|

پرسپولیس بی خیال جام حذفی می شود؟

امروز پرسپولیس در جام حذفی به دیدار گل گهر سیرجان می رود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک‌‌چهارم نهایی مسابقات جام حذفی به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود. پرسپولیسی‌ها که در مرحله قبلی بازی‌ها و در اصفهان با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ از سد سپاهان گذشتند اصلا دوست ندارند در تهران و مقابل تماشاگران خود مقابل یک تیم پرمهره شهرستانی دیگر کارشان گره بخورد و با توجه به فشردگی بازی‌های لیگ و حذفی و فرصت کمی که تا بازی حساس با پیکان ‌در لیگ برتر دارند به دنبال این هستند تا در همان نود دقیقه بازی کار را یکسره کنند و کار به وقت‌های اضافه کشیده نشود، اما این استراتژی همسو با تفکرات بعضی از فوتبالی‌ها نیست!

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اعتماد؛ شاید خیلی‌ها گمان کنند باتوجه به اینکه سه بازی به پایان لیگ باقی مانده تمام تمرکز یحیی و تیمش به بازی‌های لیگ برتر باشد و پرسپولیسی‌ها به اصطلاح جام ‌حذفی را فدای لیگ برتر خواهند کرد. اما آیا این ذهنیت در کالبد تیم اوج گرفته پایتخت می‌گنجد؟ به باور ما که این‌طور نیست! در ادامه و باتوجه به پیگیری‌هایی که خبرنگار اعتماد از تمرینات و جلسات کادرفنی پرسپولیس با بازیکنان این تیم برگزار کرده به استراتژی قرمزهای پایتخت برای دو جام پیش رو می‌پردازیم.

دربی فراموش شد و به پیکان فکر نمی‌کنند

پرسپولیسی‌ها در یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ برنده از زمین خارج شدند اما جشن و شادی آن برد حیاتی در مقابل استقلال فقط برای همان شب بود و اعضای این تیم سعی کردند از دامن زدن بیش از حد به آن مسابقه پرهیز کنند تا تمرکز به‌ هم نخورد یا جوان‌ترهای تیم‌شان دچار آفت غرور نشوند! سکوت بازیکنان و پرهیز از مصاحبه و فعالیت محدود در فضای مجازی گواه این مساله است که آنها برد در دربی را به فراموشی سپردند و چشم به بازی بعد دارند. اما در این بین تحرکاتی هم از جانب رقبا شکل گرفت تا قرمزهای پایتخت را وارد چالش کنند با این حال یحیی و کادرفنی باتجربه‌اش با هوشیاری وارد این ماجراها نشدند. مسائلی مثل داوری دربی یا محل میزبانی پیکان از پرسپولیس با سکوت پرسپولیسی‌ها همراه شد. جالب آنکه کادرفنی این تیم اعتقاد دارد بازی با گل‌گهر در پیش است و فکر کردن به بازی با پیکان باشد برای بعد از تقابل با سیرجانی‌ها!

شش فینال سرنوشت‌ساز  را گام به گام پشت سر می‌گذارند

پرسپولیس در فصل جاری حداکثر شش بازی  پیش رو دارد. آنها سه برد برای کسب قهرمانی در جام حذفی می‌خواهند و همین تعداد برد در سه بازی باقی مانده از لیگ برتر. بازی‌هایی که هر کدام برای این تیم حکم یک فینال تمام عیار را دارد و وقتی تا اینجا پیش رفتند اصلا دوست ندارند در حساس‌ترین مقطع ممکن متوقف شوند. پرسپولیسی‌ها برای هرکدام از بازی‌ها برنامه‌ریزی خاصی را طراحی کردند و برای رسیدن به هدف نهایی گام به گام پیش می‌روند. شرایط جدول و اختلاف امتیاز کم با سپاهان و استقلال یک انگیزه متفاوت برای شاگردان گلمحمدی ایجاد می‌کند. آنها به خوبی می‌دانند یک اشتباه و یک لغزش کوچک‌ می‌تواند به قیمت از دست دادن لیگ برتر شود و در چنین وضعیتی قمار روی بازی‌های حذفی یک حماقت محض است. قدم زدن روی تیغی که یک لبه آن خوشبختی و لبه دیگر آن اتفاقات تلخ فوتبالی است تمرکز بالا با ریسک پایین می‌طلبد و پرسپولیسی‌ها هم درست در همین موقعیت هستند.

یحیی پا جای پای برانکو و پروین می‌گذارد؟

اولین تیمی که در فوتبال ایران موفق به کسب هر دو جام، حذفی و لیگ شد باشگاه سایپا بود‌. سایپایی که این روزها در یک رده پایین‌تر از لیگ برتر حضور دارد. اما این تیم زمانی با بیژن ذوالفقارنسب موفق شد در بالاترین سطح فوتبال کشورمان دو جام مهم را فتح کند. رکورد سایپایی‌ها شش، هفت سالی پا برجا ماند و پرسپولیس در سال 78-77 همراه با علی پروین توانست دبل کند. تیم رویایی پرسپولیس در آن سال‌ها با اختلاف جام آزادگان را برد و در رقابت‌های جام حذفی هم در فینال با از پیش رو برداشتن استقلال فاتح آن بازی‌ها شد. اما این رکورد بیست سال باقی ماند تا اینکه برانکو همراه با پرسپولیس موفق شدند بار دیگر در یک فصل فوتبالی هم جام حذفی را ببرند و هم لیگ برتر را با قهرمانی پشت سر بگذارند. گل دقیقه ۱۲۰ نوراللهی به سپاهان و ناراحتی قلعه‌نویی سرمربی وقت تیم اصفهانی هنوز هم سوژه برای کری‌خوانی پرسپولیسی‌ها علیه سپاهان، مدعی جدی قهرمانی در لیگ فعلی است! اما حالا بعد از حدود چهار سال، یحیی گلمحمدی این شانس را دارد تا برای پرسپولیس سومین دبل جام را به دست بیاورد. اتفاقی که قبلا توسط برانکو و پروین برای قرمزپوشان به ثبت رسید و به جز ذوالفقارنسب همراه با سایپا هنوز تیم دیگری به این موفقیت بزرگ نرسیده است. گلمحمدی در صورتی که با پرسپولیس دبل کند نامش به عنوان دومین مربی ایرانی پرسپولیس و سومین مربی ایرانی که این افتخار بزرگ را رقم زده قرار خواهد گرفت.

بدشانسی یحیی با نبود گولسیانی

گیورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس با سه گل زده در رقابت‌های جام حذفی بهترین گلزن قرمزها در این رقابت‌ها به حساب می‌آید‌. بازیکن بلندقامت و گرجستانی قرمزها روی ضربات سر فوق‌العاده عمل می‌کند و در زدن ضربات پنالتی تبحر خاصی دارد. این بازیکن می‌توانست در بازی با گل‌گهر هم یکی از مهره‌هایی که هم در خط دفاع و هم در زمان ضربات ایستگاهی به تیم کمک کند، باشد. یحیی هم قطعا حساب ویژه‌ای روی توانایی او باز کرده بود اما روز گذشته خبر رسید این مهاجم گرجی به بازی جام حذفی نمی‌رسد. شک نکنید اگر او در بازی حضور داشت و در جریان بازی پنالتی به سود پرسپولیس گرفته می‌شد گولسیانی پشت توپ می‌رفت و در صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی مهم‌ترین ضربه پنالتی را او می‌زد. مدافع خونسرد و باهوشی که در لیگ هم آمار گلزنی خوبی دارد‌ اما به هر حال در بازی امروز غایب است. آل‌کثیر، زننده گل دربی پایتخت و عمری پدیده این فصل پرسپولیس از دیگر بازیکنانی هستند که برای دیدار با گل‌گهر انگیزه‌های فراوانی دارند. درخصوص ترکیب پرسپولیس هم حدس و گمان زیاد است اما شنیده می‌شود یحیی گلمحمدی از همان ابتدا با تمام بازیکنان اصلی گام به میدان می‌گذارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی