|

دلیل عصبانیت بیرانوند از سرمربی آنتورپ چیست؟

ایوان لکو سرمربی آنتورپ بعد از شکست مقابل کلوب بروژ گفت تصمیمش برای بازی دادن به علیرضا بیرانوند اشتباه بود همین موضوع باعث ناراحتی…

لینک کوتاه کپی شد

می‌گویند در فوتبال تا اشتباهی رخ ندهد گلی به ثمر نمی‌رسد حالا ممکن است این اشتباه از طرف کادر فنی بازیکنان و یا حتی داور مسابقه باشد. علیرضا بیرانوند بعد از کلی سختی و پشت سر گذاشتن مصدومیت بالاخره توانست برای تیم جدیدش به میدان برود و در بازی پنجشنبه شب مقابل تاتنهام برای آنتورپ بازی کرد. عملکرد علیرضا آنقدر خوب بود که بعد از بازی از مورینیو گرفته تا فوتبالدوستان ایرانی به تمجید از گلر ملی‌پوش آنتورپ پرداختند و همچنین علیرضا با درخشش در این دیدار در تیم منتخب هفته لیگ اروپا قرار گرفت. اما لکو سرمربی آنتورپ بعد از شکست 2-0 مقابل کلوب بروژ گفت تصمیمش برای بازی دادن به علیرضا بیرانوند در این بازی تصمیم اشتباهی بوده است همین موضوع باعث عصبانیت شدید بیرانوند از سرمربی تیمش شد.

مصاحبه ای که باعث عصبانیت بیرانوند شد

اما به فاصله ٧٢ ساعت بیرو اولین دیدارش را در لیگ بلژیک هم انجام داد و در حالی که تیمش در نیمه اول ۱۰ نفره شد با دو گل مقابل بروژ بازی را واگذار کرد. آنهایی که بازی را دیدند می‌دانند علیرضا مقصر اصلی روی گل‌های تیمش نبود. با همه اینها حتی بیرانوند چند سیو خوب هم داشت چه بسا اگر او نبود تیمش بیشتر از دو گل می‌خورد. بعد از بازی اما یک مصاحبه همه چیز را خراب کرد و باعث عصبانیت علیرضا شد.

چرا لکو از مدافعان تیمش انتقاد نکرده است؟

لکو سرمربی آنتورپ بلژیک بعد از شکست دو بر صفر مقابل بروژ، به انتقاد از بیرانوند پرداخت و گفت نباید این بازیکن را بازی می‌داد. به نظر می رسد این رفتار سرمربی آنتورپ با بیرانوند به نوعی لج و لجبازی باشد. ظاهرا بیشتر از او باشگاه روی خرید گلر ایرانی تاکید داشته و لکو هم از این موضوع زیاد خوشش نیامده است. روز گذشته و بعد از حرف‌های دیروز این مربی درباره بیرانوند، هواداران ایرانی به صفحه رسمی باشگاه آنتورپ رفتند و به انتقاد از او پرداختند. برای اکثر آنها یک سوال وجود داشت؛ چرا لکو از مدافعان تیمش انتقاد نکرده است؟ در دیدار تاتنهام و آنتورب هم مدافعان این تیم پراشتباه ظاهر شدند ولی لکو کوچکترین انتقادی از آنها نکرده بود.

بیشتر بخوانید: تمجید مورینیو از بیرانوند؛ تو دروازه بان خوبی هستی

این سوال اساسی و کلیدی است. اینکه سرمربی آنتورپ چشم خود را روی اشتباهات مدافعان می‌بندد و به ناگهان اینگونه به بیرانوند می تازد، گویای همان نکته‌ای است که بیان شد. اساسا تعریف زیاد و انتقاد تند از بازیکن یا بازیکنان در فوتبال حرفه‌ای به یک اندازه برای یک مربی ضرر دارد. خیلی از مربیان مطرح و نامی در مواقع درخشش فوتبالیست‌ها به اندازه‌ای از او تعریف می‌کنند که اگر در روز بد، از آنها سوال شد، مجبور نباشند حرف‌های تندی به زبان بیاورند.

آیا بیرانوند قربانی سیستمی است که در آن یک آسیایی به حساب می آید؟

حال آنکه لکو دقیقا این قاعده را رعایت نکرده است. او بعد از بازی تاتنهام به تمجید از بیرانوند پرداخت، در حالی که نیاز نبود و می توانست به شکل دیگری روحیه بیرانوند را بالا ببرد. حالا دروازه بانی که رگه های امید را نشان داده بود، به ناگهانی از عرش به فرش رسیده و همه در ایران نگرانش هستند. آیا می توان گفت بیرانوند اسیر رفتارهای غیر حرفه ای مربی اش شده است؟ یا او قربانی سیستمی است که در آن یک آسیایی به حساب می آید؟ کسی که می توان مثل «مهرزاد معدنچی» همه کاسه و کوزه ها را سرش خراب کرد.

منبع:

ورزش سه، خبرآنلاین پرش به محتوا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی