|

افزایش اندک قیمت ها در بازار جهانی

قیمت جهانی اونس طلا امروز سه شنبه 31 فروردین

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1771 دلار رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت طلا در بازارهای بین المللی در مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و با افزایش اندکی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، گرچه قیمت طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش اندکی روبرو شده ولی از سوی دیگر افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا فشار زیادی را بر تقاضا و قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1771 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1789 دلار رسید که بالاترین رکورد از 25 فوریه بوده است.

ایلیا اسپیواک استراتژیست ارشد دیلی اف ایکس در این باره گفت: افزایش بازدهی اوراق قرضه آمریکا عامل اصلی افت قیمت طلا نسبت به رکورد روز دوشنبه است. البته عملکرد ضعیف دلار آمریکا نیز موجب شده است تا جلوی کاهش شدید قیمت طلا گرفته شود. 

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده است. 

نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به بیش از 1.6 درصد رسیده است. این رقم هفته گذشته به پایین ترین سطح خود در 5 هفته اخیر رسیده بود. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حالی با ده ها نماینده دموکرات و جمهوریخواه دیدار کرده است که کاخ سفید به دنبال دستیابی به یک توافق بر سر بسته پیشنهادی 2 تریلیون دلاری اشتغال و زیرساخت است. 

طلا همواره یک سرمایه گذاری مطمئن برای پوشش ریسک ناشی از افزایش تورم است. برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا گفته اند که هرگونه افزایش تورم در اقتصاد این کشور موقتی خواهد بود. 

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا با توجه به ناتوانی در شکستن مقاومت 1785 دلاری تا محدوده 1744 تا 1758 دلاری کاهش خواهد یافت. 

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 25.93 دلار رسیده است. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی