|

با این کارا خونه کوچیک دیده میشه

حواست به این نکات نباشه خونَت اندازه قوطی کبریت کوچیک میشه؛ چیدمان رو یاد بگیر، آفرین

چیدمان خونه های کوچیک اصلا کار راحتی نیست چون اگر شما این کار رو درست انجام ندید فضا تنگ و خفه میشه، پس اصول مهم و بدون که به کارت میان.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دکوراسیون و چیدمان خونه یک نکته ای که خیلی مهمه و باید بهش توجه بشه اینه که اسباب و اثاثیه منزل رو جوری بچینیم که فضایی دلباز و روشن برای ما به ارمغان بیاره. مهم نیست که متراژ خونه شما چقدر است اگر شما فضای خونه خودتون رو اصولی بچینید، همون چیدمان باعث دلباز تر شدن خونه شما میشه و اگر هم در دکوراسیون خونَتون اصول چیدمان رو رعایت نکنید باعث میشه فضای خونه شما تنگ و کوچیک و حتا دلگیر دیده بشه.

یکار کنم فضای خونه ام کوچیک نشه

با این حال چیزی که مسلمه این است که برای خونه هایی که متراژ بالایی ندارند این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکنه چون اگر شما نتونید با طراحی مناسب جوری فضا سازی کنید که اتاق نشیمن یا حتا اتاق های خواب شما به قدر کافی نور و فضای اضافی داشته باشند باعث میشه که دکوراسیون شما درهم و شلوغ و فضای خونه خفه و تنگ دیده بشه.

حالا که این موضوع تا به این اندازه حائز اهمیته ما تصمیم گرفتیم تا چند مورد از کارهایی رو که برای خونه ها و اتاق های کوچیک ابدا نباید انجام داد با شما به اشتراک بگذاریم تا بتونید اون ها رو در چیدمان خونه خودتون اصلاح کنید.

1.استفاده از پارچه های شلوغ

به گزارش شایانیوز، اگر دوست ندارید چیدمان شما خیلی در هم و بر هم دیده بشه بهتره که استفاده بیش از اندازه از پارچه های طرحدار و شلوغ رو برای مبلمان و البته پرده فراموش کنید و در عوض برید سراغ تک رنگ های روشن و ترجیحا خنثی تا هم دستتون برای ست کردن باز باشه و هم باعث روشن تر دیده شدن و نهایتا باز تر دیده شدن فضای خونه بشه.

چیکار کنم فضای خونه ام تنگ نشه

2.استفاده از دکوری های غیر ضروری

یک سری از آیتم ها در اسباب و اثاثیه وجود دارند که شما باید توجه داشته باشید جزو المان های غیر ضروری به حساب میان بنابراین اگر شما می خواید از اون ها در چیدمان خونه خودتون استفاده کنید باید حتما فضای مناسبش رو هم داشته باشید، مثل بوفه و یا کنسول های بزرگ و کلاسیک که جای خیلی زیادی می گیرند.

به طور کل باید در استفاده از اکسسوری و آیتم های تزئینی خیلی مراقب باشید حالا در هر سایزی که باشند چون هم می تونند جای شما رو تنگ کنند و هم ممکنه باعث آشفته دیده شدن چیدمان شما بشن. در عوض سعی کنید تعداد آیتم های مورد نظرتون رو محدود و متناسب با فضا انتخاب کنید و از هر گونه جا دادن به زور اجتناب کنید.

چیکار کنم فضای خونه ام تنگ نشه

3.استفاده از رنگ های تیره

رنگ های تیره جذابیت خاص و منحصر به فرد خودشون رو دارند اما ابدا برای  خونه های نقلی و کوچیک پیشنهاد نمیشن چون باعث دلگیر شدن فضا میشن. از طرف دیگه اگر می خواید برای دیوارها از کاغذ دیواری استفاده کنید حواستون باشه که به صرف روشن بودن رنگ ها نباید برید سراغ طرح های شلوغ. اگر هم از کاغذ دیواری های طرح دار خوشتون میاد، استفاده از اون ها رو به یک یا دو دیوار محدود کنید.

چیکار کنم فضای خونه ام تنگ نشه

4.استفاده از گل و گلدان زیاد

استفاده از گل و گیاه در خانه یکی از ساده ترین و البته جذاب ترین راه ها برای شیک و لوکس تر کردن دکوراسیون می باشد اما باید حواستون باشه که اگرچه گیاه ها فوق العاده جذاب و چشم نواز هستند اما نباید در استفاده از اون زیاده روی کرد. استفاده از تعداد زیادی گلدون های کوچیک اون هم به صورت پراکنده باعث شلوغ شدن بیش از اندازه محیط خونه شما میشه. اگر می خواید به کمک گل و گیاه چیدمان خونه رو شیک  کنید بهتره که به جای اون از تعداد محدودی گلدان های بزرگ استفاده کنید.

یکار کنم فضای خونه ام کوچیک نشه

به نظر شما کاربران شایانیوز چه نکات دیگه ای رو باید در چیدمان خونه رعایت کرد؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی