|

استقلال طلسم مرحله یک شانزدهم جام حذفی را می شکند؟!

در سه دوره از پنج دوره قبل رقابت های جام حذفی، دیدار های استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی به وقت های اضافه رفته است.

لینک کوتاه کپی شد

نود ارومیه تیمی است که فصل قبل از لیگ دسته اول به لیگ دسته دوم سقوط کرد و امروز باید به مصاف استقلال برود. حداقل روی کاغذ آنها شانسی برابر تیم آماده فرهاد مجیدی ندارند ولی از سمت دیگر کشیده شدن دیدارهای آبی پوشان در 3 دوره از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی طی 5 فصل گذشته، باعث نگرانی هواداران شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ استقلالی ها در فصل 95-96 در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف مس کرمان رفت. علیرضا منصوریان با ترکیب اصلی خود به مصاف این تیم دسته اولی رفت ولی نمایش سرد و کسل کننده آبی ها، باعث کلافگی سرمربی این تیم در کنار زمین شده بود. به هر شکل آن بازی در وقت های عادی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در وقت های اضافه بود که سرانجام آبی ها موفق به گلزنی شدند.

درحالیکه مقاومت مس جواب داده بود و آنها فاصله زیادی تا کشاندن بازی به ضربات پنالتی نداشتند، اما در دقیقه 113 و محسن کریمی روی پاس عالی علی قربانی دروازه مس کرمان را با یک ضربه بغل پای دقیق باز کرد و تیمش را به مرحله بعد رساند.

آبی ها در فصل 97-98 نیز در همان گام نخست کارشان به وقت های اضافه کشیده شد. شاگردان وینفرد شفر راهی مسجدسلیمان شده بودند تا در استادیوم شهید بهنام محمدی به مصاف نفت بروند. این بازی که در حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد در پایان 90 دقیقه گلی را در پی نداشت.

در دقیقه 94 بود که پاس بی نقص فرشید اسماعیلی در موقعیت عالی به وریا غفوری رسید و کاپیتان آبی ها نیز با یک پاس خوب روح الله باقری را در موقعیت دروازه خالی قرار داد و بازیکن تعویضی شفر دروازه حریف را باز کرد و استقلال با همین یک گل به پیروزی رسید. در دقیقه 109 این بازی وریا غفوری پس از درگیری با کرمانشاهی داور مسابقه، با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شد.

آبی های پایتخت فصل پس از آن نیز کارشان در مرحله یک شانزدهم نهایی گره خورد. تیم استراماچونی هیچ پیروزی را به دست نیاورده بود و گل ریحان می توانست آغاز روی دور برد افتادن شاگردان مربی ایتالیایی باشد. با این وجود، اوضاع برای آنها خوب پیش نرفت و محمد پاپی در استادیوم انقلاب کرج گل ریحان را پیش انداخت.

در ادامه روی حرکت خوب دانشگر، این دیوسالار مدافع حریف بود که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و بازی به تساوی کشیده شد. مرتضی تبریزی در ادامه این فرصت را داشت تا استقلال را پیش بیندازد اما این بازیکن ضربه پنالتی خود را از دست داد تا کار به وقت های تلف شده کشیده شود.

در اوقات اضافه، سجاد آقایی و فرشید اسماعیلی موفق شدند برای استقلال گلزنی کنند و آبی های پایتخت 3 بر یک برنده از زمین خارج شدند و روند پیروزی های متوالی آبی ها با استراماچونی از همان دیدار آغاز شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی