن کتلت، شاید کمی زمان‌بر باشه؛ اما کار سختی نیست فقط یه سری نکات و فوت و فن داره که اگه رعایت کنید خوشمزه تر میشه. برای مشاهده طرز تهیه کتلت گوشت و ترفندهای خوشمزه تر شدنش به مقاله طرز تهیه کتلت گوشت لذیذ و خوشمزه مراجعه کنید. تو این مقاله بهتون گفتیم که چجوری یه کتلتی درست کنید که موقع سرخ کردن وا نره.

کتلت گوشت

5- شله زرد؛ خوشمزه ای خوش رنگ و لعاب ویژه ماه رمضان

شله زرد یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به دو صورت سرد و گرم سرو میشه. طرز پخت شله زرد ساده است اما فوت و فن های خاصی داره که با رعایتش شله زرد شما از یک دسر معمولی تبدیل به یک دسر خوش ‌رنگ با بافتی مناسب و عطر و طعمی منحصر به‌ فرد میشه. شله زرد به دلیل شیرینی ای که داره خیلی خوب میتونه قند از دست رفته بدن رو جبران کنه پس حتما درستش کنید. اگه دوست دارید یه شله زرد خیلی خوشمزه درست کنید حتما مقاله طرز تهیه شله زرد مجلسی رو بخونید.

شله زرد

6- سوپ قارچ و خامه؛ خیلی خوشمزس حتما امتحان کنید

سوپ قارچ یکی از سوپ های بسیار خوشمزه است. برای تهیه این سوپ از شیر، خامه، قارچ، پیاز، هویج و یک سری چاشنی و سبزیجات دیگه استفاده میشه که اگه دوست داشتید میتونید بهش مرغ هم اضافه کنید. این سوپ به خاطر داشتن سبزیجات، آب مرغ و شیر گزینه خیلی خوبی برای افطاری هست چرا که بسیار مغذی و سبکِ و میتونه آب از دست رفته بدن رو جبران کنه. اگه میخواین این سوپ خوشمزه رو یاد بگیرید به مقاله طرز تهیه سوپ قارچ و خامه؛ خوشمزه ای جذاب و دوست داشتنی برای گیاه خوارها مراجعه کنید.

سوپ قارچ و خامه

7- خوراک لوبیا سبز؛ برای اونایی که از غذاهای تکراری خسته شدن

اگه از غذاهای تکراری خسته شدید و دلتون میخواد یه طعم جدیدُ امتحان کنید این خوشمزه رو از دست ندید. از اون جایی که خوراک لوبیا سبز حاوی سبزیجات زیادی پس میتونه یه ویتامین رسان خوب برای بدن باشه. ورژن اصلی این غذا بدون ماکارونیه اما اگه دوست داشتید میتونید کمی ماکارونی هم بهش اضافه کنید. برای درست کردن این غذای آسون و خوشمزه به مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مراجعه کنید. داشت یادم میرفت برای طرز تهیه این غذا ویدئوی آموزشی هم براتون گذاشتیم.

خوراک لوبیا سبز

8- کوفته تبریزی؛ رازهای وا نرفتن و سفت نشدنش

جنگ اول به از صلح آخر؛ همین اول کار باید بهتون بگم که درست کردن کوفته تبریزی سختِ پس اگه حوصله ندارید لطفا بی خیالش بشید حداقل توی ماه رمضون سراغش نرید. اما اگه دوست دارید این غذای خوشمزه رو درست کنید مقاله طرز تهیه کوفته تبریزی رو از دست ندید. توی این مقاله همه نکات تهیه یه کوفته خوشمزه رو براتون آوردیم. 

کوفته تبریزی

9- فاهیتای مرغ؛ غذایی آسون و خوشمزه

اگه دنبال یه غذای جدید هستید حتما فاهیتای مرغ امتحان کنید چون هم خیلی آسونِ هم بی نهیت خوشمزه اما یه نکته خیلی مهم در مورد این غذا باید بهتون بگم. ورژن اصلی فاهیتا تندِ که مسلما برای افطار اصلا گزینه مناسبی نیست پس اگه خواستید درستش کنید لطفا بی خیالِ فلفل و سس سالسا بشید بدون فلفل درستش کنید با سس گوجه ای که تند نباشه میل کنید. برای درست کردن این غذای آسون و خوشمزه به مقاله طرز تهیه فاهیتای مرغ مراجعه کنید.

فاهیتای مرغ

10- شامی لپه یا شامی پوک گیلانی

 شامی پوک یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است که طرز تهیه آسونی داره و خیلی هم سریع آماده میشه. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است میل می‌کنند و سایر اهالی گیلان پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جز آداب خوردن شامی پوک گیلانی میدونن. اگه میخواین این جذابِ خوشمزه رو درست کنید به مقاله طرز تهیه شامی پوک مراجعه کنید.

شامی پوک

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی