|

استقلال ۴۸ میلیارد، پرسپولیس ۵۴ میلیارد؛ روز اول بورسی شدن!

فرآیند واگذاری استقلال و پرسپولیس از امروز استارت خورده و آمار فروش سهام در روز اول پذیره نویسی اعلام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

فرآیند واگذاری استقلال و پرسپولیس از امروز استارت خورده و آمار فروش سهام در روز اول پذیره نویسی اعلام شده است. ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم پرسپولیس از سوی ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ نفر خریده شده در حالی که این آمار برای استقلال ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۹۰۳ سهم از سوی ۱۷۹ هزار و ۱۸۵ نفر است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ برای اینکه محاسبه کنید چقدر دو تیم از فروش سهام خود در روز اول سود کرده اند کافی است تعداد سهام را در ارزش ریالی هر سهم ضرب کنید. برای استقلال ارزش هر سهم، ۲۹۱ تومان بوده که استقلال امروز بیش از ۱۶۷ میلیون سهام خود را در پذیره نویسی فروخته و برای پرسپولیس هم ارزش هر سهم، ۳۳۸ تومان مشخص شده بود که پرسپولیس هم امروز بیش از ۱۶۲ میلیون سهام فروخت.

علاقه مندان می توانستند تا سقف ۳۰۰ هزار تومان از سهام این دو باشگاه خریداری کنند. این ۳۰۰ هزار تومان برای خرید سهام استقلال، ۱۰۳۰ سهم می شد و برای خرید سهام پرسپولیس به خاطر ارزش ریالی بالاتر آن، ۸۸۵ سهم.در مجموع این ۳۰ روز که پذیره نویسی ادامه خواهد داشت، اگر دو باشگاه تمام سهام از قبل پیش بینی شده را بفروشند، هرکدام، ۳۶۰ میلیارد تومان تامین منابع می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی