|

آمار جدیدِ گازرسانی استان البرز، ادعا یا حقیقت؟

باتوجه به آمار جدید گازرسانی در بخش شهری و روستائی آیا این آمار می تواند ادعا باشد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/البرز- باتوجه به اخبار اخیر از وضعیت گاز استان با این مضمون که 94 درصد جمعیت البرز از نعمت گاز بهرمند هستند سوالی که پیش می آید این است چگونه می شود که 70 درصد روستای طالقان و چندین روستای دیگر در استان البرز هنوز گاز ندارند؟ آیا این آمار جهت دلخوشی شهروندان و روستائیان به خبر تبدیل شده است؟ یا حقیقت دارد.

با توجه به صحبت های سید رضا غفاریان مدیر عامل شرکت گاز البرز ۹۹درصد خانوارهای  شهری و ۸۸ درصد خانوارهای روستایی  استان البرز از نعمت گاز طبیعی برخوردار  هستند.

اما این در حالی ست که با توجه به آمارها، اکنون علاوه بر شهر طالقان فقط ۱۴ روستای این شهرستان نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند. قرار بود طرح های گازرسانی به ۲۳ روستای بخش بالا طالقان تا پایان سال به پایان  رسد و طبق وعده مسئولان شرکت گاز استان تا پایان ۱۴۰۱ بیشتر روستاهای شهرستان از گاز بهره مند خواهند شد ولی در پی بدقولی و بی مسئولیتی مسئلین مشعل گاز طالقان، خاموش ماند.

شهرستان طالقان متشکل از یک شهر و ۷۸ روستا در غرب استان البرز واقع شده است، که بیش از ۷۰ درصد از روستاهای این منطقه سرد و کوهستانی فاقد گاز شهری می باشند.

در این رابطه سیدرضا غفاریان رئیس شرکت گاز استان البرز در خصوص علل تأخیر در اتمام پروژه‌های گاز رسانی به شهرستان طالقان اظهار کرد: ۱۸ روستا در بالا طالقان و هشت روستا در پایین طالقان جزو تعهدات گاز رسانی شرکت گاز استان البرز بوده است.

رئیس شرکت گاز استان البرز ضمن عذرخواهی از مردم طالقان بابت تأخیر پروژه بیان کرد: نصب ایستگاه نیز در اجرای پروژه‌های گازرسانی مدنظر بود که با معارض محلی مواجه شد، بنابراین تمام این عوامل سبب تأخیر در عملی شدن وعده گازرسانی شدند.

دلیل عدم گازرسانی را مسائل ترافیکی به دلیل توریستی بودن شهرستان طالقان در ایام عید نوروز، تعلل پیمانکار بخش خصوصی و مشکل زمین را نیز باید به علل تأخیر در اجرای پروژه‌های گازرسانی دانست.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی