|

وب سرویس پیامک خدماتی چیست و چگونه کار می‌کند؟

وب سرویس پیامک خدماتی چیست و چگونه کار می‌کند؟ حتما برای شما هم پیش آمده که بلافاصله پس از ثبت‌نام، ورود و یا ثبت سفارش در یک وب‌سایت یا…

لینک کوتاه کپی شد

حتما برای شما هم پیش آمده که بلافاصله پس از ثبت‌نام، ورود و یا ثبت سفارش در یک وب‌سایت یا اپلیکیشن، پیامکی بر روی شماره موبایل خود دریافت کرده اید. برای ارسال این دست پیامک‌ها شما نیاز به یک پنل اس ام اس که مجهز به وب سرویس ارسال پیامک باشد دارید. اما وب سرویس پیامکی به تنهایی کافی نیست؛ چرا که بسیاری از افراد در حال حاضر پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند در این صورت پیامک‌های شما به دست ایشان نمی‌رسد. بنابراین در این شرایط شما نیاز به وب‌سرویس پیامک خدماتی دارید که این امکان در حال حاضر توسط سامانه پیامکی ملی پیامک ارائه می‌شود.

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم به طور کلی وبسرویس پیامکی چیست؟

وب سرویس (API) پیامکی چیست؟

0b9775d7-87c6-49cc-8437-5420faf91171

 

وب سرویس پیامکی ابزاری است که به کمک آن شما می‌توانید از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن و سیستم خود، به صورت انبوه و تکی پیامک ارسال کنید.

وب‌سرویس پیامکی ملی پیامک در حال حاضر با دو معماری Rest و Soap ارائه می‌گردد که بنا به نیاز برنامه‌نویسان و صاحبان کسب‌وکار مورد استفاده قرار میگرد. سامانه ملی پیامک تمهیدات ویژه‌ای برای وب‌مسترانی که از CMS های مطرح مانند وردپرس، جوملا، WHMCS و... استفاده می‌کنند، در نظر گرفته است که آن ارائه ماژول‌ها و افزونه‌های ارسال پیامک از طریق وب سایت است. با کمک این افزونه‌ها دیگر برای ارسال پیامک از طریق وب‌سرویس نیازی به برنامه‌نویسی ندارید و با نصب آنی افزونه پیامکی می‌توانید وب‌سایت خود را به پیامک مجهز کنید.

از مطرح‌ترین و پر کاربردترین افزونه‌های پیامکی سامانه ملی پیامک می‌توان به افزونه پیامک ووکامرس، افزونه پیامک وردپرس (wp-sms)، افزونه دیجیتس (Digits)، افزونه پیامک گرویتی فرم، افزونه ارسال پیامک WHMCS و... اشاره کرد.

اما اگر سیستم شما به صورت اختصاصی برنامه‌نویسی شده است، ملی‌پیامک نمونه کدهای ارسال پیامک برای بیش از 10 زبان برنامه‌‎نویسی مختلف از جمله PHP، پایتون، C#، جاوا و... را از طریق کنسول ملی پیامک در اختیار شما قرار ‌می‌دهد.

پس اهمیتی ندارد که شما از چه نرم افزاری و در چه زمانی قصد ارسال پیامک را دارید. شما در هر لحظه و هر سیستیم می‌توانید با فراخوانی متدهای وب سرویس پیامکی سامانه ملی پیامک، پیامک‌های تکی و انبوه ارسال کنید.

چرا باید از وب سرویس خدماتی – اشتراکی استفاده کنیم؟

فرض کنید شما می‌خواهید برای ورود و ثبت‌نام وب‌سایت وردپرسی خود از سیستم احراز هویت پیامکی (ارسال پیامک کد OTP) استفاده کنید. در اینجا 2 مورد اهمیت بسیاری دارد. اول اینکه ارسال پیامک کد تایید شما باید هرچه سریعتر به دست مخاطب ارسال گردد که با سرورهای با آپتایم بالا و سریع ملی پیامک نگرانی از این بابت ندارید و دوم اینکه پیامک شما می‌‎بایست به تمامی شماره‌ها من جمله کسانی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند ارسال شود. برای این امر نیاز به وبسرویس پیامک خدماتی - اشتراکی ملی پیامک دارید.

وب سرویس خدماتی یا ارسال پیامک بر اساس الگو (پترن) به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به اخذ خط خدماتی و دردسرهای خدماتی کردن خط (شامل ارسال سفته 200 میلیون ریالی، پروسه خدماتی کردن 2 الی 6 ماهه، ارسال مدارک به صورت حقوقی و...) از خطوط خدماتی که سامانه ملی پیامک از قبل خدماتی نموده و در اختیار شما قرار می‌دهد، پیامک‌های خود را حتی به بلک لیست مخابرات ارسال کنید. اما چگونه می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید؟

وب سرویس پیامک خدماتی را چگونه فعال کنیم؟

برای ارسال پیامک از طریق پترن نیاز هست که شما قبل از هر چیز از صفحه اصلی وب‌سایت ملی پیامک اقدام به خرید یک سامانه پیامکی نمائید. در حال حاضر ملی پیامک 4 نوع پنل پیامکی دارد و بسته به نیاز شما امکان استفاده از بسته‌های پیامکی فراهم است. حالا پس از خرید و فعالسازی سامانه پیامکی شما می‌توانید ارسال پیامک از طریق الگو یا وب سرویس پیامک خدماتی را از داخل پنل خود درخواست دهید. برای این کار کافی است پترن یا الگوی پیامکی خود را ارسال نمائید. برای مثال اگر می‌خواهید پیامکی با متن " کاربر گرامی کد تائید شما در ملی پیامک 1234 می‌باشد." ارسال کنید. می‌بایست در قسمت وب سرویس خدماتی متن خود را به این صورت وارد نمائید.

" کاربرگرامی، کد تایید شما در ملی پیامک {0} می‌باشد.

melipayamak.com"

پس از درج متن الگوی پیامکی، درخواست شما در کمتر از 1 روز بررسی و مورد تائید قرار می‌گیرد. حالا شما میتوانید با استفاده از نمونه کدهای ارسال پیامک و یا افزونه‌های پیامکی که از سیستم وب سرویس خدماتی – اشتراکی پشتیبانی می‌کنند، اقدام به ارسال پیامک از طریق خطوط خدماتی ملی پیامک نمائید.

با این کار پیامک شما در سریع‌ترین زمان ممکن به دست تمامی مشترکین و مشتریان شما ارسال می‌گردد و هیچ دغدغه‌ای برای احراز هویت و اطلاع‌رسانی به کابران خود ندارید. اما وب سرویس پیامک خدماتی ملی پیامک هم مانند تمامی سرویس‌ها دارای قوانین و شرایطی می‌باشد که در ادامه به برخی از آن اشاره می‌کنیم.

قوانین و شرایط ارسال پیامک از طریق الگو

بر خلاف شرایط خدماتی نمودن خطوط، برای استفاده از وب سرویس خدماتی نیاز به ارسال مدارک به خصوص و یا شرایط پیچیده ندارید و ملی پیامک تمام تلاش خود را برای برطرف نمودن نیازهای شما به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن می‌نماید.

اگر شما وب‌سایت فروشگاهی دارید نیاز است که سایت شما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و یا نماد ساماندهی باشد و در غیر اینصورت می‌توانید با ارائه گواهی دریچه پرداخت درگاه خود که به نام خودتان باشد اقدام به استفاده از وب سرویس خدماتی نمائید. البته توجه کنید که در این صورت محصولات و وب سایت شما نیز توس کارشناسان اداری ملی پیامک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم مغایرت با قوانین کشور متون قالب شما تائید خواهد شد.

اگر هم برای ارسال پیامک از طریق اپلیکیشن می‌خواهید از وب سرویس خدماتی استفاده کنید، نیاز است اپلیکیشن شما در پلتفرم‌های رسمی و مورد تائید کشور مانند کافه بازار قرار گرفته شود و همچنین موضوع و متن پیامک شما توسط کارشناسان ملی پیامک مورد بررسی قرار گیرد.

اصلی‌ترین قانون ارسال پیامک از طریق الگو این است که متن پیامک شما به هیچ عنوان نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و صرفا امکان ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی و به طور کلی ارسال پیامک‌هایی که کاربران منتظر دریافت آن هستند از این سرویس امکان‌پذیر می‌باشد.

ملی پیامک بهترین ارائه دهنده وب سرویس پیامک خدماتی

در پایان اگر شما هم قصد دارید برای سیستم خود از وب سرویس خدماتی اشتراکی ملی پیامک استفاده کنید از شما دعوت می‌کنیم به وبسایت ملی پیامک مراجعه کنید و در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوال با شماره تماس 02163404 تماس حاصل فرمائید. همکاران پشتیبانی و فروش ملی پیامک همه روزه از ساعت 8 صبح الی 10 شب و روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح الی 5 عصر در خدمت شما عزیزان هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی