|

کرونا، جان ۳۷۴ نفر دیگر را در ایران گرفت

وزارت بهداشت اعلام کرد: با فوت ۳۷۴ نفر دیگر از هموطنان، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

لینک کوتاه کپی شد

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه، ۴ اردیبهشت) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۹۱۲ نفر از آنها بستری و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۴۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵ هزار و ۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۵۴۰ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است. هم‌اکنون ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۸۴ هزار و ۷۳۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۷ هزار و ۲۵۸ نفر دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۴۱ هزار و ۹۹۴ دُز رسید. واکسیناسیون کرونا در کشور‌هایی که تزریق واکسن به شهروندان خود را به سرعت انجام داده‌اند، موثر بوده به طوری که انگلستان با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون کرونا توانسته است آمار مرگ‌های بالای هزار نفر را به ۴ نفر در روز کاهش دهد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید-۱۹ از اواخر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد. بر اساس آمار رسمی کشور‌ها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۶ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود ۳ میلیون نفر بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید-۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند. جهش ویروس کرونا در انگلستان، برزیل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: شبکه خبر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی