|

سامسونگ یا شیائومی

سامسونگ اس 22 یا شیائومی 12؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟!

Xiaomi 12 vs Samsung Galaxy S22: Specs Comparison

سامسونگ اس 22 یا شیائومی 12،کدام یک از این دو بهتر هستند؟ کدام یک را باید انتخاب کنیم؟کدام یک ویژگی های بهتری دارد؟مقایسه ی ما را دنبال کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سری اس 22 سامسونگ به تازگی رونمایی شده است، پیش از پایان سال 2021 نیز شیائومی از سری پرچمدار خود رونمایی کرد که تاکنون با استقبال ظاهرا خوبی رو به رو شده است هرچند که نسخه ی رده بالای این سری یعنی شیائومی 12 اولترا همچنان رونمایی نشده است و ما در انتظار آن هستیم. با این وجود سری پرچمدار سامسونگ تماما رونمایی شده است و به بسیار هم پر طرفدار می باشد به ویژه اس 22 اولترا. اما متاسفانه باید به شما بگوییم که این گوشی هوشمند حقیقتا یک عضو رده بالاست و از قیمت بسیار بالایی هم برخوردار است که خرید آن را برای خیلی از افراد نه تنها در ایران بلکه در همه ی کشورها دشوار می کند.

با این اوصاف اگر دوست دارید که پرچمدار سامسونگ را در دستتان داشته باشید بهتر است به سراغ نسخه استاندار اس 22 بروید که هم مقرون به صرفه می باشد و هم پرچمدار، به علاوه ظاهری جمع و جور نیز دارد که باعث می شود اس 22 استاندارد واقعا خوش دست باشد.

اما باید به شما بگوییم که همچنان اس 22 استاندارد ن در میدان رقابت یک رقیب سرسخت دارد که آن هم شیائومی 12 می باشد. برای آنکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک از پرچمداران را می خواهید بخرید در ادامه به مقایسه ی بین این دو گوشی هوشمندِ پرچمدار می پردازیم.

طراحی

خوشبختانه شیائومی 12 و سامسونگ اس 22 هر دو دارای طراحی چشمگیر و زیبا می باشند که از مواد درجه یک ساخته شده است اما وقتی فراتر از اصول زیبایی شناسی را در نظر بگیریم، سامسونگ گلکسی اس 22 از رقیب شیائومی خود جمع و جور تر و سبک تر است، همچنین کیفیت ساخت بهتری را ارائه می دهد، علاوه بر پنل جلویی، پنل پشتی اس 22 نیز توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می شود و دارای فریم آلمینیومی می باشد که گواهی استاندارد IP68 را نیز  برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار به دست آورده است. اما متاسفانه شیائومی هیچ گونه گواهی را با هیچ امتیازی برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ارائه نمی دهد.

S22-Ultra

صفحه نمایش

این طور که به نظر می رسد پرچمدار شیائومی حداقل روی کاغد صفحه نمایش بهتری را نسبت به پرچمدار سامسونگ ارائه می دهد چراکه دارای پنل OLED با حداکثر یک میلیارد رنگ، نرخ تازه سازی 120 هرتز، کیفیت فول اچ دی پلاس و وضوح 1080x2400 پیکسل می باشد به علاوه توانسته است گواهی دالبی ویژن و HDR10+ را نیز به دست بیاورد. همه ی این ها در حالی است که گلکسی اس 22 یک میلیارد رنگ را ارائه نمی دهد، البته باید اعتراف کرد که این صفحه نمایش همچنان کیفیت بالایی دارد به ویژه اینکه توسط گوریلاگلس ویکتوس پلاس مقاوم سازی شده است و از یک حسگر اثر انگشت اولترا سونیک برخوردار می باشد.

مشخصات زیر کاپوت و نرم افزار

شیائومی 12 در بخش سخت افزاری بهتر از اس 22 سامسونگ عمل کرده است. شیائومی 12 از پلتفرم اسنپدراگون 8 نسل 1 برخوردار است که حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارائه می دهد، اما گلکسی اس 22 علاوه بر اینکه در دو مدل با تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 ارائه می شود در بخش پیکربندی حافظه فقط گزینه ی 8 گیگابایت رم را اراده می دهد البته برای فضای ذخیره سازی همچنان حداکثر 256 گیگابایت را در اختیار دارد.

سیستم عامل نصب شده بر روی هر دو گوشی هوشمند اندروید 12 می باشد که یکی مبتنی بر رابط کاربری MIUI 13 و دیگری One UI 4 می باشد. با این اوصاف مشخصا می توان گفت تنها برتری شیائومی 12 نسبت به اس 22 سامسونگ ارائه 12 گیگابایت رم می باشد.

دوربین

در بخش دوربین بدون شک پرچمدار سامسونگ قوی تر از رقیب خود عمل کرده است. در حقیقت هر دو پرچمدار، سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی را ارائه می دهند اما در بخش دوربین فوق عریض و تله فوتو سامسونگ پیشرو می باشد. اس 22 به یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای عکاسی فوق عریض و یک سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری مجهز گردیده است در حالی که شیائومی 12 سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی را برای عکاسی فوق عریض و سنسور 5 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو تله فوتو را در اختیار دارد.

باتری

و اما در بخش عمر و سرعت شارژ باتری باید به شما بگوییم که هیچ چالشی برای مشخص کردن عضو برتر وجود نخواهد داشت. شیائومی 12 با برخورداری از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عمر باتری بیشتری را نسبت به باتری 3700 میلی آمپر ساعتی سامسونگ در اختیار کاربر قرار می دهد به علاوه به لطف شارژ سریع 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی، این گوشی هوشمند سرعت شارژ بیشتری را نیز نسبت به رقیب خود در اختیار دارد. گلکسی اس 22 سامسونگ شارژ سریع 25 وات و شارژ بی سیم 15 وات را ارائه می دهد.

Xiaomi 12

قیمت

در ارتباط با قیمت این گوشی های هوشمند باید به شما بگوییم که متاسفانه هنوز هیچ یک از این دو گوشی هوشمند پرچمدار، در بازار ایران موجود نیست به علاوه اینکه شیائومی 12 به بازار های اروپایی نیز هنوز راه نیافته است با این وجود گلکسی اس 22 با قیمت 799 دلار و شیائومی 12 با قیمت 739 دلار در بازار معامله می شوند؛ البته باید در نظر داشت که احتمالا شیائومی 12 نیز هنگام ورود به بازار اروپایی دچار افزایش قیمت خواهد شد.

جمع بندی

ویژگی های مثبت شیائومی 12:

پیکر بندی حافظه بهتر

شارژ سریع تر

باتری بزرگ تر

ویژگی های منفی شیائومی 12:

عدم دریافت گواهی ضد آب و ضد غبار

ویژگی های مثبت گلکسی اس 22:

دوربین بهتر

ضد آب

اسکنر اثر انگشت اولترا سونیک

کیفیت ساخت بهتر

ویژگی های منفی گلکسی اس 22:

باتری کوچک تر

سرع شارژ پایین تر

خوب حالا به ما بگویید که شما کدام یک از این گوشی های هوشمند را ترجیح می دهید؟ پرچمدار غول فناوری کره ای و یا پرچمدار غول فناوری چینی؟!

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی