|

استقلال زمان خوبی در لیگ تلنگر خورد!

مدافع سابق تیم استقلال گفت: نساجی ترمز استقلال را کشید تا یک تلنگر به موقع به آبی پوشان زده شود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم استقلال پس از ۶ پیروزی متوالی در لیگ برتر سرانجام در مشهد مقابل میزبانش نساجی مازندران متوقف شد تا نوار پیروزی‌های پی در پی این تیم قطع و بعد از گرفتن ۱۸ امتیاز با ارزش، سرانجام ۲ امتیاز از دست بدهند. با این وجود آنها همچنان تنها تیم بدون شکست و صدرنشین رقابتهای لیگ برتر هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ گودرز حبیبی پیشکسوت آبی پوشان در خصوص این دیدار اظهار داشت: با اینکه موقعیت‌های خوبی در این بازی نصیب استقلال شد، اما آنها از نظر مالکیت و گردش توپ برتری خاصی نسبت به حریف نداشتند. با این حال نتوانستند از موقعیت‌های خوبی که به دست آوردند استفاده کنند تا صحنه‌هایی را شاهد باشیم که در این فصل برایمان تکراری است.

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: قصد انتقاد ندارم و نمی‌خواهم محکوم به تخریب تیمی شوم که سال‌ها پیراهن آن را بر تن داشته و برایش عرق ریختم. اما نمی‌توانم نگرانی‌ام را پنهان کنم. بچه‌های ما در صدر جدول هستند اما متاسفانه یک تساوی آنها را به هم می‌ریزد و این اصلاً درست نیست. آنها تنها تیم بدون شکست هستند که بهترین ساختار دفاعی را دارند که این آمارها و رکوردها به خودی خود خوب است. اما جایی باعث نگرانی می‌شود که حفظ آمارها و رکوردها تبدیل به دغدغه یک تیم شود و بر آن تیم فشار مضاعف روانی وارد کند. به نظر من این اتفاق الان برای تیم ما افتاده و حفظ این رکوردها و آمارها دست و پای تیم را بسته است.

وی خاطرنشان ساخت: آنچه برای استقلال در این فصل اهمیت دارد و باید اولویت نخست آنها باشد، رسیدن به مقام قهرمانی است و نباید اتفاقی بیفتد که قهرمانی فدای حفظ رکورد، آمار و ارقام شود.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: گل نخوردن خیلی خوب است اما باید در نقطه مقابل بتوانیم در خلق موقعیت موفق عمل کرده و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آوریم هم نهایت استفاده را ببریم. البته که در این دو بازی آخر موقعیت‌های خوب و زیادی داشتیم اما متاسفانه در ۱۸۰ دقیقه اخیر تنها یک بار موفق به گلزنی شده‌ایم که این خوب نیست.

کارشناس فوتبال بیان داشت: با اینکه در هر دو بازی اخیر دروازه‌بان‌های دو تیم ستاره‌های زمین بودند و بارها مقابل حملات تیم استقلال مقاومت کردند، اما باز هم زدن یک گل در ۲ بازی نمی‌تواند برای تیمی که مدعی قهرمانی است آمار قابل دفاعی باشد. درست در فصلی که ساختار دفاعی به حدی از بلوغ رسیده که حتی از دست دادن دو رکن اصلی در این خط دفاعی هم خللی به آن وارد نکرده، متاسفانه بعد از ۲۰ بازی هنوز ساختار تهاجمی به آن حد از بلوغ نرسیده که نرخ تبدیل موقعیت به گل به استاندارد قابل قبولی برسد و شاید این مشکل باعث به خطر افتادن قهرمانی در این فصل شود.

مدافع اسبق آبی پوشان تاکید کرد: مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه شود، حفظ تمرکز کادر فنی و در راس آنها فرهاد مجیدی است. مجیدی به هیچ وجه نباید در این روزهای بحرانی و این بزنگا های تعیین کننده تمرکزش را از دست بدهد. سرمربی آبی پوشان باید با حفظ آرامش و تمرکز این دو فاکتور مهم را از خودش به تیمش منتقل کند تا این یک سوم مهم باقی مانده از فصل هم به سلامت عبور کند. در مقطعی از فصل قرار داریم که اگر امتیازی از دست برود جبران آن به راحتی امکان پذیر نیست. مجیدی باید با جدایی دو مدافع تیمش کنار آمده و بپذیرد دیگر این دو بازیکن را ندارد و از سایر داشته‌هایش بهترین استفاده را ببرد. ضمن اینکه واقعاً همین داشته‌های استقلال بعلاوه اندوخته‌های امتیازی این تیم برای قهرمانی کافی است.

وی در ادامه تاکید کرد: با اینکه مساوی مقابل نساجی در نگاه اول نتیجه خوبی نیست و ۲ امتیاز حساس از دست رفت، اما می‌توان نیمه پر لیوان را نگاه کرد و گفت این مساوی یک تلنگر به موقع به آبی پوشان بود تا از این به بعد بیشتر به خود آمده و با دقت و وسواس بیشتری مقابل حریفان خود صف آرایی کنند تا هیچ امتیازی به راحتی از دست نرود.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی