|

ترفندهای درست کردن پیاز داغ؛ میدونی کدوم پیاز واسه پیاز داغ خوبه سفید، قرمز، زرد؟

اولین قدم برای درست کردن پیاز داغ، انتخاب پیاز مناسبِ چرا که پیازها در انواع مختلف در بازار موجودن که هر کدام کاربرد خاصی دارن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با شروع فصل پاییز خیلیا پیاز داغ رو تو حجم بالا درست میکنن و توی فریزر نگه میدارن. البته این کار درست نیست چرا که هر چیزی تازَش خوشمزه ترِ اما گاهی اوقات ممکنِ وقت نداشته باشید و مجبور شید از پیاز داغ فریز شده استفاده کنید به خاطر همین خوبه که همیشه چنتا بسته کوچیک توی فریزر داشته باشید تا اینجور موافع به دادتون برسن چرا که پیاز داغ پایه و اساس آشپزیه ایرانیه و تصور اینکه غذایی درست کنید که پیاز داغ توش نباشه تقریبا غیرممکنِ.

اولین قدم برای درست کردن یه پیاز داغ خوب انتخاب پیاز مناسبِ. همان طور که میدونید پیازها در بازار در انواع و رنگ های مختلف وجود دارن که هر کدام هم در آشپزی کاربرد خاصی دارن پس شما نمیتونید با هر پیازی پیاز داغ درست کنید. توی این مطلب بهتون میگیم که از بین انواع مختلف پیاز کدومش واسه پیاز داغ درست کردن بهتره. علاوه بر این کاربردهای هر کدوم از پیاز ها رو هم بهتون میگیم.

پیاز سفید؛ بهترین گزینه برای مزینیت کردن کباب ها

این پیاز پوستی کاملا سفید و طعمی ملایم و خنک داره. این پیاز برای خام خوردن و درست کردن سالاد و دیپ ها گزینه مناسبی است. پیاز‌های سفید کوچیک در سوپ و تاس کباب هم استفاده میشن. به گزارش شایانیوز این پیاز بهترین گزینه برای مرینیت کردن انواع کباب ها است چون باعث میشه طعم گوشت حفظ بشه.

c

پیاز قرمز؛ مناسب ترین گزینه برای ترشی

این پیاز طعم ملایمی داره و بهترین استفاده اون به صورت خام در انواع سالاد یا تزیین غذا است. در ضمن این پیاز مناسب ترین گزینه برای ترشی پیاز محسوب میشه. برای بهتر شدن طعم این پیاز و تردتر شدن بافتش، اون خلالی نازک کنید و برای چند دقیقه در مخلوط آب و یخ خیس کنید سپس در آبکش بریزید و خشک کنید. این پیاز اصلا برای سرخ کردن مناسب نیست.

x

پیاز زرد؛ بهترین پیاز ممکن برای آشپزی

پیاز زرد معروف ترین عضو خانواده پیازها است. این پیاز بهترین پیاز ممکن برای آشپزیه چون بیشترین مقدار شکر رو داره و در اثر حرارت طعم شیرین و دلچسبش آزاد میشه. این پیاز برای درست کردن پیاز داغ، انواع سوپ، استاک، خورشت، شامی و … بهترین گزینه است. پیاز زرد را به صورت خام نخورید چون دهانتون بوی بدی میگیره.

x

پیاز گلابی شکل؛ یه انتخاب مناسب برای ترشی

این پیاز ها کوچیک و شیرین هستند و در رنگ های سفید، زرد و قرمز در بازار موجود هستند ولی رنگ سفیدش رایج ترِ. این پیازها انتخاب مناسبی برای ترشی، کبابی کردن، بخارپز کردن و استفاده در تاس کباب هستند.

kr

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی