|

افزایش فضاهای ورزشی در مدارس را دنبال می کنیم

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش: افزایش فضاهای ورزشی در مدارس را دنبال می کنیم

لینک کوتاه کپی شد

محمد جعفری در حاشیه آیین افتتاحیه طرح های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت: محیط های ورزشی به عنوان مکان های تربیتی نقش به موثری در پرورش روح و جسم دانش آموزان دارند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی مدارس باید به عنوان کانون تحول در نظر گرفته شوند.

جعفری گفت: منابع انسانی، محتواها و زیرساختها و فضاهای ورزشی را باید ۳ شاخص مهم در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی در نظر گرفت.

وی گفت: تزریق شادابی و نشاط به دانش آموزان، ارتقا سواد حرکتی و پیشگیری از چاقی دانش آموزان از اولویت ها و برنامه های اصلی معاونت تربیت و سلامت آموزش و پرورش در دوران کرونا بوده است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در محیط های ورزش است که دانش اموزان در کنار رقابت، کارگروهی، حس تعاون، مسئولیت پذیری و احترام متقابل و جوانمردی را یاد می گیرند.

جعفری گفت: به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت و همکاری سازمان نوسازی مدارس فضاهای ورزشی را با اولویت مدارس دخترانه افزایش دهیم و با تجهیز و ترمیم فضاهای بلااستفاده نیز کلاسهای درس تربیت بدنی را در مدارس افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته نزدیک به یکهزار کلاس درس تربیت بدنی در سراسر کشور افتتاح شده است گفت: ایجاد مدارس پویا در دوران پسا کرونا نیز از برنامه های اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات مورد نظر برای ایجاد کلاس های درس تربیت بدنی برای تمامی استانهای کشور بر اساس برشهای استانی ابلاغ شده است و در کنار این اعتبار باید از ظرفیت درآمدهای تخصصی و خیرین نیز برای توسعه این کلاس ها بهره بگیریم.

جعفری گفت: اخیر نیز در راستای تجهیز و نگهداری وسایل ورزشی مدارس نیز اعتبار قابل توجهی به استان ها ابلاغ شده است.

گفتنی است در پایان مراسم پروژه های مجموعه ورزشی شهید محمد کاظم فرارویی ناحیه سه شیراز شامل ۲ زمین چمن مصنوعی با مساحت هرکدام ۸۰۰ متر مربع، زمین فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی به مساحت ۸۰۰ متر مربع، سالن تخصصی کشتی با زیر بنا ۱۳۰ متر مربع و پیست اسکیت مجموعاً اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین دومین کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور و اولین در فارس در آموزشگاه استثنایی نصر با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون ریال افتتاح شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی